wat ik gezien heb bij minionly is dat de motorkap er eerst wordt uitgehaald en dan de dwarsbalk die daar zit wordt weggeslepen om bij het blok te komen. Je kan er ook voor kiezen om de auto te strippen. Zo bewaar je alle onderdelen die het meest bruikbaar zijn.
O ja werk veilig: Bril, Gehoorbescherming en handschoenen met scherpe delen.
Zorg goed voor het interieur dat het niet te veel beschadigd uit de auto komt en hou deze tijdelijk op zolder of in huis. Het slijpen van staal geeft een kl*re bende qua stof
- Login of registreer om te reageren
RE: mini slopen (tips)
Ingediend door hanz op wo, 22-06-2005 14:33
jow mensen,
gino da silva en ik gaan binnenkort de mini 'crash' slopen.
deze mooie oldtimer heeft een 'klein' ongelukje gehad en is niet meer te maken.
het zal me wel aan het hart gaan om met de 2400 watt slijptol het tere minibody te lijf te gaan, maar wat moet, dat moet...
de vraag die ik eigenlijk wilde stellen is of er mensen nog intresse hebben in onderdelen ervan.
dwz, onderdelen waar je normaal geen frame voor sloopt..
ramen, dak, parafaan, etc.
motor met subframe in topstaat.
en natuurlijk zijn alle tips welkom.
specs 'crash':
1972 bouwjaar
1000 cc gelood, 70000 km
trommelremmen
lichtmetalen ster-velgen met 165/70 R10
chassies (helaas) opgeknapt geen roest
houten dash met eitje