Voor 5000 euro kun je heel erg veel platen onder je eigen mini lassen...
- Login of registreer om te reageren
Voor 5000 euro kun je heel erg veel platen onder je eigen mini lassen...
Ingediend door Erik op do, 11-08-2005 17:43
Het ligt er ook aan hoe handig je ben en hoe leuk je het vindt om zelf je eigen mini weer in elkaar te lassen. Het is (afhnankelijk van de kwaliteit van de koets) veel las- en slijpwerk en het kost een heleboel tijd. Als je eigen mini erg slecht is en je hebt het geld om een nieuwe koets te kopen zou ik het doen. Al het plaatwerk zit dan goed en alle naden kloppen ook (is misschien meer voor de puristen) en het is 'eenvoudig' en schoon werk. Je moet hem naar eigen visie voorbereiden en laten spuiten en daarna is het alleen opbouwen. Het is wel aan te raden om de onderdelen van de donormini gelijk even onder handen te nemen als je ze overzet.
Maar voor 5000 Euro kan je ook een leuk lasapparaat, genoeg plaatwerk en de straalkosten betalen. Heb je waarschijnlijk nog geld over om leuke dingetjes als chroomspul of een snel blokkie te kopen/op te bouwen.
In het eerste geval ben je zeker van een goede koets en ben je (relatief) snel klaar, in het tweede geval ben je goedkoper uit en een ervaring rijker.
Succes,
Erik
Ingediend door Rodger op do, 11-08-2005 20:13
Maar voor 5000 Euro kan je ook een leuk lasapparaat, genoeg plaatwerk en de straalkosten betalen. Heb je waarschijnlijk nog geld over om leuke dingetjes als chroomspul of een snel blokkie te kopen/op te bouwen
Tja het lasapparaat heb ik al. van rustbuster. Gasfles, alles erop en eraan.
Maar ik heb pas geleden een nieuwe "skin" op mijn deur gelast. De deur zelf was eigenlijk ook niet "je van het" en dan gaat het lassen erg moeizaam.
Ik ben bang dat als ik mijn eigen mini zelf ga lassen dat ik eigenlijk alles nieuw moet hebben. Of valt dat in de praktijk wel mee ? (mijn mini is echt heel erg slecht)
Als je bijvoorbeeld de bodem wilt vervangen dan moet je deze ook ergens aan vast kunnen maken. als datgene dan ook een beetje roestig is.. dan moet je dat ook weer nieuw kopen ....en zo koop je eigenlijk een complete mini in plaatwerk... daar ben ik eigenlijk een beetje bang voor, maar ik zou hem wel graag zelf fixen.
Hoe zit dat eigenlijk met het chassis nummer en kenteken wanneer je een compleet nieuwe carrosserie aanschaft? Kun je dat gewoon van een andere oude mini dat op jou naam staat overzetten?
Rodger schreef:
Maar ik heb pas geleden een nieuwe "skin" op mijn deur gelast. De deur zelf was eigenlijk ook niet "je van het" en dan gaat het lassen erg moeizaam.
Is je deur niet helemaal scheef getrokken nu? Een skin las je normaal niet op je deur, deze zit gewoon omgevouwen.
Ik denk dat je de dingen gewoon tegen elkaar moet afwegen.
Wil je snel klaar zijn met een perfect resultaat en het mag wat kosten, koop dan een nieuwe body.
Zie je het als hobby en heb je voldoende tijd en wil je de kosten spreiden, ga dan echt restaureren.
Houdt er wel rekening mee dat restaureren meestal 2x zoveel tijd kost als je dacht en ook 2x zoveel kost.
Als je tijd die je in je restauratie gaat steken een extra baan zou zoeken, betaal je waarschijnlijk fluitend die nieuwe body
Dennis
De RDW kan je verder helpen bij het overzetten van het chassisnummer (moet geen probleem zijn)
ik zou zeggen strip je hele mini en kijk dan hoe erg het is met de roest... maar als ik het goed begrijp rij je nog in je mini?! dan kan het nooit super erg zijn want anders was hij wel afgekeerd geweest op sommige belangrijke dingen!!
die van mij WAS ook errug slecht en ik ben er gewoon aan gegonne... plaat werk is errug goedkoop vergeleken met mn Opeltje dus dat zijn de kosten niet... alleen ja veel tijd heeel veel tijd... ik ben nu bijna een jaar bezig... maaar is gelukkig ook bijna klaar!!
RE: nieuwe body shell kopen / oude restaureren
Ingediend door Rodger op do, 11-08-2005 17:16
Bij minicentre huissen kun je voor 4950 (ofzo) een compleet nieuwe body kopen. Inclusief de deuren en kleppen.
Ik sta aan het begin van een compelete restauratie en vraag me af wat de beste prijs/tijdsduur/resultaat verhouding heeft.
1. nieuwe body kopen en alles overzetten
2. andere mini kopen en die zelf lassen (niet mijn voorkeur, je weet nooit wat je echt koopt)
3. Mijn eigen mini (1976) strippen en helemaal lassen.
waarschijnlijk komt het erop neer dat ie zo roestig is dat alleen z`on beetje het dak blijft bestaan en de rest van nieuw plaatwerk gemaakt zal moeten worden.
Wie heeft hier iets zinnigs over te zeggen ?