Neus schroeven. In plaats van lassen

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Beste forum leden

Ik ben al een tijdje bezig met mijn mini aan het opknappen
Ben nu bijna zover dat de bodem helemAal vernieuwd is
De volgende stap is de neus
Nu zaten we gistere. Te denke. Waarom we de neus niet zouden schroeven in plaats van lassen
Dit omdat de punte. Tussen het voorfront en de paravaan altijd gaan roeste. Omdat deze niet goed van lak kunnen voorzien worde
We willen de strips waarop normaal gelast word verstevigen zodat er netje slopgaten gemaakt kunnen worden voor het stellen van het scherm
We willen tusse. De schermen en de A panelen in carrosserie kit doen zodat dit stevig vast zit gebruiken ze ook bij moderne auto's

Wat denken jullie van zon oplossing ??

Grt john

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Natuurlijk kan dat, popnagelen kan ook, dat is misschien nog wel eenvoudiger.
Wel de wat zwaardere popnagels gebruiken.

default

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Hoi John,

Ik zou maar eens goed navragen of schroeven en/of ponagels wel zijn toegestaan. Volgens mij is dat niet toegestaab en krijg je bij de apk-keuring oroblemen.

Gr. cor

default

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Hoi John,

Ik zou maar eens goed navragen of schroeven en/of ponagels wel zijn toegestaan. Volgens mij is dat niet toegestaab en krijg je bij de apk-keuring oroblemen.

Gr. cor

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Best een goed idee, en zo te horen heb je er ook goed over nagedacht met slopgaten imv stellen etc. Ik denk echter dat roest vooral ontstaat omdat het water niet weg kan. De randen lopen grotendeels vlak, daar blijft water en modder etc mooi op staan. Hoe briljant ie ook was, daar heeft Issigonis niet heel goed over nagedacht.

Door er lippen op te maken en te bouten ipv lassen maak je het probleem alleen maar groter denk ik. Je wilt het eigenlijk zo glad mogelijk maken. Dan kan het water weg en heb je minder kans op roest. Je zou kunnen overwegen om de binnen kant te 'deseamen', maar dat lijkt me helemaal niet eenvoudig.

Ik zie geen reden waarom het niet zo mogen. Front is geen structureel onderdeel van de mini. Dus als het er niet zomaar afvalt en er geen scherpe delen uitsteken dan is er geen probleem voor de veiligheid.

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Het idee is niet nieuw. Henk stipt het al aan. Het is geen dragend deel. Denk maar aan een Flip Front. Let wel op dat je toch bepaalde verstevigingen aan zult moeten brengen, zoals bij een Flip Front.

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

APK hoeft echt geen probleem te zijn weet ik uit eigen ervaring. 8)

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

In feite een afneembaar front. Ik heb de neus van mijn Mini met een 8-tal bouten en schroeven vastgezet. Erg gemakkelijk als je iets aan het blok moet doen. Geen problemen met de apk.

Dennis

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Hoi allemaal bedankt voor de reacties
Dennis heb jij misschien wat foto's van die van jou ben erg benieuwd
Hoe kun je het beste omgaan met de montage op de A panelen ?

Alvast bedank

Grt john

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

kan er iemand foto's publiceren van hoe jullie de front dan vastzetten
welke delen worden gelast en dienen als steun voor de front

over de opmekring inzake opspattend water in de wielkasten heb er inderdaad ook over nagedacht om een waterscherm te plaatsen in de wielkasten voorhet bovenste deel van de afscheiding tussen de cabine en de wilekasten achter steun van het subframe (wel rekening houden met de verluchtingsbuizen)

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Dennis schreef:
In feite een afneembaar front. Ik heb de neus van mijn Mini met een 8-tal bouten en schroeven vastgezet. Erg gemakkelijk als je iets aan het blok moet doen. Geen problemen met de apk.

Dennis





Beste Dennis
zou jij foto's kunnen publiceren van hoe jij je neus hebt vastgezet ?

groetjes

RE: Neus schroeven. In plaats van lassen

Echte detailfoto's heb ik niet, maar in deze link is een beetje te zien hoe het zit:

viewtopic.php?f=46&t=40678&start=330

Op de A-panelen heb ik een plaat gelast, daar valt het spatboard overheen. Daar heb ik per kant twee gaten in geboord en achter de gaten een moer gelast. zodoende kun je het spatboard vastbouten.

In de hoeken van de schermen bovenop bij de paravaan heb ik aan elke kant een speednut zitten. Dit vergemakkelijkt het snel vastzetten en uitlijnen van het front.

Aan de voorkant heb ik op mijn subframe ook twee moeren gelast op de plek waar normaal de trekogen zitten. Hiermee zit het front dus ook nog eens vast met twee bouten met een grote ring.

Alle bouten zijn M8 en in RVS.

Dennis