RE: Paar vraagjes over schakelaars, hendels en controlelampjes..
Ingediend door Red Flame op ma, 03-01-2005 17:52
officieel moet je mini naar de keuring zoals hij standaard geleverd is..
je remwaarschuwingscircuit zou ik laten zitten, het is echt verplicht omdat ie erop zat toen je hem kocht alleen weten de meeste keuringsstations het niet...
je bent verplicht werkende deugdelijke verlichting (signaalverlichting) te hebben, als jij zeker weet dat jij iets deugdelijks in elkaar kan zetten en een keurmeester ervan weet te overtuigen dat het legaal is mag het...
voor je stuurslot geld alleen dat het een origineel deel van de auto is en dus eigenlijk zou moeten werken. hoewel oude mini's het niet eens hebben...
- Login of registreer om te reageren
RE: Paar vraagjes over schakelaars, hendels en controlelampjes..
Ingediend door DaPew op ma, 03-01-2005 10:36
Ik wil in mijn mini de elektriciteit en dashboard en heel de boel zelf maken/aanleggen...
Nu zijn de originele hendels van de richtingaanwijzers en ruitenwissers vern##kt.
Ik dacht er aan om die hendels weg te laten en de richtingaanwijzers en ruitenwissers te bedienen op het dashboard.
Voor de ruitenwissers zou ik links van het stuur zo een ON/OFF/ON schakelaar met lange 'arm' zetten, naar beneden = links, in het midden = uit, naar boven = rechts. Voor de ruitenwissers moet ik nog iets uit weten te vinden, maar dat moet ook lukken met 1 of meerdere schakelaartjes op het dashboard...
Ik zou dan ook het sleutelcontact verplaatsen naar het dashboard en die kap rond de stuurstang weglaten. Maakt dat iets uit voor de keuring/wetgeving als ik mijn stuurslot kwijt ben?
Verder zit er in dat paneeltje waar je de verwarming en de choke bedient ook nog een controlelampje/drukknop voor het remcircuit.
Ik wil een volledig custom dashboard. Mag ik dat controlelichtje+drukknop weglaten (in moderne wagens zit dat ook niet meer en in een mini ga je eerder voelen of er iets met de remmen is dan dat dat lichtje gaan branden...)?