In de laatste Miniworld staat een artikel hoe je zo`n dak kunt aanbrengen.
Mocht je die niet hebben, dan wil ik je wel wat kopietjes opsturen.
- Login of registreer om te reageren
In de laatste Miniworld staat een artikel hoe je zo`n dak kunt aanbrengen.
Mocht je die niet hebben, dan wil ik je wel wat kopietjes opsturen.
Mmh, restaureren lijkt me niet iets om af te raggen zodat je een weddenschap wint. Daar bereik je alleen maar een hoop ellende mee op lange termijn.
Of je moet een American Style restauratie doen: alles dichtplamuren en overspuiten...
*just curious* wat houd de weddenschap in?
Ingediend door DaPew op zo, 25-07-2004 23:47
Sjoerd schreef:
Mmh, restaureren lijkt me niet iets om af te raggen zodat je een weddenschap wint. Daar bereik je alleen maar een hoop ellende mee op lange termijn.
Of je moet een American Style restauratie doen: alles dichtplamuren en overspuiten...
*just curious* wat houd de weddenschap in?
Ik ben al bezig van november met de restauratie, en ik heb van 15 augustus tot begin september iedere dag vrij om te werken aan de mini
Het wordt echt niet afgeragd of zo, de carosserie is al mooi opgelast en zo, ik heb nu de motor er uit en het voorste subframe er uit. Het subframe staat ondertussen al in een laag of 2 hammerite en de onderkant van de mini is al mooi in de tectyl gezet.
De zijkanten onder de motorkap (die platen links en rechts van de motor) vertonen hier en daar nog een klein scheurtje, maar dat wordt opgelost door de spuiter, de lasnaden waar ik nieuwe stukken plaat heb gelast worden ook door hem afgewerkt en geplamuurd.
Het hele interieur ligt er uit en de laag weet-ik-veel-wat (teer of zo?) die op de bodem was aangebracht door de vorige eigenaar is ook mooi met hamer, beitel en staalborstel verwijderd.
De carosserie is eigenlijk in orde genoeg voor de spuiter, tenzij dat dakje echt niet nadien kan worden gemonteerd.
De weddingschap houdt in dat de boel gewoon strak is en rijdt, hij hoeft nog niet door de keuring te raken, en dat vind ik best doenbaar.
De weddingschap gaat hier ook niet om enkele kratjes bier of zo, maar ik heb een mooi gerestaureerde SoleX S3800 (voor de mensen die dit niet kennen, dit is zo een fiets/snorfiets met het motortje voorop) bouwjaar 1966. Als ik de weddingschap verlies speel ik die kwijt, als ik de weddingschap win ben ik 250 euro rijker en mijn SoleX heeft me toch wel een vette 700 euro gekost, aankoop + restauratie.
Ingediend door DaPew op zo, 25-07-2004 23:55
Fazerray schreef:
In de laatste Miniworld staat een artikel hoe je zo`n dak kunt aanbrengen.
Mocht je die niet hebben, dan wil ik je wel wat kopietjes opsturen.
De laatste miniworld heb ik niet omdat deze hier heel erg moeilijk te krijgen is (er is in de streek maar 1 krantenwinkel die deze heeft en die heeft er zo weinig van dat deze binnen de week weg zijn), en omdat ik die kan inkijken bij de lokale mini-shop. Alleen is deze mini-shop met verlof tot na half augustus.
Het dakje zou ik eigenlijk niet zelf aanbrengen want ik heb eigenlijk niet bepaald het beste materiaal en de vastste hand om zo maar even te beginnen zagen in de carosserie.
Het enige wat ik wil weten is of deze dakjes de rand mooi camoufleren aan de buitenkant. Aan de binnenkant zou handig zijn, maar dit vind ik niet zo erg moest dit niet het geval zijn, want dat wordt toch verstopt door een hemeltje (die ik niet zou aanbrengen moest de rand aan de binnenkant ook mooi gecamoufleerd worden). Is het mogelijk om me dat te kunnen vertellen?
Je mag altijd die kopies naar me toesturen, voor mijn gegevens kan je me mailen naar benjaminverschaeve (at) hotmail (punt) com .
Die dakjes hebben een behoorlijke overlap. Die van een BO tenminste. Moet naar mijn mening geen probleem zijn om dit achteraf te doen.
Ingediend door DaPew op ma, 26-07-2004 10:42
henkmarius schreef:
Die dakjes hebben een behoorlijke overlap. Die van een BO tenminste. Moet naar mijn mening geen probleem zijn om dit achteraf te doen.
Hartelijk dank, nu kan ik met een gerust hart verder doen...
Nog een vraagje: bestaan er van die zulke dakjes met gele stof, of moet ik proberen een gescheurd dakje te scoren en deze laten herstofferen met gele cabriostof?
Origineel zijn ze nooit geel geleverd in ieder geval, volgens mij alleen in het zwart. After market zijn ze ook in rood en blauw te krijgen. Zie ook www.webasto.com Je zou bij zo'n cabriokap bedrijf kunnen navragen of ze het dak in geel kunnen herstofferen. Ik ben bang dat dat niet goedkoop zal zijn.
Ik heb die Miniworld ook gelezen en zij hebben het pas na de restauratie erin gezet. Dat was volgens hen ook het beste, tenminste dat stond in het artikel. Overigens geen idee waarom dat beter was :S
Dus je kan het wel erna doen.
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar zorg dat je wel voorzichtig bent. Ik denk dat als je het dak eruit gaat knippen, dat je soms een beetje gaat wringen. Zou zonde zijn als je het dak al strak hebt gemaakt (wat het moeilijkste strak te maken is van alles) en dat je dan opnieuw strak moet maken omdat je er delen uit hebt geknipt.
Een optie zou zijn om het gehele dak dan opnieuw te spuiten, misschien meteen in een andere kleur? Je hebt er al vlug een deukje bij als je het dak gaat bewerken.
Ik zou het achteraf plaatsen. Van te voren een gat in het dak knippen lijkt me niet handig, mede gezien het feit dat je de daarmee de stevigheid van het dak en de auto aantast. In de vouwdaken wordt de stevigheid weer opgevangen in het frame. Als je een webasto vouwdak in je reguliere auto wilt zagen ze toch ook gewoon een gat in je dak.
http://www.open-air-feeling.de/v_produc ... 400_nl.php voor meer info.
Wel een aanrader trouwens hoor zo'n vouwdak!
DaPew schreef:
De weddingschap gaat hier ook niet om enkele kratjes bier of zo, maar ik heb een mooi gerestaureerde SoleX S3800 (voor de mensen die dit niet kennen, dit is zo een fiets/snorfiets met het motortje voorop) bouwjaar 1966. Als ik de weddingschap verlies speel ik die kwijt, als ik de weddingschap win ben ik 250 euro rijker en mijn SoleX heeft me toch wel een vette 700 euro gekost, aankoop + restauratie.
Daar komt ruzie van of loopt de weddenschap met je vader, die die Solex liever niet meer in z'n garage ziet staan.. Is er een streefdatum voropgesteld ?
Ingediend door DaPew op wo, 28-07-2004 01:03
De weddingschap loopt idd met mijn vader, maar dit is totaal niet omdat hij die SoleX niet meer in de garage wilt, want de SoleX hangt namelijk (net als enkele fietsen) via een takelsysteem omhoog boven een gereedschaps-kast (als ik dus de SoleX wil hebben of als we een fiets nodig hebben verzetten we die kast (staat op wieltjes) laten we heel de boel zakken, en maak ik mijn SoleX los. Hij heeft er ook totaal geen probleem mee aangezien dit systeem aan de kant van de garage hangt waar mijn doordeweekse auto staat.
De weddingschap is gewoon zo geregeld omdat hij nooit gelooft dat mijn mini rijklaar kan zijn tegen de eerste week van september, en hij hiervoor 250 euro tegenover wil inzetten, en aangezien ik mijn geld liever in mijn mini steek heeft hij voorgesteld mijn SoleX hiertegenover in te zetten, ook omdat hij die graag zou bezitten. Mijn SoleX is zilvergrijs en zwart, en hij zou deze graag helemaal zwart hebben omdat dat origineler is, dat is al 1 reden en de tweede en voornaamste reden is dat hij er van mij niet mee mag rijden tenzij hij hem nadien *helemaal* oppoetst (dus de stukken die nog origineel zwart zijn doen ENORM blinken, het stuur en de velgen, inclusief spaken met speciaal product doen blinken (en de velgen staan niet echt mooi meer in het chroom, dus er is nog meer werk aan dan dat je zoiezo al hebt met al die spaakjes...) :)" title="Evil" />
Ruzie zal er niet bepaald van komen denk ik, mijn pa staat al jaren aan het hoofd van een goed draaiende zaak en 250 euro is voor hem niet ZO een groot probleem, daarom niet minder zuur betaald, maar hij scheurt er zijn broek niet aan, en MOEST ik de weddingschap verliezen, dan laat ik mijn pa die SoleX weer helemaal opknappen (ik WEET dat hij die Solex volledig zal laten overspuiten, de motor zal laten bekijken door iemand die aan niets anders dan aan Solexen werkt en al het chroom weer zal laten herverchromen). Ik zou het natuurlijk wel enorm zonde vinden van het geld dat ik er al heb in gestoken. Daarom ook dat ik deze weddingschap enkel heb aangegaan omdat ik redelijk zeker ben van mijn overwinning
RE: open dak steken mogelijk NA het herspuiten?
Ingediend door DaPew op zo, 25-07-2004 20:52
Ik ben van plan om mijn mini die momenteel in restauratie is te voorzien van open dak zoals een british open, alleen wil ik mijn mini nu zo snel mogelijk in orde hebben vanwege een weddingschap en daarom zou ik dat willen uitstellen.
Is het mogelijk om zo een open dak te steken NA het herspuiten (Dus dat het kader van het dak de rand van het gat overlapt en ik dus gewoon een beetje hammerite of zo ter bescherming kan aanbrengen) of is dit totaal onmogelijk?