Over de waarde kan ik weinig zeggen, maar één ding is zeker: als je hem zelf helemaal netjes restaureerd weet je zeker dat'ie goed is. Ik kocht ook een mini met maar een paar roestpuntjes, uiteindelijk maak ik hem toch ook maar kaal en doe het in één keer goed. Als'tie compleet is voor 175 euro heb je een basis. Als het een 1275 blok is heb je geluk. Ik zou de body goed restaureren en de voorremmen ombouwen naar schijven. Als je de ruimte hebt en de tijd (en je vindt leuk) is het goed te doen, alle onderdelen zijn verkrijgbaar.
Succes,
- Login of registreer om te reageren
RE: res/roestauratie project mini, ja of nee?
Ingediend door Barracuda op za, 19-02-2005 14:00
Hey,
Ik zit nu toch wel met een dilemma, ik heb van de week een mini zo goed als aangeschaft, hij is al van mij, maar ik kan er nog snel vanaf. Ik dacht, leuk, compleet restaureren etc. Wil ik ook nog steeds doen met een mini, maar of ik dat met deze mini wil doen;
Hier komt voor de duidelijkheid een lijstje, ik heb gisteravond nog ff alles bekeken, en het is wel veel, + dat ik nog wat vragen heb. Vanavond komen er als het goed is foto`s bij.
Hoe de mini ook is nu, hij start en je kan ermee rijden
*Dit zijn de kenmerken;
-Mini (type??? Jaar???)
-1000 of 1300 weet ik niet, het bloknummer is eraf.
Vanmiddag ff op de kenmerken letten, en vanavond staat hier een pic van het blok.
-Trommels voor, geen schijven
-Een vaag soort stof dashbord met 1 grote klok in het midden, meer niet.
-Nieuwer type achterklep, niet die helemaal dichte vanbinnen gezien.
-Verpekelde ats 10" velgjes
-Geen vleugel, maar een recht minibadge op de motorkap.
*Dit zijn de roest-mankementen; een hoop
-Lichte schade linksvoor, dit betekend een compleet nieuw frontpaneel, knipperlicht, complete grill, LV zijscherm, bumper. (wilde ik sowieso nieuw halen ivm lelijkheid/roest)
-L+R de A-stylen zijn rot, vervangen
-Linker parafaan-hoekstuk moet vervangen worden
-Groot deel van linker bodemplaat moet opnieuw ingelast worden, flinstone-principe
-Accubak is weg
-Links onder bij het achterzijraam zit een gaatje
-L+R de hoeken onder de achterbumper zijn rot.
-Beide deuren onderaan rot, plaats spiegel ook
-Alle raamranden rondom oppervlakkige roest, niet door gerot, kon het wegkrabben.
-Links bovenin achter het dashbord al klein gaatje
*Dit zijn de technische-mankementen;
-L+R wiellagers stuk
-Subframe rubbers achter gaar, de achter zwabberd op de snelweg
-Met m`n handen op het kleppendeksel kan ik het blok ruim heen en weer bewegen, rubbers versleten
Voor de rest heeft de mini rondom nieuwe remsegmenten, de motor slaat snel aan, loopt redelijk, kan iets afgesteld worden. De auto rijdt verder lekker. Alleen ook zegmaar het complete interieur moet vervangen worden, dat is te lelijk en te afgetrapt/oud.
Dus nu de hamvraag, zal ik hier aan beginnen of niet?
En, is deze mini zoals hij nu is 175euro waard?
En wat voor type uit welk jaar met wat voor blok is het? (vanavond foto`s voor meer duidelijkheid)
Alvast bedankt!