Bernd heefd zo'n verdelerloze onsteking in zijn racer zitten , dus mischien dat hij je meer kan vertellen
.
- Login of registreer om te reageren
Bernd heefd zo'n verdelerloze onsteking in zijn racer zitten , dus mischien dat hij je meer kan vertellen
.
ja dat klopt maar wat hij heeft wil ik dus niet,
dat is een goedkope oplossing wat hij heeft. en trouwens hij heeft geen verdelerloze onsteking..
Maar goed ik wacht op reactie's
zijn er nou echt geen mensen die dit weten..
groetjes mupsje
mupsje schreef:
ja dat klopt maar wat hij heeft wil ik dus niet,
dat is een goedkope oplossing wat hij heeft. en trouwens hij heeft geen verdelerloze onsteking..
Heeft hij het nou wel of niet
Frans
mupsje schreef:
en trouwens hij heeft geen verdelerloze onsteking..
Onee , ik kan er toch echt geen verdeler in vinden hoor!
In de mini world waar die mini in staat, lees ik:
ALPHA programmable ignition management, twinpoint injection mini coil.
Twinpoint mini's hebben ook geen verdeler . Verder denk ik dat niet veel mensen zo'n onsteking in hun mini hebben
.
De krukas positie sensor zit bij bernd zijn systeem bij de krukas poelie.
Oh, wacht even. Ja, sorry, ik heb het systeem bij een Mini nog nooit bekeken.
Hij vonkt gewoon twee keer per omwenteling, gepaard op de cilinders 1-4 en 2-3.
Mupsje heeft dus ook een andere krukaspoulie nodig, buiten een Hall-element,ontstekingsmodule en DIS-bobine.
Het belangrijkste is de ontstekingsmodule, want die zal de vervroeging moeten gaan regelen. Je moet dus gegevens hebben als; cilinderinhoud, compressieverh., vorm van de verbrandingskamer, kleptiming(nokkenas). Pfjoew.
Succes, nu weet je het.
ja laten we maar ophouden over bernd..
Hij heeft 2 onstekingen maar goed.
Jullie snappen mijn vraag niet.
MSD Ignition systems heeft een hele grote keuze aan ontstekingen..
Kijk ik inmiddels al 2 elct. onstekingen op gereden. en wil dus ad van dit geneuzel..
Je hebt een programeerbare onsteking voor 4 cilinderige motoren van msd.
deze werkt dus op dis bobine's.
Waarom zou ik dus een ander krukaspoulie moeten hebben volgens jou dan
en ja ik heb alle gegevens van mijn motor dus dat is het probleem niet voor mij.
maar even terug komen op de poulie.
als je kijkt naar de beschrijvingen van MSD dan heb je die niet nodig...
een dis bobine halgever en that's it.
maar als jij hier idd verstand van hebt dan wil ik graag weten wat ik dan moet doen om dat toe te passen.
en leg mij uit hoe het in zijn werk gaat.
Want dat was mijn vraag.
alvast bedankt voor de moeite
mupsje
Ik heb eens op die site van msd gekeken, inderdaad erug veel keus (teveel zelfs ).
Als ik jou was zou ik eens contact met msd opnemen over hoe en wat. Er zullen trouwens wel meer merken zijn die zulke onstekingsystemen leveren.
Maar waarom is dat alpha systeem wat bernd gebruikt niet goed?
Ik ben eens benieuwd
Ja dat systeem kan ik niet?
heb jij daar gegevens van voor mij...
Alvast bedankt
mupsje
effe google-en:
http://www.zetecinside.com/xr2/injection.htm
linkt door naar: (let op 7.9 Mb)
http://www.zetecinside.com/xr2/pictures ... manual.pdf
zie ook:
http://www.webcon.co.uk/alpha/index.htm
en van de site van KAD ( http://www.kad-uk.com/engine.htm ) :
KAD recommend using the Weber Alpha Engine Management system which is a tried and tested, well engineered product. As it provides all of the specialist parts required it is very good value for money (which some other systems do not).
.. kost wat, maar dan heb je ook wat ..
HTH,
Theo van den Bogaard
kijk zo werkt het...
nu snap ik ook jou pouley.....
http://www.emeraldm3d.com/ems.htm#injectionexplain
onderin staat de foto.
mupsje
pfffff....
2004 alweer....
OMG.........
Mupsje 16 jaar geleden in de garage gestopt....
Een nu weer eruit om hem af te maken.
Wel gaaf om te lezen dat ik hier al mee bezig was en dat er nu een aantal firma's dit leveren.
Anyway, paar jaar tussentijds op Curacao geweest.
Nu weer terug, en nu gaat Mupsje afgemaakt worden!
Ik zal nog veel vraagjes gaan stellen...
Omdat ik weet dat het mag en kan ! :)
groetjes uit NL Geleen!
RE: msd electronische onsteking
Ingediend door mupsje op wo, 29-09-2004 22:34
ok ik ben 2 jaar geleden begonnen met het restaureren van mijn mini.
Ik ben al een heel eind onderweg naar mijn streven.
Nu ben ik zover om mijn motor te prikkelen.
Ook dat is allemaal gelukt..
maar nu wil een paar veranderingen maken wat betreft de onsteking.
Ik wil dus van de verdeler af!!!!!
Ik heb nu een aldon met electronische ontsteking maar die wil ik niet meer. ik wil een onsteking maken zonder een verdeler, dus met een D.I.S coil systeem en halgever enz.
Ik heb al veel rond gekeken bij msd ignitions maar ik zie door de bomen het bos niet meer.
Mijn vraag is dan ook,
Is er iemand die zo´n installatie heeft en mij een beetje wegwijs kan maken.
Het hoeft niet perse van msd te zijn.
Alvast bedankt voor de moeite..
Mupsje