gewoon een keer proffesioneel laten polijsten, en dan moet je er af zijn.
- Login of registreer om te reageren
gewoon een keer proffesioneel laten polijsten, en dan moet je er af zijn.
Bekend probleem met rode lak: Mini niet meer in de zon zetten/laten verbleken
Ingediend door wipneus op wo, 05-03-2008 09:53
De lak is dan waarschijnlijk lange tijd slecht onderhouden (lees nooit in de wax gezet)
Bovendien verweert rode lak erg snel.
Ik raad je aan om hem eerst machinaal in de poets te zetten (met zo'n roterende poets machine en een relatief grovve poets) en daarna met de hand in een fijne poets zetten. even uitpoetsen en dan moet ie er weer geruime tijd tegen kunnen.
Als je poetst moet je ook zorgen dat je goed druk zet. frot de doek erg klein op, zodat je een bolletje hebt dat goed in de hand ligt. maak nu al drukkend kleine cirkelbewegingen.
Ik heb de ervaring dat het zo goed werkt, heb 5 jaar tweede hands volvo's gepoetst die de showroom ingingen, waaronder ook veel rode
succes
De ''oude'' rode lak verweerd inderdaad erg snel, pas op dat je hem niet te vaak poetst, want dan poets je de rode lak er helemaal af
eerst commandant 4 proberen, werkt dat niet, dan commandant 3...
na het commandanten de lak in een rode kleurwax zetten.
is bekend bij rode en ook gele auto's, ze verkleuren...
Heej
Tja dat krijg je met rode auto's, ju kunt commadant gebruiken, moet je wel goed oppassen met krassen etc. Wat een hele goede poets is is mequiars. Het kost wel wat maar je krijgt er heel veel voor terug, mijn collega heeft een rode golf, die was paar kleuren rood. Die auto is zo mooi geworden.
succes
Groeten
En gebruik geen kleurwax dat is de grootste rommel wat er is. Gewoon een neutrale was van een goed merk. dat is het beste. Ik verkoop het zelf ook, maar werkt echt
Met een wax geef je een bestaande kleur een glanslaagje. Als de bestaande kleur echter aan het vervagen is moet je het iets drastischer aanpakken.
Commandant is hier inderdaad geschikt voor. Hier zitten volgens mij (miniscule) korrels in, die de (verbleekte) toplaag weghalen. Als je daarna een goed waslaag erop zet kun je weer een tijdje vooruit.
Heb het zelf een keer gedaan bij de alto van mn zus. Zag er een stuk beter uit na deze behandeling (maar ze heeft het niet echt bijgehouden, dus we zijn weer terug bij af )
Matzel bedankt voor je tip over het poetsen van de MINI.
Leuke site
Ciao
Ja dat klopt, Je moet hem ook eerst behandelen met een goede cleaner. Daarna werk je ga je de auto beschermen met een wax laag. Commandant vind ik zelf vrij aggresief ook al omdat de witte kleur er al doorkomt. dat is een teken dat er niet al te veel kleur meer op zit. Wat je zou kunnen doen is het 3 stappen plan van mequiars. wel veel werk maar super resultaat. Persoonlijk zou ik dat doen. Laat je anders is informeren bij een Automaterialen zaak die hebben er vaak ook wel verstand van.
zie anders http://www.meguiars.nl/
Niet alleen rood en geel verweren...
Het dak van mijn Jet Black is een hele tijd grijs geweest...
Oplossing: Over laten spuiten..wel een stuk duurder, maar dan heb je ook wat.
Die rode Mini van mij is ook erg verweerd, zeer slechte lakkwaliteit.
Ik heb er het polijstmiddel van AutoGlym voor gebruikt. Super spul, alleen lastig te krijgen vind ik.
Ze verkopen het lang niet overal.
Definately Meguiars...!! Kost misschien een paar centjes maar dan heb je echt wat...!! En een mini detailen veel werk??
Van mij mag je al die andere meuk houden...! Tjek de feauteau maar...en dat was nog maar na 1x detailen...
Blijft een leuk gezicht, een scheve mini!
Maar Meguiars werkt inderdaad perfect!
Fazerray schreef:
Blijft een leuk gezicht, een scheve mini!
Ik mis iets volgens mij...bedoel je het motorkapje??
Nee, je mini staat een klein beetje scheef; de bestuurderskant staat net iets lager dan de passagierskant.
Even voor de goede orde; ik bedoel het niet als kritiek.
...no offense taken...'k vat het ook niet op als kritiek
Was alleen benieuwd wat je precies bedoelde...Ik zie het nu pas...eerlijk gezegd was het nog nooit opgevallen...komt dat vaker voor dan??
Kan trouwens wel kloppen hoor want meestal zit ik aan de linkerzijde anders stuurt, remt en koppelt het zow beroerd en is gasgeven nog wel te doen maar dat gaat dan ook niet echt van harte vanaf de passagierstoel...
Overigens ben ik ook niet 1 van de lichtste bestuurders dus de veren zullen wel flink op hun falie krijgen...
engelenh schreef:
...no offense taken...'k vat het ook niet op als kritiek
Was alleen benieuwd wat je precies bedoelde...Ik zie het nu pas...eerlijk gezegd was het nog nooit opgevallen...komt dat vaker voor dan??
Kan trouwens wel kloppen hoor want meestal zit ik aan de linkerzijde anders stuurt, remt en koppelt het zow beroerd en is gasgeven nog wel te doen maar dat gaat dan ook niet echt van harte vanaf de passagierstoel...
Overigens ben ik ook niet 1 van de lichtste bestuurders dus de veren zullen wel flink op hun falie krijgen...
Ik ben zelf ook niet een van de categorie "vedergewicht"......
Het komt overigens vaker voor, aangezien de tank inderdaad aan die zijde zit en bestuurders vaak alleen in de auto zitten.
Oplossing kan zijn nieuwe veerbollen of een HiLo set erin zetten.
Maar als je er geen las van hebt, lekker laten zitten en niks aan doen.
Fazerray schreef:
...Maar als je er geen las van hebt, lekker laten zitten en niks aan doen...
Ik hem m'n nieren nog niet horen klagen...tenminste...niet meer dan anders
Thnx voor de leerzame info...
RE: Rode lak slaat wit uit
Ingediend door remcee op wo, 05-03-2008 08:16
Ik heb al even gezocht, maar weet niet zo goed waar ik op moet zoeken, maar het volgende is mijn 'probleem':
Ik heb m'n Mini al een aantal keren gepoetst en in de was gezet, maar elke keer na een tijdje slaat één zijde wit uit. Er komt een soort witte waas / laag over mijn rode lak. Met goed poetsen is dit ook weer weg, maar het komt net zo hard weer terug.
Iemand een idee wat dit is en hoe ik dit definitief weg kan krijgen?
Ik gebruik nu de groene turtlewax. Moet ik wellicht iets anders gebruiken?