Radio MINI MPI 2000

RE: Radio MINI MPI 2000

Beste forumleden,

Toen ik mijn Mini kocht 10 jaar geleden was er een Sony radio ingebouwd. Graag heb ik de Mini in originele staat en hoef ik niet per se een CD speler of USB aansluiting. Vandaar dat ik op zoek ben naar een originele rover radio die destijds in de mini's zaten.

Nu ben ik druk op zoek gegaan op het internet, maar ik kan nergens echt vinden wat nu de originele radio is die destijds in de MPI werd geleverd. Iemand van jullie een foto of typenummer?

Alvast bedankt!

RE: Radio MINI MPI 2000

Origineel heeft er een Blaupunktradio ingezeten.

Er zijn er meerdere van, maar ik kan je zo niet zeggen welk type. Bij mij zat er ook geen originele radio in toen ik mijn Mpi kocht.

RE: Radio MINI MPI 2000

Als originele CD speler zat in MPI's vaak de Blaupunkt CD43 met Mini logo.
Deze is ook origineel in andere Rovers en BMW's geleverd, maar dan met Rover of BMW logo.
Ze zijn wel moeilijk te vinden en best wel duur.
Af en toe staat er wel een op Ebay, daar heb ik de mijne ook gevonden.

RE: Radio MINI MPI 2000

Bedankt voor de antwoorden. Nog een radio die ik heb kunnen vinden is de Rover radio R660, maar in welke types deze precies zat, durf ik niet te zeggen.

Ik houd het internet in ieder geval in de gaten! Op zich raar dat ze inderdaad zo zeldzaam/ duur zijn, aangezien ze uit veel MPI's gehaald zijn, zou je denken dat het aanbod wat groter zou zijn.

RE: Radio MINI MPI 2000

Een radio/CD speler was een optie, dus niet in elke Mpi zat er een.
In die van mij zit ook een originele Mini radio/CD speler.
Bij die van mij ontbraken de twee kapjes aan de zijkant die de bevesting
afdekt. Via fleebee ook gevonden helemaal in America.

O:) Kees