hoogstwaarschijnlijk is het het subframe (immitatie?)
of de rubberbollen.
Het kan dat het subframe een klein beetje afwijkt, en dus het hoogteverschil veroorzaakt.
Of het zijn de rubber veerbollen, die nog inklinken zodra je er een tijdje mee gereden hebt.
Om er zeker van te zijn dat de Mini omlaag gaat (later of nu meteen) is het mogelijk om een Hi-Lo kit te monteren.
Deze vervangen de conische buizen, zoals je ze noemt.
Het idee van een Hi-Lo kit is dat je de lengte kan instellen (een conische buis kan je niet korter of langer maken) en daarmee de auto hoger of lager 'op de poten' kan zetten.
Een compleet kitje kost ongeveer 50 tot 100 euro, en dan kan je meteen de hele auto (voor én achter) hoger of lager zetten. Dus eigenlijk best betaalbaar en simpel om te installeren.
(Meer info over Hi-Lo kits en hoe je ze installeert: zoekfunctie op dit forum, er is al veel over geschreven)
- Login of registreer om te reageren
RE: mini staat hoog op wielen achteraan?
Ingediend door Stijn2000 op za, 18-09-2004 12:50
ik heb onder mijn mini het achtersubframe terug geplaats
het is een nieuw achtersubframe en nieuwe bollen heb ik aan die conische buis aan de veren gezet inclusief nieuw potjes in de armen waarin deze scharniert
nu hang ik het het beoltje er terug onder. en mijn mini staat ineens heel wat hoger op poten. heb al alles zitten proberen maar ik krijg hem niet lager.
nu moet ik zeggen dat er nog maar enkel de carroserie er staat met de motor en de ophaning vooraan heb ik ook al in elkaar geknutseld.
ik denk dat er toch niet zoveel gewicht meer moet bijkomen dat hij nog gaat zakken.
iemand dit ook al eens voorgehad???
ik weet geen oplossing meer