Ik ben vandaag heel enthousiast begonnen met het slijpen aan de voorkant van de cabrio.
Nu kwam ik bij de parafaan een gedeelte tegen waar dubbel plaatwerk zit, terwijl het onder het motorkap gedeelte enkelplaatwerk is.
Kan het kwaad om dit weg te slijpen?
Om het verhaal wat duidelijker te maken heb ik natuurlijk ook een begeleidende foto
Tevens een andere vraag tot hoever kan je de binnenschermen weg slijpen?
Er moet een stuk blijven zitten om de schokbrekers op te monteren maar de rest lijkt me nogal overbodig. Alleen de driehoekjes die naar binnen reiken ben ik nog niet helemaal zeker over.
Ingediend door The Puritan op di, 13-08-2013 23:07
En dan gaat hij ook lekker rotten bij het voorraam, want daar komt al het vocht dan tussen. Ik heb ze eraf gelaten en alle naden met bodykit afgesmeerd.
Dat rotten ben ik niet zo bang voor de mini is een mooi weer rijder en dmv van het flipfront kan ik overal goed bij.
Dat maakt het schoon en drooghouden ook wat makkelijker, sowieso was ik van plan dat gedeelte. Zeg maar buitenzijde binnen schermen ed. In de tectyl of iets dergelijks te zetten. Dit scheelt ook al een hele hoop denk ik.
Maar bedankt voor de tips ik wist niet dat je door dat gedeelte weg te slijpen een Open verbinding naar je motor ruimte ontstaat.
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door Loenatik op zo, 11-08-2013 18:40
Goede avond!
Ik ben vandaag heel enthousiast begonnen met het slijpen aan de voorkant van de cabrio.
Nu kwam ik bij de parafaan een gedeelte tegen waar dubbel plaatwerk zit, terwijl het onder het motorkap gedeelte enkelplaatwerk is.
Kan het kwaad om dit weg te slijpen?
Om het verhaal wat duidelijker te maken heb ik natuurlijk ook een begeleidende foto
Tevens een andere vraag tot hoever kan je de binnenschermen weg slijpen?
Er moet een stuk blijven zitten om de schokbrekers op te monteren maar de rest lijkt me nogal overbodig. Alleen de driehoekjes die naar binnen reiken ben ik nog niet helemaal zeker over.
Groeten
Roy (Loenatik)
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door Theo van den Bogaard op ma, 12-08-2013 08:48
dubbele stukjes plaatwerk (paravan-hoekjes):
THIS PANEL PROTECTS THE UNDERSIDE OF THE WINDSCREEN VALANCE UNDER THE FRONT WING SECTION
http://www.minispares.com/product/Class ... 0to%20shop
http://www.minispares.com/catalogues/cl ... x?3~23~149
paravan-hoekjes nr 26 en 27
bij nr 38 zie je de driehoekjes goed, die dienen voor versteviging van de voorste balk waar je subframe aan vast zit .. laten zitten!!
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door Loenatik op ma, 12-08-2013 08:55
Bedankt Theo, als we jou niet hadden!
De onderste parafaan hoekjes slijp ik gewoon weg aangezien zo behoorlijk krokant zijn en naar mijn idee weinig nut hebben.
De driehoekjes blijven dus gewoon intact, ik had al zo'n vermoeden dat die voor een stuk stevigheid waren.
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door G-force op di, 13-08-2013 20:26
Maak de parafaan dan wel dicht in het zelfde vlak als het binnen spatbord. Anders dan krijg je al het spatwater in het motorruim.
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door The Puritan op di, 13-08-2013 23:07
En dan gaat hij ook lekker rotten bij het voorraam, want daar komt al het vocht dan tussen. Ik heb ze eraf gelaten en alle naden met bodykit afgesmeerd.
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door Loenatik op di, 13-08-2013 23:17
Dat rotten ben ik niet zo bang voor de mini is een mooi weer rijder en dmv van het flipfront kan ik overal goed bij.
Dat maakt het schoon en drooghouden ook wat makkelijker, sowieso was ik van plan dat gedeelte. Zeg maar buitenzijde binnen schermen ed. In de tectyl of iets dergelijks te zetten. Dit scheelt ook al een hele hoop denk ik.
Maar bedankt voor de tips ik wist niet dat je door dat gedeelte weg te slijpen een Open verbinding naar je motor ruimte ontstaat.
gr
Roy
RE: parafaan afslijpen
Ingediend door The Puritan op za, 17-08-2013 22:35
Tja, de binnenschermen zitten niet tegen de paravaan aan. En daar heb je dus die opening boven zitten.