Heb er nog nooit van gehoord, maar kan me niet voorstellen dat ie dan open kan klappen. Denk dat de A-panelen dan over de deur heen gaan.
- Login of registreer om te reageren
Heb er nog nooit van gehoord, maar kan me niet voorstellen dat ie dan open kan klappen. Denk dat de A-panelen dan over de deur heen gaan.
Polyester blijft redelijk buigbaar, ook na het spuiten. Dus dat met de deuren lijkt me niet zo'n probleem.
Frans
gezien de vorm van de carosserie is het inderdaad niet makkelijk om de a-panelen mee te laten flippen...
red flame schreef:
gezien de vorm van de carosserie is het inderdaad niet makkelijk om de a-panelen mee te laten flippen...
Ik ben ook niet van plan om de boel te laten flippen. Ik wil het front in z'n geheel naar voren kunnen wegschuiven. Mijn vorige front (zonder A-panelen) had dat ook: Loss motorkap voor gewoon sleutelwerk, de rest van het front op naar-voren-wijzende paspennen. En de electra d.m.v. een caravan stekker. Een naar voren geflipt front vind ik niet zo handig, dan kan je nog niet overal makkelijk bij. Vandaar de vraag. Ik speel met het idee om maar zelf zo'n front te gaan maken, in een mal van mijn huidige mini.... Iemand daar ervaring mee?
Ingediend door schuitemaker op zo, 04-07-2004 20:10
Ik speel met het idee om maar zelf zo'n front te gaan maken, in een mal van mijn huidige mini.... Iemand daar ervaring mee?
Ik heb een kleine ervaring met polyester, nu reist mijn vraag: is je huidige mini al een polyester front?
zo ja, dan is het wel mogelijk, maar het is zeker lastig aangezien je de buitenkant natuurlijk mooi glad wil hebben. Je zou dan eigenlijk een mal moeten maken (op bovenkant) van je huidige front en die gebruiken voor de tweede front. Daarna kan je er nog meer van maken natuurlijk €€€ . De mal zal je dan goed moeten verstevigen. Zo heb je aan de juiste zijde de gladde kant. De gaten in de huidige front moet je dan ook goed wegwerken. Voor polyester e.d. is er een bedrijf dat zelf zijn boek uitgeeft met een heleboel verschillende werkzaamheden, ook roest verwijderen. mag helaas geen reclame maken, dan moet je maar pm en
Erik
Nee, mijn huidige projectje is nog van staal. Maar moeten eigenlijk nieuwe spatborden en A-panelen op en aangezien ik nogal veel aan motoren sleutel is een afneembaar front wel gewenst. Ik heb al eerder 1-delige en 2-delige fronts gemonteerd.
Ik denk dat ik van die stalen delen (wel eerst even strak maken met plamuur) een 4-delige mal moet maken (2x zijkant tot bovenop het spatbord, 1 keer rest van de spatborden en front, 1x motorkap) van polyester, versterkt met stalen strippen of houten balken. Waarschijnlijk kan ik de motorkap mal wel overslaan, motorkappen zijn los te krijgen. Wordt wel een flinke klus, en waar haal je zoveel hars, harder en glasmat vandaan? Om nou met 1.000.000 reparatiesetjes van de Brezan aan de slag te gaan is wat lastig.....
Ingediend door schuitemaker op zo, 04-07-2004 20:59
Er zijn daar zeker bedrijven voor, zoals ik al zei. maar kmag geen reclame maken.
Ga je nu ijzer aan elkaar maken met plamuur e.d. ertussen? Als je geen volledig gladde en [size=150:1p8o689c]stevige[/size:1p8o689c] vorm hebt zou ik het je afraden.
Erik
Ingediend door Mini Martin op zo, 04-07-2004 21:20
dat wordt schuren, schuren en nog eens schuren Hugo.
Trouwens gistermiddag stonden er weer een aantal mensen mijn flipfront te bestuderen. (Bataviaweekend) En dat is een gewoon normaal geconstrueerde poly flip
grtzz Martin
Ingediend door schuitemaker op zo, 04-07-2004 22:20
kwijl kwijl
Daar heeft waarschijnlijk heeeeeeel wat werk in gezeten!
sorry, maar misschien komt er nu een domme opmerking, dus neem me niks kwalijk; ik snap niet waarom dit zoveel tijd zou moeten kosten.
oude plaatwerk markeren, loshalen, mal bouwen om plaatwerk op te lassen en dan kijken hoe je heel het zaakje goed vast kunt zetten aan de mini zelf (frame bevestigen aan het subframe?)
Dat moet toch wel te doen zijn in een paar weken, of niet?
Ingediend door schuitemaker op ma, 05-07-2004 10:03
zonder de VTEC-inbouw misschien wel
Erik
Ingediend door Mini Martin op ma, 05-07-2004 10:21
Als je de hele dag de tijd hebt misschien wel, maar eerst moet je weten wat je weg haalt en hoe. Daarna is het meten. En daar gaat de meeste tijd in zitten.
Vervolgens moet je er een aantal verstevigingspunten aanbrengen. Ook hier geldt weer meten en weten wat je doet. En belangrijk: wie zegt dat het punt wat je hebt aangebracht, het juiste punt is?
Ik weet niet of je de rode clubman estate kent?
Daar zit ook weer veel werk in.
Na de zomer als ons Grommeke naar binnen gaat, wordt de constructie van het flipfront geheel vervangen en komen er binnenschermen in. Ook het schutboard wordt aangepast. Op dit moment heb ik veel last van opspattend water en dat neemt ontzettend veel vuil mee. Dit beland weer tegen het schutboard.
grtzz Martin
schuitemaker schreef:
Er zijn daar zeker bedrijven voor, zoals ik al zei. maar kmag geen reclame maken.
Ga je nu ijzer aan elkaar maken met plamuur e.d. ertussen? Als je geen volledig gladde en [size=150:81rad65g]stevige[/size:81rad65g] vorm hebt zou ik het je afraden.p
Geen reclame op het board, misschien, maar via een PB-tje vind ik het niet erg!
Met het ijzer en plamuur bedoel ik dat ik mijn huidige mini met gewone (verroeste) panelen tijdelijk strak wil maken met plamuur, om er daarna een mal van te trekken met polyester. Deze mal wil ik dan, nog op de auto, voorzien van stalen of houden verstevigingen zodat de vorm behouden blijft na verwijdering van de auto! In die mal kan ik dan het nieuwe front maken, dat de verroeste, geplamuurde panelen kan vervangen. Klinkt als een meer-jaren plan....
Ingediend door schuitemaker op ma, 05-07-2004 13:32
Ik denk dat de plamuur die je op de roestige en grote kieren smeert loslaat als je er een mal op maakt. Het is van groot belang, aangezien er volgens mij grote krachten op komen te staan. Misschien iets met epoxy en een flinterdun laagje glasweefsel en dat volledig vlak schuren? en dan een gelcoa ofzo?
Erik
Dat van die grote krachten snap ik niet, maar het is wel een goed idee de boel geheel in een superdun laagje glasvezelmat in te pakken. Dan wat spuitplamuur en voila, supergladde 'master' om een mal van te trekken.
Ingediend door Mark Goedegebuure op di, 06-07-2004 13:27
het mooiste zou zijn als je een bedrijf in de buurt hebt wat boten bouwt van polyester. Ik heb zelf bij een jachtwerf die reparatie werk deed ook wel eens spul gehaald voor een vorig project.
groetjes Mark
RE: Polyester flipfront met A-panelen er aan vast?
Ingediend door Hugo op zo, 04-07-2004 17:25
In mijn zoektoch naar informatie over flipfronts (en daar is al heel wat over geschreven...) ben ik nergens informatie tegen gekomen over flipfronts waar de A-panelen ook aan zitten. Ik heb er ooit wel een plaatje van gezien in een magazine, maar nog nooit ergens te koop. Wie weet er iets van, verkoopt ze, of heeft andere informatie hierover?
Dank,