Aangezien 'Heritage' de mallen van Rover gebruikt....zijn beide hetzelfde (zou moeten).
- Login of registreer om te reageren
Aangezien 'Heritage' de mallen van Rover gebruikt....zijn beide hetzelfde (zou moeten).
Zo ver ik weet zou Heritage nu de originele mallen hebben, misschien dat de Rover delen langer op de plank liggen?
[size=200:3vq5nhxo]ja[/size:3vq5nhxo] [size=50:3vq5nhxo]need I say more immi is herkenbaar aan de doffe kleur das niet bij heritage t geval[/size:3vq5nhxo]
Oke, dus in principe is het hetzelfde, alleen zal met de tijd Rover-plaatwerk verwijnen (oude voorraad)...? En alleen nog heritage overblijven?
markje schreef:
need I say more immi is herkenbaar aan de doffe kleur das niet bij heritage t geval[/size]
Er is ook immi met een glanzende KTL lak... dus niet echt een nuttige opmerking.
Verder graag on-topic...
en plaatdikte..... was ik ook nog vergeten dat is voelbaar en zichtbaar.
Peter schreef:
Ik wil niet de discussie krijgen wat beter is of niet... Dat blijft een eindeloze discussie...
het antwoord is al gegeven inderdaad, rover gebruikte de mallen die heritage nu gebruikt...
Nu is de vraag of de mallen bij Heritage er beter van worden dan toen ze bij Rover waren. Mallen slijten immers ook en dat zal je waarschijnlijk wel zien in de vorm als je een 'jongere' plaatwerkdeel naast legt.
Ik dacht ook dat Heritage ook voor sommige plaatdelen nieuwe mallen had beteld, stond me iets van dat het mk2 deurpanelen waren.
ettore bugatti schreef:
Nu is de vraag of de mallen bij Heritage er beter van worden dan toen ze bij Rover waren. Mallen slijten immers ook en dat zal je waarschijnlijk wel zien in de vorm als je een 'jongere' plaatwerkdeel naast legt.
Bij Rover werden er natuurlijk wel productie-aantallen gedraaid van toen de mini nog in productie was. Ik denk dat Heritage nog geen 1/10e aan plaatwerk produceert per jaar vergeleken met Rover toen de mini nog gebouwd werd.
Volgens mij kan je 2 dingen doen peter, aangezien ik het idee heb dat je er hier toch ook niet uitkomt.
-mailen naar Heritage hoe of wat
-2 nieuwe spatboarden kopen van hetzelfde merk en deze welke je nu hebt in de verkoop (zo'n grote aderlating is het niet om wat op je huidige nieuwe spatboard te 'verliezen')
Groet ron
Misschien kan ik iets toevoegen aan deze discussie, ik ben geen plaatwerk specialist. Het maakt mij eigenlijk voor de meeste plaatwerk delen ook niet uit welk A,B of C merk het is. Bij de spatborden is er echter wel degelijk een groot verschil heb ik gemerkt. Ik had al een spatbord van het merk R en dat paste niet naar mijn zin, toevallig kom ik in het bezit van een spatbord merk H en dat past perfect. Nu staat hier in die periode ook een sloper en heb daar uit nieuwsgierigheid het spatbord afgeslepen en ook eens gepast, R en ook H niet echt perfect passend, echter een ander merkloos type met wat buigen wel perfect.
Mijn conclusie: je moet er eigenlijk een paar hebben om het juist passende spatbord te vinden. Ligt dat nu aan de mal of aan de man achter de pers die dag????
Gr. Ton
ayla schreef:
Volgens mij kan je 2 dingen doen peter, aangezien ik het idee heb dat je er hier toch ook niet uitkomt.
-mailen naar Heritage hoe of wat
-2 nieuwe spatboarden kopen van hetzelfde merk en deze welke je nu hebt in de verkoop (zo'n grote aderlating is het niet om wat op je huidige nieuwe spatboard te 'verliezen')
Groet ron
Een rover-spatbordje is wel te vinden hoor. Anders in Engeland nog (gaan dit jaar sowieso nog een keer...)
Heeft ook geen haast, we komen er wel uit hoor
Sorry om nog meer verwarring te brengen,maar je kan het zelfs voelen of je heritage/rover/NOS hebt of hadrian of ander spul.Ronding van de omgezette kanten zijn anders..
Praat ik over een complete auto gespoten en wel.
Met ayla wel een's gewed en gewonnen of een spatbord echt of immi was op een clubman [eigenaar gaf toe dat ik de immi eruit pikte. ]
Dus zou je 2 dezelfde soort spatborden moeten zoeken denk je dan.Immi of niet..
Daarbij leert eigen ervaring dat Heritage/rover beter past dan het overige spul,en dat is mij wel wat waard.Materiaal is ook verschillend lijkt het..a-paneel immi lijkt "slapper" dan een orgineel.[niet gemonteerd bedoel ik dan]
Ook de roestkwaliteit is verschillend in 't nadeel van immi.
Verschil in gewicht van losse plaatwerk delen is ook nog iets wat voorkomt..
Het 36 jaar oude NOS solid mount front op mijn clubman saloon,was bijna 1,2 kilo zwaarder dan het gloednieuwe rubber mount heritage front.
Verschil gewogen ja, omdat het aanvoelde als veel verschil in gewicht in de hand.
Bleek puur in de dikte van het materiaal te zitten.Dikker dus stijver..
RE: Rover en Heritage plaatwerk hetzelfde?
Ingediend door Peter op wo, 31-08-2011 11:22
Rover en Heritage plaatwerk wordt over het algemeen gezien als origineel.
Nu heb ik 1 Rover spatbord liggen, en ben ik op zoek naar de andere. Ik merk alleen dat Rover minder goed verkrijgbaar is dan Heritage.
Is dit van de zelfde "fabriek" afkomstig, of is dit echt van een andere mal?
En ga je verschil zien in de 2 merken?
Ik wil niet de discussie krijgen wat beter is of niet... Dat blijft een eindeloze discussie...