roest

default

RE: roest

Waarom hebben ze mini's van zulk slecht ijzer gemaakt? Ze rotten echt heel erg snel, zo snel, dat als je met restaureren begint je aan de gang kunt blijven, ben je hier klaar, is hij daar al weer rot....
Of vaslt het mee, zie ik het te zwart....

RE: roest

jij bent echt wel pessimist!!

eerst in techniek vraag je of het waar is dat de motor zo slecht is en nu dit :?

Heb jij iets tegen mini's of zo? :D

Maar ja ze roesten wel gemakkelijk, dat is wel spijtig aan een mini.

MAAR het zijn toch fantastische auto'tjes waar je direct in wil rijden als je ze ziet?

RE: roest

Het is dat je aan het eind steeds vraagt of je het niet te zwart ziet of iets in die trand, anders zou ik denken dat je een troll was :x Maar misschien een tip, iets minder negatief over het leidend voorwerp van dit forum zou wel prettig zijn. Je kunt ook stellen "Het plaatwerk van een Mini schijnt nogal slecht te zijn. Hoe erg is dit?" Etc.

RE: roest

Nou,weet je , het zit zo; voor de meeste onder ons is de Mini een hobby-item.
Het zou zonde zijn dat als die hobby eindigt omdat je je auto helemaal al naar je zin hebt, vandaar.

RE: roest

voordat het hier helemaal uit de hand loopt:

Kuifje is mijn buurman en hij had een lollige bui...

hij zelf rijdt een dikke amerikaanse v8 5,0 liter en da's voor een minike niet bij te houden, tesamen huren wij een loods en zijn de hele dag elkaars hobby aan het afkraken ;). dit alles wat hij geschreven heeft was gewoon een grap mijn kant op...

default

RE: roest

Weer het zelfde??

Als het je buurman is vraag dan of ie fatsoenlijk een vraag kan stellen. Of die nu met een dikke Amerikaan V8 5.0 liter rijdt of niet wil nog niet zeggen dat andere forummers ermee gediend zijn.

Kuifje volgende vraag?

RE: roest

Ik wil niet hebben dat er nou alsnog een flamewar ontstaat. Inderdaad is dit minder slim, ook al was het bedoeld als een grapje. Laten we het daarbij laten.

RE: roest

:x laten we het vooral ff rustig houden mensen, ik kan de lol er wel van inzien.

Sterker nog: ik verwonder me over het feit dat je met 1 berichtje het halve forum over je heen kan krijgen.. :P

Als de buurman 'ons' op de kast wou jagen is dat em best aardig gelukt. :9

RE: roest

en toch vind ik dat eelke ergens gelijk heeft.
Je moet niet op een forum dat over mini gaat een topic zetten van HOE slecht een mini wel is?

je gaat toch ook niet op een forum van golfjes zetten hoe goed de sfeer er is ? :x

RE: roest

Sjoerd schreef:
Als de buurman 'ons' op de kast wou jagen is dat em best aardig gelukt. :9



Jup, veel mensen op hun mini-teentjes getrapt, maar ik denk dat 1 topic ook wel genoeg zou zijn geweest. Eigenlijk ook al te veel maar goed. |:(

En met hier allemaal onze mening neer te zetten schieten we ook niet echt iets mee op. :x Het was een grapje, de kans dat kuifje nog terug komt om dit te lezen lijkt me enigzins klein...is niet echt meer veel reacties waard, toch?

Enneuh... is dit niet meer iets voor Mini Chat (misschien zelfs Chit Chat) ipv Styling en Customizing?

Zo, ik ben wel weer uitgezeurd ;)

RE: roest

Demelza schreef:
Zo, ik ben wel weer uitgezeurd ;)



Oppassen geblazen, het blijkt besmettelijk!!! :P :9

[size=75:1l8dbr8c](ook dit is een grapje he... ;) )[/size:1l8dbr8c]

RE: roest

als laatste, dit topic staat in de s&c en die andere in de techniek omdat hij weet dat ik moderator ben van die 2 delen...

ik heb hem al uitgelegt wat er nu voor reakties ontstaan en dat was niet de bedoeling...

Hij is absoluut niet uit op geruzie/flamewars of wat dan ook. het was maar een geintje...

persoonlijk vind ik het erg jammer dat er zelfs na mijn uitleg door wordt gegaan over de post die absoluut NIET serieus bedoeld was.

op het moment dat ik de post zag heb ik meteen een reaktie geplaatst, daarvoor hadden al enkele forummers gereageerd...

RE: roest

Een 5.0 v8 vind ik nu niet direct een dikke amerikaan. Als je praat over een 7.7 of iets in die geest dan kom je in de richting.
(volgens mij valt 5 liter nog onder de small blocks, toch...???) :)

default

RE: roest

Het was duidelijk niet de bedoeling om iedereen op de kast te jagen, maar goed, het is (helaas) gelukt.
Mijn maat heeft een mini, mijn buurman heeft een mini, en jullie blijkbaar ook allemaal.

Het is wel zo dat als iemand mijn Javelin begint af te kraken (wat denk ik nooit gebeurd), ik dat gewoon in de wind sla, maarja ik ben dan ook maar een einzelganger mbt mijn hobby auto, en zijn er geen volksstammen mee groot geworden.

Hoe meer mensen een auto hebben gehad, hoe meer meningen.

Aub geen hatemail over javelins.

RE: roest

Als je nou een foto post van die Javelin...

RE: roest

kuifje schreef:
Het is wel zo dat als iemand mijn Javelin begint af te kraken [color=red:3v9lsis8](wat denk ik nooit gebeurd)[/color:3v9lsis8].


packed as hell":3v9lsis8]Een 5.0 v8 vind ik nu niet direct een dikke amerikaan. Als je praat over een 7.7 of iets in die geest dan kom je in de richting.[/quote:3v9lsis8]

Mwo ik weet het niet hoor, maar normaal gesproken zou ik dit al een uitermate grappige opmerking gevonden hebben, maar uit de mond van een minirijder (max 1430cc), is het wel HEEL grappig.. Nou geloof ik dat Packed as hell ooit(of nu nog??) ook zo'n dik geval reed...

Daarbij vindt ik het echt verbazend dat de eerste opmerking in vereerde aarde kan vallen.. Kan het alleen maar grappig opvatten.... Een beetje humor in het leven is wel gezond hoor...

Daarbij wordt het A blok van de mini algemeen beschouwd als als 1 van de meest degelijke motoren die bestaan.. En dat bewijzen ze ook. Bij goed gebruik zijn ze niet kapot te krijgen.. En ja,... Roest..?? Heeft niets met het soort staal te maken. Staal is staal.. Heeft met ongelukkige bouw-wijze te maken (water kan niet weg), of water kan er te makkelijk komen, staal-behandeling, verf/tectyl ed. te maken.

Bijna al het roest komt ergens van binnenuit.. Want een mini wordt net zo gespoten als elke andere auto.. Mag je verzinnen waarom de mini toch weer eerder roest...

RE: roest

Gokje:

RE: roest

OK. dat is 'm dan.. Voor de gekwetsten onder ons,.. begin maar met afkraken ;)

RE: roest

lijkt op die wagen van Dukes of hazzard...

RE: roest

:x wou t niet zeggen :x :P

default

RE: roest

ik heb een "nieuw" type:

http://php.motorcities.com/image/index_ ... 3267A.jpeg

http://php.motorcities.com/image/index_ ... 3267F.jpeg

Ik heb een oranje....

Call me orange flame.....

RE: roest

ik vind persoonlijk die 1e foto het mooist! Nostalgischer...

RE: roest

Tof ding, maar vind de oude mooier. No offence :)

RE: roest

Bert helaas,

Ik rij geen Amerikaan.

Heb wel de keuze moeten maken tussen een coup de ville of een mini.
Het is dus een mini geworden (die coup komt ooit wel) :)

Maar was niet echt vervelend bedoelt over die javelin. O:)

MAARRR...

Een 5.0 liter is een small block(volgens mij)
En als je het in vierkante meters (van de auto)zou omrekenen, zou het dan veel schelen in verhouding met de motorinhoud.????

Maar Kuifje, als dat jou Javalin is (die paarse) dan heb je wel een verschrikkelijk mooie auto. d:)b

RE: roest

kuifje schreef:
Ik heb een oranje....

Call me orange flame.....



Geen foto van z'n eigen auto dus...

default

RE: roest

Bert schreef:
OK. dat is 'm dan.. Voor de gekwetsten onder ons,.. begin maar met afkraken ;)



Vind het wel een mooie bak.
Weinig op aan te merken denk ik zo.

grtzz Martin

default

RE: roest

tja wat valt er nu aan zo'n bak aftekraken, ik wou dak er zo een had. SUPER vet cool 8) 8) 8)

RE: roest

Trouwens ik had je een pm gestuurd maar een 5.7 liter (chevy caprice bijv.) is ook nog een small block. Dus dat wat er in dat mailtje stond is niet helemaal waar.
Ik kan je er verder niets over vertellen.
Over hoe ze dat bepalen. :?

default

RE: roest

pm verzonden...

RE: roest

kuifje schreef:
pm verzonden...



Van mij hoef je dat soort dingen niet geheim te houden hoor. Ben daar ook wel geintereseerd in. Wanneer het nou een small, of big-block is.. Ondanks dat dit dan wel een mini-forum is, blijft het gewoon uitwisselen (en databank) van informatie..

Dusse kom op met die info ;)

RE: roest

Aaaahhh, voelen jullie je een beetje buitengesloten.....

Kreeg een pm'tje over wat nu een big block en wat een small block was.
Waar dan het omslagpunt lag.
Had iets met korte slag en lange slag etc. te maken
en ook een beetje over de inhoud van de cilinders.

Maar mocht imand anders precies weten hoe het ziet dan horen we het graag , toch ....???? d:)b d:)b

RE: roest

zie ook:
http://www.automotiveforums.com/t124828.html

FWIW,
Theo van den Bogaard

default

RE: roest

ik mailde:

Lang slag of korte slag, je kunt dus een 5 liter lange slag (bigblock) en een 8.2 liter (korte slag) small block hebben.......

Ik dacht eerst dat het de hoek waaronder de cilinders staan was, maar dat is het niet.

Dat heeft van de week een monteur van amerikaanse bakken verteld, dus als hij liegt, doe ik het ook.