Noise Killer - dempingsmateriaal

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Hi,

ik kreeg onderstaand bericht toegestuurd. Ik vind het wat duur, maar het schijnt goed te werken.

ReGa Parts B.V. schreef:
Sinds kort hebben wij voor de Mini een mattenset gemaakt.
Deze is makkelijk toe te passen in elk type Mini.
De Materialen zijn speciaal ontworpen voor geluidsdemping en kunnen tegen warmte, olie en water.
Een speciaal ontworpen reclame folder is momenteel nog in de maak, maar zal binnenkort naar u verzonden worden.
Wij willen u toch nu al op de hoogte brengen van dit geslaagde produkt, zodat u uw leden hiervan op de hoogte kunt brengen.
De verkoop prijs is vastgelegd op € 235,- incl btw zonder verzendkosten. Het gewicht van de set bedraagt ongeveer 20 Kg, verdeelt over de wagen. Het resultaat is geweldig. Tevens zal de wagen nu in winter tijd eerder op temperatuur komen en blijven.
U kunt meer over onze produkten lezen op onze website www.noise-killer.nl

Met vriendelijke groet, Frank Huismans ReGa Parts B.V.

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Inderdaad een beetje duur ja....

Enne hèèn cent te vee héé..
'K bluuf toh en Zeeuw héé. O:)

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

ik ruik een proefpakket?? ;)

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Ik haak af....

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Te duur en te zwaar. ik haak ook af

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

best leuk en makkelijk lijkt mij maar als ik de prijs zie valle mn oge dr uit...

ik pas

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Je mag wel meer wegenbelasting gaan betalen met zo'n gewicht in je auto :? Maar geloof wel dat het helpt (om je verbruik omhoog te krijgen :P )

~JvdB~

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

ReGa Parts B.V. schreef:
De verkoop prijs is vastgelegd op € 235,- incl btw zonder verzendkosten.


Er zal een tikfoutje zijn, maar op de site zeggen ze dit:
Austin Mini € 325.00


Dat zijn dure verzendkosten (tarieven van de tpg post voor een pakket van 20-30 kg.: EUR 12,79)

Desondanks zou ik er wel eens een staaltje van willen zien (toch maar ff mailen).

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Bij bijvoorbeeld de Karwei kan je ook dempingsspullen halen. Wat dacht je bijvoorbeeld van dat spul (alu folie) wat ze onder pasket leggen. Het kan overal tegen en weegt geen drol. verder voor meer demping dat spul gebruiken wat lijkt op een noppenmatras. Wordt het echt wel stiller van. En ook dat weegt geen drol. Denk dat als je op 2KG uitkomt voor je hele auto dat het veel is. En kosten zijn ook niet al te hoog, maar dat verschilt per bouwmarkt. Ohja, Glas of staalwol doet ook wonderen.....

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Ik heb zoiets een paar jaar geleden in Engeland besteld en dat koste toen iets van 450 Euro. Het helpt aardig, mijn mini maakt nog steeds herrie, maar mijn oren tuten niet meer na een wat langere rit.
Het is niet vergelijkbaar met die rotzooi uit de bouwmarkt.

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Zo'n rotzooi vind ik het anders niet. Werkt anders prima. Bovendien, Mercedes gebruikt dat spul ook wel eens (glaswol). Dus kan het echt niet zo slecht zijn als jij denkt.

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Ben wel errug benieuwd, maar toch eerst zien, dan geloven. Zeker voor zo'n bedrag. Misschien een hele domme redenatie maar het meeste geluid komt toch van je motor en niet van de bodem??? :? Of ben ik nou een banaan??

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Nee klopt, maar wie zegt dat je dat niet tegen je schutbord achter je matten en tapijt kan zetten dan? Ohja, das bij normale mini's trouwens zo ja, dat het meeste geluid van voren komt. Is bij mij alleen van de uitlaat. Maar zo veel weegt het spul toch niet, dus extra isolatie op plekken waar je denkt dat het niet nodig is altijd handig toch? You never know unless you try it....

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Kevski Style schreef:
Zo'n rotzooi vind ik het anders niet. Werkt anders prima. Bovendien, Mercedes gebruikt dat spul ook wel eens (glaswol). Dus kan het echt niet zo slecht zijn als jij denkt.



Ik zeg niet dat het niet helpt, maar dat speciale spul (tenminste wat ik heb) is van rubber met een soort schuim ertussen en is vrij dun. Ik denk dat als je de dempings verhouding van dit spul met dat van de bouwmarkt vergelijkt, bij dezelfde dikte dat het echt geen vergelijk is.

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Wat jij ertussen hebt zitten is soort betumen. dat heb je bij de bouwmarkt ook wel, maar in de zomer wordt dat spul te warm en gaat het stinken. Maar het is wel los te koop hoor, alleen weegt het vrij zwaar. je kan het onder andere kopen bij Conrad en Dynamat is net zoies, alleen ook erg duur. Wel goedkoper als dat gemaakte ding wat jij hebt en het spul is hetzelfde. het enige wat je moet doen is het spul op maat snijden.

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Misschien een hele domme redenatie maar het meeste geluid komt toch van je motor en niet van de bodem??? Of ben ik nou een banaan??



Een grote vlakke plaat zoals je bodem gaat resoneren. Net als bijvoorbeeld de motorkap. Het geluid wordt dan dus versterkt, en hoe minder trillende delen, hoe minder lucht in trilling wordt gebracht. Trillende lucht=geluid; hard trillende lucht=lawaai :)

Wouter

default

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Ja dempingsmateriaal en mini's

Ik heb een tijd gereden in mijn van zonder dempingsmateriaal (150 km per dag). Ik weet niet of ik daar mijn gehoorbeschadiging van gekregen heb,maar fijn was het niet :( . Dus bij de (ik meen) Carpetland ondervloer(bedekking) gekocht. was rubberachtig en hielp prima.

Voor mijn estate (die ooit een keer opgehaald wordt in Cothen en naar Emmen wordt verscheept) heb ik 20m2 bitumen plaat (dynamat-achtig) in huis. Deze matten zijn 5mm dik en dempen het geluid, zoals dat ook wordt gebruikt voor een audio installatie.

Mijn idee is om als de auto gespoten is, deze matten meerlaags aan te brengen tegen schutboard, vloer, duerpanelen, zijwangen en dak (alles aan de binnenkant) om geluid en resonantie te verminderen.

Met 20m2 moet ik meer dan genoeg hebben :+). En dankzij Marktplaats was ik minder kwijt dan de 325 waar ze hier mee komen voor slechts een ondermat.

Johnmar

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Je vergeet alleen 1 leuk detail: gewicht!!! daar wil je in een mini al zo weinig mogelijk van hebben. En dat spul weegt verdomde zwaar. Over de hele auto gaat daar al gauw een kilotje of 80 tegenaan. beetje minder. Maar ja, het is of comfort en niet snel. Of het is snel en geen comfort het is kiezen of delen.....

default

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Je zegt dat ik een minimum aan gewicht wil hebben in mijn mini.

Nou, ik heb een tijd gereden met een Van met een gastank dat ook behoorlijk weegt. Een Metro met 1275 is ook redelijk vooruit te brengen.

Aangezien ik niets zie in een stoplichtracertje, maakt het mij dan ook niet zo veel uit:
- liever het gehoor dat ik nog heb beschermen, dan eerder nieuwe banden nodig hebben.

Je ziet: prioriteiten verschillen.

Door komt bij dat:
- ik een injectie in ga bouwen in de estate
- ik nog bezig bent met mogelijkheid voor lpg onderbouw
- er houtwerk opkomt
- er een 2.95 FD onder komt
- ik net misgreep bij de aanschaf van een 5-bak (want dan had ik evt. 3.44 kunnen houden)

Je ziet: ik ben nogal afwijkend (of in iedergeval zo bezig)

Johnmar

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Maar hoezo LPG? Op gas moet je koken toch? :+) De eerste dingen kan ik goed begrijpen, maar LPG inbouwen echt niet. Goed voor je blok is toch echt anders. Ok, het kost geen drol, maar an is ook alles mee gezegt. Verbruik is namelijk ee stukje hoger. Je kan het lang niet overal tanken. En het ergste is dat je thermische warmte binnenin je motorblok veel hoger wordt. Dit omdat gas al een damp is en dus niet extra koud wordt zoals benzine dat wel doet, omdat het van vloeibare naar gasvorm gaat. maar goed ieder zijn ding. maar gas wordt echt nooit de mijne....

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Tincu schreef:
Er zal een tikfoutje zijn, maar op de site zeggen ze dit: Austin Mini € 325.00




Is inderdaad een tikfout. De echte prijs is 235 euro.

cheers,
Wouter

default

RE: Noise Killer - dempingsmateriaal

Een lange eindoverbrenging helpt enorm (2.95 i.p.v. 3.44) en je rijd met het zelfde toerental een stukje harder... :)