Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Hallo,

Ik heb sinds kort een mini British Open 1.3i. Hij was welliswaar niet duur maar ik kom erachter dat hij toch wel heel veel roestplekjes heeft. Onder de koplampen, onder de hoeken van de voorruit, onder het rechter achterruitje en rondom de benzinedop heb ik helaas roest.

Omdat ik het waarschijnlijk niet kan betalen dit te laten oplossen bij de garage (geen idee wat dat zal gaan kosten) heb ik besloten om zelf actie te ondernemen.
Ik heb de zoekfunctie geprobeerd om te kijken of er ergens foto's staan van de werkwijze die ik zou moeten hanteren maar kan deze nergens vinden. Kan iemand mij wat wijzer maken?

Alvast bedankt!

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Heb je de beschikking over lasapparatuur, gereedschap en een werkplaats? Sleutelervaring? Dit is bepalend voor het soort advies dat je krijgt. :)

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Bedenk voor je begint dat het waarschijnlijk het topje van een roest ijsberg is. Met andere woorden roest op de plaatsen die je nu opnoemt betekent ook vaak roest gaten op die en andere plaatsen. De keuze is waarschijnlijk, blijven rijden tot je APK problemen krijgt, of oplappen met lapmiddelen voor weinig geld. Andere duurdere oplossing is grondig opknappen. Nadeel is dat je gedurende die periode geen vervoermiddel meer heb. Of misschien valt het bij jou Mini mee, hoewel het valt bij een Mini altijd tegen is mijn ervaring.
Maak eerst eens wat foto's dat beoordeeld wat makkelijker de situatie. 8)
Misschien kan iemand er eens naar kijken voor je begint.

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Sjoerd24 schreef:
Heb je de beschikking over lasapparatuur, gereedschap en een werkplaats? Sleutelervaring? Dit is bepalend voor het soort advies dat je krijgt. :)



Ik heb aardig wat sleutelervaring op het gebied van 2wielers, maar dit is mijn eerste 4wieler. Lassen kan ik helaas niet, maar een kennis van me wel. Zoals ik al begrepen heb hoeft het laswerk niet echt heel netjes te zijn als ik er nieuwe plaatdelen in ga zetten toch? Een werkplaats heb ik helaas niet, wel een carport. Dit voldoet ook wel toch?

Ton":ztha2l7d]Bedenk voor je begint dat het waarschijnlijk het topje van een roest ijsberg is. Met andere woorden roest op de plaatsen die je nu opnoemt betekent ook vaak roest gaten op die en andere plaatsen. De keuze is waarschijnlijk, blijven rijden tot je APK problemen krijgt, of oplappen met lapmiddelen voor weinig geld. Andere duurdere oplossing is grondig opknappen. Nadeel is dat je gedurende die periode geen vervoermiddel meer heb. Of misschien valt het bij jou Mini mee, hoewel het valt bij een Mini altijd tegen is mijn ervaring.
Maak eerst eens wat foto's dat beoordeeld wat makkelijker de situatie. 8)
Misschien kan iemand er eens naar kijken voor je begint.[/quote:ztha2l7d]

Ik zal morgen even wat "pijnlijke" foto's maken van de roestplekken :'( Ik gebruik de mini wel dagelijks voor een ritje van 2x 15km naar het station. Ze heeft apk tot eind juli. Kan ik de roest beter nu aanpakken of na de winter?

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Over roest wegwerken is al veel geschreven. Probeer eens de zoekfunctie en je zult genoeg vinden.

o.a.
link
link

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Joep schreef:
Lassen kan ik helaas niet, maar een kennis van me wel. Zoals ik al begrepen heb hoeft het laswerk niet echt heel netjes te zijn als ik er nieuwe plaatdelen in ga zetten toch? Een werkplaats heb ik helaas niet, wel een carport. Dit voldoet ook wel toch?



Hoe kom je daar in vredesnaam bij. |:(

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Sjoerd.

je snapt toch wel dat het er best schots en scheef in kan.. beetje gaatjes volbrabbelen en klaar.. je ziet er toch niets van |:( |:(

En ja het laswerk moet wel netjes.. de vloer maakt deel uit van de constructie van je mini. dus alles netjes uitslijpen en de plaat er rondom in lassen.. alles afslijpen en insmeren met lasnaden kit..

Veel fun

Jaapio

RE: Roestplekken wegwerken. Hoe te werk gaan?

Inderdaad is hier al ruim voldoende over geschreven, en met name het 2e gelinkte topic is al lang genoeg, dus dit topic zet ik op slot.

Lees de gelinkte topics eens door, en stel evt een aanvullende vraag.

miniminded, bedankt voor de links!

Verplaatst uit Standaard Techniek