Heeej weer iemand die zich waagt aan het maken van een aanhanger.
Succes ermee!!!!!
- Login of registreer om te reageren
Heeej weer iemand die zich waagt aan het maken van een aanhanger.
Succes ermee!!!!!
Hah jah ik ben benieuwd!! Spannend om er weer een andere versie van een Mini-transporter te zien... nog ff geduld en ik kan de weg op
Dit wordt dus geen 'standaard' mini kont, maar een modulair/demontabel ontwerp (ik heb toch al zo weinig ruimte in mijn schuur) en zoals je ziet :)" title="Evil" /> is er geen schokbreker nodig bij gebruik van het achtersubframe van de Metro.
In de loop van de week hopelijk wat meer foto's.
groetjes,
Theo van den Bogaard
ben reuze benieuwd!! wij wachten in volle afwachting. In ieder geval veel succes ermee!!
ben ook nieuwsgierig
een modulair/demontabel ontwerp
wat zal dit worden
wat zal dit worden
redelijk simpel, hoop ik ..
het subframe met de draagarmen wordt de basis; de dissel is al demontabel (3 bouten).
daarbovenop komen dan mogelijk verschillende modules:
bijvoorbeeld gewoon een bakje; of alleen een bodem; of oprijplaten voor een auto of motor; desnoods een soort caravan
FWIW,
Theo van den Bogaard
Huh voor achter je mini? Ik heb ook zitten denken over een soort ambulance achter de mini....maarja er mag dan volgens mij zo weinig op staan. OF waar is hij voor?
tja .. achter je mini mag ~400 kg (geremd); dus elke complete mini is al zo'n beetje te zwaar ..
de ambulance variant zou dus achter een andere wagen moeten, tenzij je alleen een lege koets naar de spuiter brengt ofzo ?
aan de andere kant heb ik wel eens zo'n combi vanuit nederland naar engeland zien gaan: pickup + ambulance met racer; en ik heb achter mijn cooper een keer mijn Van vervoerd op een ambulance die al 600 kg woog
hij is uiteindelijk voor alles wat te gek of groot is om op of in de mini te kunnen
HTH,
Theo van den Bogaard
Theo van den Bogaard schreef:
metro achtersubframe in gedemonteerde staat ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/arm-een.jpg
Zooo... zo ziet mn oude subframe-pje er een stuk beter uit dan toen je hem hier ophaalde...
Ben verder wel benieuwd naar het eindresultaat...
goh, dat je 'm nog herkent ..
(bloed zweet en tranen, om dat ding goed schoon te krijgen :)" title="Evil" /> )
.. het eindresultaat gaat nog even duren (ik heb ook nog geen trekhaak behalve een halve van een Metro)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Tja...herkennen deed ik hem niet, maar wist wat je plannen waren, vertelde je immers toen je hem kwam halen..
Op Marktplaats staan er nog diverse te koop voor een Mini..
Trekhaakje heb ik inmiddels ook voor op de GTa, zat op de sloop Metro die ik opgehaald heb in Spijkcity
wat verdere foto's:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/dissel.jpg
.. de dissel alleen
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/frame.jpg
met het subframe er op (achterste disselbevestiging moet nog wat verder ontwikkeld worden)
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/frame-en-plaat.jpg
.. en met een plaatje (veel te klein), om een idee te krijgen .. en de wielen moet je er ook nog even bij denken enzo ..
FWIW,
Theo van den Bogaard
Ziet er nu al netjes uit Theo, zaols de rest ben ik benieuwd naar het eindresultaat keep us informed...
Hallo
Als ik het goed zie is de dissel gelast onder een hoek.
Ik vraag me af of dit wel mag (wettelijk) volgens mij moet die uit 1 stuk zijn, dus gebogen.
Is me verteld door een aanhangwagenbouwer.
Ook iemand die met een aanhanger bezig wat maar niet klaar komt.
[size=75:y736t2a2]Rechtsboven je post staat een plaatje van een blaadje met een schaartje. Als je daar op klikt kan je bericht aanpassen. [/size:y736t2a2]
Yep , klopt Martijn ....... met bouten M10 (of groter) sterkte 8.8 mag je wel op elkaar gelegde buis of pijp gebruiken.
Maar in de praktijk zie je veel van deze zelf geknutselde aanhangers en gedoogd de politie dit wel.
Echter ... krijg je er een ongeluk mee dan betaald de verzekering niets uit omdat de dissel niet volgens de richtlijn is gemaakt.
Daarom is die van mij gekeurd bij de RDW en getaxeerd zodat ik er ook verzekerd mee rond kan rijden (2850 Euri verzekerde waarde).
Dit kost niets meer en gaat gewoon bij je auto-verzekering onder het kopje aanhanger.
Taxeren heb ik laten doen via Miniparts door autoconoom en is voor 2 jaar (auto en aanhanger) en koste zoiets van 120 euri.
FF ter info , greetz , Jeroen2
@jeroen2
Waar kijken ze naar bij een rdw keuring ?
Ik zit er aan te denken om van een oud
caravan onderstel een kleine auto-ambulance te maken
maar als je het gewicht van een mini bij de aanhanger optelt zit je al gauw boven de 750 kg.
Dus dat wordt een onderstel met kenteken
dus keuren. ik heb de rdw al een mailtje gestuurd
maar nog geen reactie gehad.
Hee Theo
ook aan de gang dus er valt steeds meer te zien op de meetings met al die wagentjes is diverse soorten en maten ( de andere topic met mini roadtrain is ook gaaf!)
Hee Theo je zou ook eens bij Johnmar en Leen kunnen navragen die hebben een bootaanhangwagen omgebouwd naar sleepwagentje!
Althans volgens mij was het de dissel en de 2 wielen en waardan de mini met de voorwielen opgereden kon worden en dan vervoerd kan worden
ik ze er aan bezig gezien maar eigenlijk niet meer toen hij af was.
Hmm interessant... Heb idd ook al zitten denken over een mini-autoambulance zonder kenteken...
Betekent dat je aanhangwagentje zelf onder de 100kg moet blijven. Misschien als de rijplaten waar de auto op staat ook meteen deel uitmaken van de dragende constructie. En dan van alu misschien...
Probleem is waarschijnlijk dat dat ding zonder auto erop niet op de weg blijft, dat stuitert natuurlijk alle kanten op.
denk dat dat lastig zal zijn om onder de 100 kg te blijven...het moet ook wel een beetje stevig zijn tenslotte...
Die van mij is 120 Kg en zijn 2 konten tegen elkaar , met 1 achterbank er nog in.
Veel bekleding , loodplaten tegen de 400Watt rms , en veel andere zooi .......
Ik denk dat als je een miniambulance maakt dat je onder de 70Kg kan blijven (en dan is t'ie al wel heeeeel sterk.
Echter als je nu tot 750Kg zwaar word zal je wel iets aan de vering moeten doen ..... deze is maar geschikt voor maximaal 500Kg (achter) .... dan staat t'e met de kasten op de wielen!!!
Dus STD vering gaat helaas niet ...... en zeker geen STD schokbrekers dan moet je toch denken aan GAZ adjustables.
Greetz , Jeroen2
P.S. Je kan zo ff bij de RDW of bij een aanhangwagenfabrikant opvragen waar je aan moet voldoen ..... heb ik zo ook gedaan 2 jaar terug.
red baRON schreef:
die hebben een bootaanhangwagen omgebouwd naar sleepwagentje!
Althans volgens mij was het de dissel en de 2 wielen en waardan de mini met de voorwielen opgereden kon worden en dan vervoerd kan worden.
hey das een goed ID, heb daaraan nog nie gedacht. ken wel de triangel maar die moet je aan het subframe monteren aan de voorkant van je auto en dan slepen maar. maar dit is denk ik veel makkelijker. gewoon je voorwielen erop en gaan met die bana...(mini).
wat dat stuiteren betreft als er geen mini aan hangt, misschien kan ie dan wel gewoon op een paar dakdragers. weet nie pcies hoeveel je daarop mag/kan laden.
greetzzz
update(je):
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/trailer.htm
groetjes,
Theo van den Bogaard
mijn aanhanger si nog lang niet klaar, ben ook wel benieuwd hoe het hiermee staat...
.. het 'ligt' er nog net zo bij .. maar als het binnenkort wat beter weer wordt ga ik er mee verder
(veren oppompen, lagers vervangen, constructie afmaken .. )
FWIW,
Theo van den Bogaard
RE: Project aanhanger
Ingediend door Theo van den Bogaard op di, 29-03-2005 10:23
dit (paas)weekend een beetje vooruitgang geboekt:
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/alleslos.jpg
metro achtersubframe in gedemonteerde staat ..
http://drcwww.uvt.nl/~bogaard/metro/arm-een.jpg
en hier is de 1e gereviseerde draagarm weer gemonteerd .. van de week de andere en eens kijken of de bevestiging van de dissel gemaakt kan worden.
FWIW,
Theo van den Bogaard