De Bruine kleur van het Motorblok is van Authi de Spaanse variant van de Mini
En dus origineel
- Login of registreer om te reageren
De Bruine kleur van het Motorblok is van Authi de Spaanse variant van de Mini
En dus origineel
Ingediend door robdb op ma, 11-03-2013 20:43
Minimaatje schreef:
De Bruine kleur van het Motorblok is van Authi de Spaanse variant van de Mini
En dus origineel
Ok, mijn chassisnr eindigt op een z, is dat de letter voor Pamplona?
Zijn alle Smiths onderdelen enz geimporteerd of geproduceerd in Spanje?
Wijkten deze Authi modellen nog af van de UK productie, of waren deze (optisch) gelijk?
Werkelijk overal is 'Leyland' terug te vinden, komt dat omdat de Mini uit 74 is? Ook het dashboard ziet er niet anders uit dan UK modellen uit die tijd.
De bruine kleur kan natuurlijk ook aangebracht zijn na fabriek.. zegt op zich niet zoveel
Ingediend door robdb op di, 12-03-2013 22:54
robdb schreef:
Goeiedag,
Een tijdje terug heb ik een '74 1000 MKIII gekocht om te gaan restaureren. De Mini is in bijzonder goede staat, mooi origineel en compleet, maar nu zijn er twee dingen wat ik me afvraag (als beginner, overigens)
1. In het verleden is een kanteldak gemonteerd. Nu wil ik dat gat weer dicht hebben, maar vraag me af of het netjes dicht te lassen is. Omdat het dak verder in goede staat is, wil ik het liever niet vervangen.
Groeten, Rob
Heeft er toevallig nog iemand ideeen voor t gat in t dak? Alvast bedankt!
alles kan ... je moet wel netjes kunnen lassen (dunne plaat) en dan de goede bolling zien te krijgen.
ik denk dat het geen klusje van 1 middag is
succes,
Theo van den Bogaard
Of een ander mini dak kopen,
De plaat heel precies uitsnijden en die erin lassen,
Heb je in iedergeval de bolling goed.
Ingediend door robdb op wo, 13-03-2013 15:11
Ja inderdaad, dat zat ik zelf ook al te denken. Ik denk dat je de bolling er anders niet goed in krijgt, tenzij je als stucadoor te werk gaat;)
Mijn eigen barrel is ooit als 1100 special van de band gerold in Antwerpen. Zo'n ding met een skai dakje. Dat gaf leuke roest op het dak als er ergens een pitje zat. Ik kan me nog heel goed herinneren dat het lassen van alleen dat kleine plekje al een ramp was vanwege de bolling, dikte (beter gezegd dunte) van het materiaal etc etc. UIt pure ellende heb ik er een plaatje onder gelast. Het was daarna nog echt flink zweten met de schuurlat om het geheel weer ogelijk te krijgen.
In jouw geval zou ik een dakplaat vervangen. Niet leuk, maar wel het beste resultaat. Suc6!
Ingediend door robdb op wo, 13-03-2013 22:20
Bedankt voor de reacties.
Ik kan zelf (nog) niet lassen, dus ik zal het uit moeten besteden. Zou een goede ervaren lasser het goed kunnen lassen? Ik heb toch liever het originele dak erop dan dat het compleet vervangen moet worden...
Een ervaren lasser zal het gat zeker goed dicht krijgen. Probleem is echter dat bij lassen spanningen en ruimte in het materiaal kunnen komen door uitzetten tgv hoge temperaturen. Jekunt wel raden wat dit met zo'n groot oppervlak gaat doen.
Elke plaatwerker/schade-hersteller zal je een andere dakplaat adviseren.
dak volledig vervangen is sneller gedaan en geeft een beter en mooier resultaat.
ik denk als je het gat dichtlast,je dit altijd zal blijven zien,ook met plamuur erop.
verder heb je kans,dat als de plamuur laag een beetje te dik is,dit gaat scheuren etc.
groetjes erik
RE: Opening schuifdak dichtlassen
Ingediend door robdb op ma, 11-03-2013 13:41
Goeiedag,
Een tijdje terug heb ik een '74 1000 MKIII gekocht om te gaan restaureren. De Mini is in bijzonder goede staat, mooi origineel en compleet, maar nu zijn er twee dingen wat ik me afvraag (als beginner, overigens)
1. In het verleden is een kanteldak gemonteerd. Nu wil ik dat gat weer dicht hebben, maar vraag me af of het netjes dicht te lassen is. Omdat het dak verder in goede staat is, wil ik het liever niet vervangen.
2. Het motorblok is voorzien van een bruine lak. Nu ben ik dit nog niet eerder tegengekomen. Iemand misschien meer informatie over de originele kleur van het blok?
(en ik ben benieuwd hoe je hier fotos toevoegt aan je bericht;))
Alvast bedankt!
Groeten, Rob