Polyesther plaatwerk

RE: Polyesther plaatwerk

Na de zoekfunctie te hebben gebruikt, kom ik toch met de vraag:

Wie heeft er ervaringen met polyesther bodypanelen?

En dan wil ik het eigenlijk niet hebben over het/een flipfront, maar meer over losse achterklepjes(dubbel skin) en de deuren.

Ik heb op het WWW al diverse bedrijven in de UK gevonden die het maken en evt kunnen leveren, maar is dit ook in NL te koop? Zo, ja waar?(via pm vanwege forum regels)

RE: Polyesther plaatwerk

Is Duitsland ook goed?
Vlak over de grens bij Venlo, is dit spul te koop ;)

RE: Polyesther plaatwerk

Peter schreef:
Is Duitsland ook goed?
Vlak over de grens bij Venlo, is dit spul te koop ;)



Ook, goed. Ritje naar Dld zal goedkoper zijn dan de verzendkosten uit de UK.
Kan je me een pm met de gegevens sturen?

RE: Polyesther plaatwerk

gestuurd ;)

RE: Polyesther plaatwerk

Zou je mij ook de gegevens door kunnen sturen peter

Alvast bedankt

Maikel

RE: Polyesther plaatwerk

Nogmaals
Peter schreef:
gestuurd ;)

RE: Polyesther plaatwerk

Peter schreef:
gestuurd ;)



Ontvangen en gelezen ;)

Niemand met ervaring in polyestherdelen :?

RE: Polyesther plaatwerk

ik wil de gegevens ook wel hebben Peter

Jaapio

RE: Polyesther plaatwerk

En nog een keer! :P Peter schreef:
Nogmaals
Peter":3796guzt]gestuurd ;)

[/quote:3796guzt]

RE: Polyesther plaatwerk

ik wil Peter niet meer onder druk zetten dus ik vraag ze van Jaap :D

Dus Jaap, zou je ? :P


Trouwens kweetniet of dat nu hier moet, maar bij een minigarage vertelden ze me dat ze dat nooit aanbevolen.
De lak gaat op een gegeven ogenblik erg lelijk worden, anders dan bij gewoon blik.
Gaat haarscheurtjes vertonen enzo.

Of valt dit allemaal wel mee ?

RE: Polyesther plaatwerk

staat ook in mijn adressenlijst:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/adres.htm

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Polyesther plaatwerk

Voor een daily-driver zou ik ook geen polyester delen willen hebben.
Of lak lelijk gaat worden, lijkt me meer een kwestie van goede voorbereidingen voor het spuiten. Maar kleurverschil tussen de zelfde lakken op plaatwerk of polysther is inderdaad aan de orde.

Omdat polyester tamelijk fexibel is, kan het dus schuren in de lak veroorzaken.
Echter hoe dikker het polyster, hoe minder kans hierop.
Daarbij is het rijden in een mini met polyester deuren erg luidruchtig. Eventueel zou dempingsbitumen hier tegen helpen, maar dan weegt je deur net zoveel als een metalen deur. ;)

@ iedereen, ik bedoel dus de meest opvallende link in Theo's lijstje :9

RE: Polyesther plaatwerk

Beste Peter,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om mij die gegevens te sturen.

Een vraag je heb jij ervaring met Polyesther plaatwerk ?
Want ik wil mijn koffer deksel vervangen is het aan de raden om deze Polyesther te gebruiken?

Al vast bedankt.

Groetjes, Peyman ;)

RE: Polyesther plaatwerk

peyman, ik stuur je zo een pm'tje...

op mijn eigen auto heb ik geen ervaring met polyester plaatdelen.
Maar omdat mijn auto al meerdere malen bij de spuiterij heeft gestaan, en ik daar dus veel contact mee heb gehad, weet ik wel dat je altijd tint verschillen krijgt als je een polyester plaatdeel en een metalen plaatdeel spuit.
Ook heb ik wel eens in een mini gezten met polyester deuren. Deze vond ik dus erg rumoerig (was ook een circuitmini :P )

Of het aan te raden is om een polyester achterklep te gebruiken ligt aan de reden die je er zelf hebt.

Gewichtsbesparing? die paar kilo is niet merkbaar
Ter voorkoming van roest in de toekomst? Absoluut!
Wil je zo'n vlakke achterklep? Dan kun je inderdaad beter zo'n polyester nemen dan een dicht-geplamuurde :x

RE: Polyesther plaatwerk

Theo van den Bogaard schreef:
staat ook in mijn adressenlijst:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/adres.htm

FWIW,
Theo van den Bogaard



Die lijst is ook niet helemaal meer up to date :?

staan wat adressen(minimaal 1) tussen die volgens mij geen zaken meer doen...

Polyesther deuren hoeft volgens mij geen extra herrie te maken, als je bv gebruik maakt van carbon deur panelen. Voor wat betreft het verschil evt in lak :? Bij motorfietsen gebruikt men ook en polyesther en metalen zonder dat er kleur verschil optreed. En boel zal liggen aan de voorbereiding van het polyesther/glasvezel.

Ik ga toch eens verder kijken naar de mogelijkheden om mijn mini te voorzien van polyesther deuren. Al zal dat nog niet in de nabije toekomst zijn.

RE: Polyesther plaatwerk

Ik zeg niet dat stalen deuren veilig zijn, maar polyester deuren zonder deugdelijke kooi met doorbars erin is nu niet echt een verbetering voor je daily driver lijkt mij...

Verder heb je voor zo ongeveer al het polyester wat je op je mini zet ook een hoop home made verstevigings constructies nodig. profieltjes kruislings in de motorkap maken, sluitingen erop maken... Als je voor het gewicht gaat kun je vaak handiger van die snelsluitingen met borgpennetjes of veersluitingen kiezen. Je kunt best een hoop winnen als je ook nog kunstof ramen (op de voorruit na) gaat monteren.

Spuitwerk is inderdaad geen probleem. Staal gaat ook niet mooi worden zonder goede voorbehandeling dus dat is geen argument lijkt me...

Maar op deze manier gaan die forumregels ook niet echt op lijkt mij? Al die hints en bolletje pijltje>vissegraten ;) Blijf het een beetje kansloos vinden dat dit soort informatie verschaffen zo moeizaam moet verlopen via een (steeds groter wordend) forum als dit. Gaat dus om Minispeed Duitsland? In Tönisvorst?

RE: Polyesther plaatwerk

adressen(minimaal 1) tussen die volgens mij geen zaken meer doen...



als je me dan even een pm stuurt kan ik het aanpassen :9

@Taeke, yep Minispeed Dld (hoewel ik op hun site geen polyester kan terugvinden?! )

wel in de UK (ook carbon):
http://www.curleygrp.com/Mini%20Gallery.htm

FWIW,
Theo van den Bogaard

RE: Polyesther plaatwerk

een restauratie volgend jaar zou ik graag de gevens willen hebben :-)

bij voorbaat dank!!!

RE: Polyesther plaatwerk

Die stonden ook met een stand bij het IMM en was opzich wel een geschikte dude. Hij ging ook een beetje NL praten :) Via ebay.co.uk kun je soms ook wel polyester spul kopen. Ik wil nog een motorkapje... En wil wel lichte deuren maken, maar denk niet dat ik daar polyester voor pak.

RE: Polyesther plaatwerk

taekeb schreef:
Ik zeg niet dat stalen deuren veilig zijn, maar polyester deuren zonder deugdelijke kooi met doorbars erin is nu niet echt een verbetering voor je daily driver lijkt mij...

Verder heb je voor zo ongeveer al het polyester wat je op je mini zet ook een hoop home made verstevigings constructies nodig. profieltjes kruislings in de motorkap maken, sluitingen erop maken... Als je voor het gewicht gaat kun je vaak handiger van die snelsluitingen met borgpennetjes of veersluitingen kiezen. Je kunt best een hoop winnen als je ook nog kunstof ramen (op de voorruit na) gaat monteren.

Spuitwerk is inderdaad geen probleem. Staal gaat ook niet mooi worden zonder goede voorbehandeling dus dat is geen argument lijkt me...

Maar op deze manier gaan die forumregels ook niet echt op lijkt mij? Al die hints en bolletje pijltje>vissegraten ;) Blijf het een beetje kansloos vinden dat dit soort informatie verschaffen zo moeizaam moet verlopen via een (steeds groter wordend) forum als dit. Gaat dus om Minispeed Duitsland? In Tönisvorst?



Er zijn meerdere aanbieders in de UK met glasvezel bodydelen. Een ervan bied ook zijn waar aan op ebay.co.uk. Als je zoekt op mini glassfibre kom je um vanzelf tegen ;)

Verder heb ik nog een aanbieder(UK) in mijn favorietenlijst staan.

Wat betreft de sterkte van het materiaal: voor het achterklepje en de motorkap kan je gebruik maken van de zo genaamde dubbelskin versies.
In de deuren gebruik maken van de carbon deurkaarten met evt een doorbar of een rolkooi; staat bij mij sowieso in de planning voor montage.

default

RE: Polyesther plaatwerk

[size=75:3bydlu7j][Topics samengevoegd - Evity][/size:3bydlu7j]

Ja het is ongehoord maar ik wil mij autotje oplappen door polyestermatten te gebruiken, en wel op de plek waar de koplampen horen te zitten.(zie showcase)
Nou voorzie ik al dat hier een hele stroom comments onder komt met dat ik nieuw plaatwerk moet inlassen, maar qua tijd en financieel trek ik dat nu niet, ik wil er nu gewoon apk en een verzekering op.
dus
heeft iemand hier ervaring mee of tips in het algemeen?

tnx

RE: Polyesther plaatwerk

in alle eerlijkheid denk ik niet dat je je koplamp in polyester fatsoendelijk kan bevestigen...

Ik zou van metaal enkele stripje knippen en met die stripjes de lamppot op de juiste plaats vastschroeven. die stripjes geven je dan ook enige stevigheid voor het polyester...

andere optie is hier op het forum vragen naar een slecht voorscherm dat beter is dan wat erop zit, je slijpt dan het slechtste weg en zet met popnagels een nieuw (oud) stuk erin, diet is al 100x beter dan polyester. it's not my cup of tea, maar ik snap best dat je gewoon wilt rijden...

let op dat je het zijknipperlichtje bewaard, dit is een lampie van een special, tis niet echt zeldzaam, maar ze liggen ook niet overal...

succes!!!

RE: Polyesther plaatwerk

de hele Domini's zijn van Polyester en allerlei flipfronts ook, dus het is waarschijnlijk best te maken, maar een stuk polyester hechten aan je spatbord wordt moeilijker ..

de optie van Red Flame, om een stuk uit een ander spatbord te gebruiken is waarschijnlijk beter.

misschien handig om even een lokatie aan te geven, wellicht is er iemand in je buurt die kan lassen?

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Polyesther plaatwerk

@mark1100: ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd waar ook over polyester plaatdelen wordt gesproken. Verdere vragen kun je in dit topic plaatsen.

Aub voortaan eerst de zoekfunctie gebruiken. Zie ook de Forumregels voor meer uitleg.

RE: Polyesther plaatwerk

ja erg leuk polyester, zeker als je ergens geparkeerd staat en er vervolgens een deur tegen jouw polyester deur aangegooid word. Dan zit er gelijk zo'n mooie scheur in de gelcoat, als je die repareerd hebt dan ook bij de minste druk weer trugkomt. erg mooi spul :) En een polyester achterklep jah daar zie ik de verbetering tegenover een stalen niet zo van in. En je hebt al snel kleurverschil bij sommige metallic kleuren omdat metaaldeeltjes nou eenmaal anders op metaal aangetrokken worden dan op polyester of kunstof.

RE: Polyesther plaatwerk

Bij motoren wordt er veel met plastic/polyester gewerkt. Ik zie het probleem niet echt met kleur verschillen niet echt :?

RE: Polyesther plaatwerk

Als je met een stalen deur een zelfde impact krijgt is het ook geen feest toch? Maar zo mooi en strak als het engelse staal is het niet echt inderdaad. Maar om je trackday mini een paar kilo's lichter te krijgen is het wel een fijn produkt.

RE: Polyesther plaatwerk

ja daar is het misschien wel interessant voor omdat hij er natuurlijk niet super uit hoeft te zien. :)

RE: Polyesther plaatwerk

De vraag van mark1100 ging over het gebruiken van polyestermatten ipv staal op de plek van de koplampen en dus niet als geheel plaatstuk.

Het zou fijn zijn als jullie daar een gerichter antwoord over zouden kunnen geven.

RE: Polyesther plaatwerk

Maar dit topic ging in eerste instantie alleen over complete polyester plaatdelen, vandaar dat ik het toevoegen aan dit topic ook niet echt snapte.

Red Flame heeft al een goed alternatief aangegeven. Mocht mark1100 toch polyester willen gebruiken dan is er in de topics over subwoofers enzo meer info voor hem te vinden.

RE: Polyesther plaatwerk

Beumert schreef:
Maar dit topic ging in eerste instantie alleen over complete polyester plaatdelen



Dit topic gaat over polyester i.p.v. stalen plaatwerk dus daar valt ook zijn vraag onder. De bedoeling is om informatie zoveel mogelijk bij elkaar te houden i.p.v. 100 topics te hebben over hetzelfde onderwerp.
Maar nu weer on topic svp.

default

RE: Polyesther plaatwerk

Wanneer moet je de deuren hebben?
Ik heb nu geen tijd maar ik kan het wel maken met poly.
(over een paar weken)
en verstevigen met glasvezel

RE: Polyesther plaatwerk

Chu mischien kun je dat inventariseren, hoeveel mensen daar interesse in hebben. Een topic aanmaken in aangeboden.
Heb zelf zeker interesse, maar dan over een maandje of 2.

RE: Polyesther plaatwerk

Ik ook(met een goede prijs misschien zelfs 2 setjes). Hoe compleet kun je ze maken eigenlijk? Of met andere woorden: Wat moet je er nog zelf op zetten? Scharnieren, slot plus greep en de bijpassende mechanismes? en dan nog de ruie en het mechanisme plus de chroomen sluitstrips? Am I right? :9

RE: Polyesther plaatwerk

Aub het discussiëren over de aangeboden deuren verplaatsen naar Aangeboden. Het is niet de bedoeling dat deze zaken hier worden besproken.

Bedankt.

RE: Polyesther plaatwerk

Ik overweeg ook polyester deuren in mijn mini te plaatsen.

Een engelse webshop geeft dit commentaar bij de deuren:
These doors come complete with reinforced hinge panels and the recess for the handle. Unlike many fibreglass doors on offer, we have also reinforced the hoop for further strength and durability. Whilst we do not supply these doors with windows, we recommend that you fit perspex, as they are not designed for glass/winding windows. The doors do not come with the door shut mechanism (as seen in the photo on the inside of the door). However, this can be supplied for a further £30 (see our shop), and we would require your old door mechanism on an exchange basis. These doors are suitable for everyday road use due to the stronger construction. Also available in our 'ultralite' fibreglass range, as well as in Carbon Fibre.



Waarschijndelijk zijn de deuren minder veilig, minder stil maar je weet zeker dat ze niet meer roesten en dat is voor mij de reden om het te doen!

RE: Polyesther plaatwerk

Ik ga toch eens verder kijken naar de mogelijkheden om mijn mini te voorzien van polyesther deuren. Al zal dat nog niet in de nabije toekomst zijn.[/quote]

Ik heb nu, na lang niet gezocht te hebben, als nog polyester "heavy duty" deuren besteld in Engeland. ruim 400 euro voor de set.