Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Ik heb voor mijn project een heel nieuw front aan nieuw 'imitatie'plaatwerk gekocht. Hoe gaan jullie om met dit plaatwerk?

Moet dit eerst helemaal kaal, voordat je hem kan gronden, of is licht afschuren van de standaard zwarte laag al voldoende?

default

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Ik heb afgelopen winter (oktober t/m januari) mijn mini ook voorzien van het nodige nieuwe plaatwerk.
Daarna heb ik de wagen naar een spuiter gebracht om het geheel over te laten spuiten (complete auto) van hem kreeg ik het advies het geheel licht op te schuren (ook nieuwe plaatwerk), zodat hij de wagen kon spuiten (gronden, lakken en blanke lak). (Heb zelf de hele mini strak gemaakt scheelde aanmerkelijk in de kosten)

default

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Hai Ridgeback,

Met welke middelen heb je je mini voorbehandeld? En hoe heb je dat gedaan? Eerste noodzakelijk goed is een enorme hoeveelheid geduld en doorzettingsvermogen weet ik, maar welke materialen heb je gebruikt? En wat was je uiteindelijk kwijt voor het spuiten? Ik ben er ook hoognodig aan toe ;)

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Normaal is schuren met een P220-P320 voldoende, maar probeer eens met een doekje thinner of de verf los laat. Dit heb ik al eens gezien bij een front van een mini. Als dit zo is kan je best alle transportprimer eraf schuren.

default

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

[size=75:qgcxc2ke][bericht tussengevoegd - Crispy][/size:qgcxc2ke]
Ga ik doen. Thanks! En hoe en wat met plamuren? Middelen, gereedschap, manieren? In de loop der tijd verdienen sommige restauratieplekken wat meer aandacht.
En een adresje om de boel te laten spuiten ;) ?

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

[size=75:5w8gzrf4][bericht tussengevoegd - Crispy][/size:5w8gzrf4]
zoek en gij zult vinden O:)

default

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Sorry Luuk dat ik nu pas reageer, je vraag was me niet opgevallen.
Heb alles geschuurd met korrel 240
Daar waar deukjes/krasjes zaten heb ik deze met twee componenten plamuur dicht/ afgestreken en ook met 240 vlak geschuurd.
De plaatsen waar blank metaal ontstond heb ik behandeld met dezelfde grondverf als die de spuiter gebruikte.
Van hem heb ik een potje met grond gehad, hierdoor wisten we zeker dat alles op elkaar hechte en er ook voor de toekomst geen onaangename verrassingen zouden ontstaan.
Grondverf heb ik met een hele fijne roller opgebracht goed laten drogen en wederom met 240 op/vlak geschuurd.
In totaal was ik voor het spuiten (gronden, schuren, lak en blanke lak) 1200 euro kwijt dit was voor complete mini waarbij dak wit en rest van de wagen zwart. (dit waren ook de kleuren zodat binnen spuiten niet nodig was)
Voor adres of telefoon nummer even een PM Spuiter zit overigens in Westerbork.

P.s. niets van het hierboven geschrevene is een grap, dit i.v.m. 1 april

Succes

default

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Dank voor je reactie ridgeback! Excuus uiteraard niet nodig want het wordt toch eerst even sparen ;) Mijn zomer is gevuld hoor ik al :) Klinkt redelijk overzichtelijk als je er maar tijd voor hebt. Hoe doe ik dat met zo'n pm? Ben nog niet erg wegwijs op dit forum, vandaar. Dank voor je heldere verslag.

Groet, Luuk.

RE: Nieuw plaatwerk en de zwarte standaardverf.

Over het algemeen strakmaken klaarmaken voor spuiten etc etc, zijn inderdaad al we wereld aan topics, dus zoeken is het devies!

Hier alvast twee topics die je al een stuk op weg helpen:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 763#273763
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 720#198720

Dus liefst in dit topic alleen verder over wat te doen met de zwarte standaardverf.