Dat ziet er wel heel mooi uit als ik eerlijk ben! Goed werk, daar is Demelza van blij mee!
- Login of registreer om te reageren
Dat ziet er wel heel mooi uit als ik eerlijk ben! Goed werk, daar is Demelza van blij mee!
Ingediend door Mini Martin op ma, 01-11-2004 06:23
Echte liefde heet zo iets
Ziet er mooi en strak uit.
grtzz Martin
Tjonge! Dat ziet er mooi uit! Als ik later groot ben.... En ik heb tijd over
Maarre, tkan aan mij liggen maar hoe maak je dat dashboardkastje open? Ik heb er bij mij een knopje aan zitten....
Birdy
prachtig gedaan echt super gewoon
En birdy ik denk dat het kastje gewoon opengaat als je er tegen duwt.
wouterke schreef:
En birdy ik denk dat het kastje gewoon opengaat als je er tegen duwt.
Owkee! Opzich logisch en een mooie oplossing!
Birdy
Dat is standaard zo bij MPi's, die hebben geen knopje maar inderdaad zo'n sluiting die je moet indrukken om open te gaan.
Ja, ben er HEEL blij mee. Zo heb ik toch een super mooi dash zonder dat ik ong. 300 euro uit heb moeten geven voor een nieuw dash. Het voorbereiden van het dash, om naar de spuiter te gaan was echt geen leuk werkje. De laklaag die over het dash zit is ontzettend dik en daar kom je maar heel moeilijk doorheen. Uiteindelijk had ik het nog niet helemaal perfect gedaan, dus heeft de spuiter (denk ik) ook nog de fineerlaag er af gehaald, zodat het helemaal strak was voor het spuiten. Hierdoor duurde het allemaal wel ietsje langer, maar het eindresultaat mag er zeker wezen!
[size=75:k1h8bdgg]Eelke schreef:
Zoals elke MPi (?) had ook die van Demelza een notenhouten dashboard.
Niet elke MPi heeft een notenhouten dashboard, ik meen me te herinneren dat de laatste serie, de sport-editie een aluminium dashboard hebben.[/size:k1h8bdgg]
Tjongejonge. Ja, je hebt gelijk. Of het de laatste serie is weet ik niet, maar er zijn inderdaad ook MPi's met iets anders dan notenhout, zoals een Mini 40 (niet de laatste serie). Detail. Pas op hoor, ik haal hem er weer uit
Volgens mij heeft de spuiter de fineer er niet afgehaald, alleen wel extra geplamuurd, want de gaatjes waren niet helemaal strak dicht en het bij het schuren was op de ene plaats meer weg dan de andere. Maar schuren/strakmaken is ook een vak.
Mooi gedaan zo in't zelfde kleurtje, al ben ik zelf meer verkikkerd op het hout, zolang het niet natgeworden is dan.
Ter extra info: ook de Monte Carlo LE uit 1994 heeft een knoploos deurtje, de andere coopers uit dat jaar met een houten dash, niet. Een zoveelste try-out op de MC die later ook op de MPi's te vinden was.
Ik heb het dash ook even in Het grote dashboard verzamel-topic gezet.
Ja, hout is ook mooi, daar heb ik zelf mijn Mini mee volzitten (niet alleen dash maar ook randen langs het raam - ik hoop trouwens binnen niet al te lange tijd ook een topic over een dashprojectje voor mijn Mini te kunnen plaatsen. Maar niet gevreesd, het hout blijft ). Maar als je ziet wat je betaald voor een nieuwe houten dashboard en je je bovendien bedenkt dat het dash het enige van hout is in een hard blauw autootje en daardoor eigenlijk een beetje uit de toon valt, is dit toch wel een erg mooie oplossing voor een fractie van de kosten van een nieuw houten dash.
Eelke schreef:
... en je je bovendien bedenkt dat het dash het enige van hout is in een hard blauw autootje en daardoor eigenlijk een beetje uit de toon valt.
Ik zie anders ook nog een houten pookknop
Maar ziet er erg mooi uit!
Jeroen schreef:
Ik zie anders ook nog een houten pookknop
Die zit er in omdat anders het dash het enige van hout was in een hard blauw autootje en daardoor eigenlijk een beetje uit de toon zou vallen.
Heb ik eigenlijk toch nog een vraag over die chromen rand bij het kastje. Hoe zit die gemonteerd?
Inimini: Die chromen rand zit gelijmd, voornamelijk met de standaard stukjes dubbelzijdig tape die er al op zaten. Hij is op sommige modellen MPi geleverd die geen houten dashboard maar iets anders hadden. We (ik en vaders) hebben een keer een Mini met een wit dashboard gezien (Mini zelf ook wit), en die had die rand ook. We liepen toen al rond met het idee van het dashboard laten spuiten maar waren bang dat het een te groot gekleurd vlak zou worden, maar toen we dat hadden gezien waren we echt verkocht [daarna Demelza nog natuurlijk]. Die rand doorbreekt het mooi. En dus hebben we op het IMM onze ogen goed opengehouden, en bleek Somerford toevallig een partijtje van die randjes te hebben.
Ik heb wel een aantal nokjes eraf moeten zagen (met een zaagblaadje uit een ijzerzaag, wat een !@#$%-klus) die kennelijk gebruikt werden om dat ding in de frabriek makkelijk erin te passen, maar nu in de weg zaten. Wel is de bovenkant van dat randje niet echt recht, hangt een beetje door. We hebben geprobeerd om dat te lijmen, maar dat wil niet echt lekker en het is nu wachten op het moment dat het randje een keer meekomt als het kastje open gaat. Maar daar hebben we ook al een list voor bedacht.
Jawel hoor, ligt niet aan de lijm, maar aan de vorm van het chrome randje. Is echt handig spul, je kan er echt van alles mee plakken. Heb er ook het vilten randje binnen in het ventilatorgat mee geplakt bijvoorbeeld.
RE: Nieuw dash voor Demelza
Ingediend door Eelke op zo, 31-10-2004 23:59
Zo, een project is ten einde en daarom nu even samenvatting. Demelza ligt al te slapen, en aangezien ik wat foto's online hebt gezet neem ik maar even de vrijheid om een en ander te vertellen.
Zoals [de meeste MPi's] had ook die van Demelza een notenhouten dashboard. Leuk natuurlijk, behalve als het waterschade heeft, en er bovendien gaten in geboord zijn (!) door een of andere nono van een vorige eigenaar.
De waterschade is te zien aan de onderkant; er zit een soort vilten rand om een MPi-dash heen, dat perfect water vasthoud als de auto een beetje lekt (wat deze een beetje boel deed, op een bepaald moment). En dan krijgt dat water natuurlijk mooi de gelegenheid om in het dash te trekken (meer precies, tussen het hout en de laklaag). De geboorde gaten zitten net links van het dashboardkastje en aan de rechterkant van het klokkenclustertje achter het stuur.
Dus daar doe je dan wat aan.
Ik heb het dash samen met mijn vader (Mart One) gedemonteerd. Demelza heeft het zelf helemaal afgeschuurd en zo goed mogelijk glad gemaakt. Toen is het naar een spuiter gegaan in Huizen (woonplaats van mijn ouders) die al eerder de achterkant van de Brooklands van mijn ouders had gedaan na de aanrijding in Engeland, en ook het zwarte dak van mijn Cooper heeft overgespoten. Hij had duidelijk plezier in die eerdere klusjes en ook dit vond hij een leuk projectje (we moeten nog wel een keer langs om het eindresultaat te laten zien). Die heeft het strakmaken nog eens dunnetjes over gedaan en het dash maar liefst drie keer gespoten voor hij er tevreden mee was. Voor een prijs die een stuk beter was dan de prijsopgave van diverse andere spuiters waar Demelza gevraagd had.
Voor meer foto's van het hele proces en andere belevenissen dit weekend, zie mijn site, www.blokspeed.net.
[size=75:6jv070kc][Edit: typos, elke MPi veranderd in de meeste - Eelke][/size:6jv070kc]