Nose Job

RE: Nose Job

Hallo,

Ik wil de neus van mijn Clubman Estate vervangen voor een ronde neus.
Maar wat gaat mij dit ongeveer kosten en wat moet ik allemaal vervangen.

Gr. Marcel

default

RE: Nose Job

Om je gehele neus te vervangen heb je nodig.
Front paneel
motorkap
spatbord links en rechts
binnen spatborde links en rechts

Kwa kosten zit je op 5 a 6 honderd euro

RE: Nose Job

+ prijs van het spuitwerk ( of de verf als je het zelf doet).

RE: Nose Job

en als je origineel plaatwerk neemt, ben je met 600 euro er nog niet alleen met plaatwerk

(front 200, wings 250, motorkap 150 en innerwings 400 euro = 1000 Euro)

RE: Nose Job

Denk dat je dat bijna beter een complete body kan kopen en opknappen en dan alles over zetten.

Heb je hem ook weer helemaal roest vrij.

RE: Nose Job

leg eens uit?... :?

RE: Nose Job

Ja, leg eens uit...

Waarom?? |:(

RE: Nose Job

Ja lijkt mij beter al weet ik niet hoe ver de staat van de rest van de auto is. Maar lees nu dat het om een estate gaat das wel een ander verhaal.

Aangezien die iets moeilijker te krijgen zijn dan een "gewone" mini.

RE: Nose Job

Hier ben ik weer een keer.

Eindelijk weer eens tijd gevonden om verder te gaan met mijn mini.
Moet de neus nog altijd vervangen maar dat kan ik pas doen als ik weer wat geld heb.
Nu zat ik te denken om een complete donor mini te kopen en hier de neus van omzetten, of is dat een te moeilijke klus.
Ben ik namelijk een stuk goedkoper uit.

Gr. Marcel

RE: Nose Job

Waarschijnlijk iets goedkoper, maar hoe zeker weet je dat je dan roestvrij plaatwerk hebt? Kies dan voor het kwalitatief betere immitatie plaatwerk, zoals hadrian of magnum.

RE: Nose Job

Het is niet alleen het plaatwerk maar ook alles wat erbij komt lampen,grill en al die dingen.

RE: Nose Job

Hallo,

Hoe haal ik de neus er nu netjes af heeft iemand hier tips voor.
En waar slijp ik de binnenplaten er het beste af.

Gr. Marcel

RE: Nose Job

Je hebt er een speciale puntlasboor voor.

Wel zonde als je van een clubman een "gewone" mini maakt. Clubman's zijn best gewild op dit moment. 8)

RE: Nose Job

Ja idd zonde om tegenwoordig nog een Clubman te "converteren" naar Roundnose.
En buiten dat een Clubman neus is ook nog eens minder gevoelig v roest!

RE: Nose Job

Maar zo lelijk als de nacht.

RE: Nose Job

Tja meningen verschillen nu eenmaal.....

RE: Nose Job

dertien schreef:
Maar zo lelijk als de nacht.



Ik vind de nacht wel mooi hoor :P haha

RE: Nose Job

east7 schreef:
Tja meningen verschillen nu eenmaal.....

RE: Nose Job

Of je het wel of niet moet doen om de looks mag je natuurlijk zelf bepalen. Maar je haalt heel veel op je hals met deze conversie. Met de vragen die je stelt krijg ik het idee dat je niet heel ervaren bent met het las- en slijpwerk aan auto's. Het is moeilijk werk om alles goed uitgelijnd te krijgen.

Het front van je auto is ook je veiligheid. Ik heb net het laswerk aan de cabrio van mijn ouders opnieuw moeten doen omdat de vorige eigenaar het niet zo goed had gedaan. Plaatwerk van een andere mini gebruiken is niet de beste optie, ik zou voor origineel gaan. Het is wat duurder maar het past tenminste goed en het staal is dik genoeg.

RE: Nose Job

Ik heb ook niet gezegd dat ik het zelf ga doen.
Mijn vraag was alleen wat het mij gaat kosten en welk plaat werk ik moet kopen.
Het las werk laat ik doen Door de mini dealer bij mij in de buurt.
Dus dat wordt wel goed gedaan heeft al meer laswerk voor mij gedaan.

RE: Nose Job

veel werk, maak een goede prijs/afspraak met die lasser!

Er is overigens al/nog een Scrat-rod ..
(zie ook: http://www.c-v-m.nl )

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Nose Job

Met de prijs zit het wel goed vind ik.
En leuk dat er nog een Scrat-Rod is.