Rvs en Aluminium

default

RE: Rvs en Aluminium

Ik heb jullie hulp weer nodig

Wat valt er allemaal in allimuinium of rvs tekrijgen ?
En hoe duur en waar? (Het laatste graag via pm voor de regels van het forum)

Het gaat mij vooral om plaatwerk zoals deuren ,motorkap, dak , en andere carosorie delen.
Maar andere goodie zijn ook welkom

Het is voor een pickup

RE: Rvs en Aluminium

Ik heb hier een set aluminium huidplaten, maar wat er verder te koop is daarin weet ik niet. Ik denk dat polyester of carbon uiteindelijke een betere optie is en daar kun je zowat alles in krijgen qua plaatwerk, tot een hele carosserie toe.

Dennis

default

RE: Rvs en Aluminium

Het is voor mijn pickup

Ik wil dat hij zo lang mogelijk zonder roest zit
Polyster is geen optie voor mij (te zwak)
Carbon opzich wel maar is daar iets voor tekrijgen vsn een pickup?

Maar het liefts rvs of aluminuim

Aluminuim omdat het licht, sterk , niet erg roest (oxideert) en omdat het goedkoper is als rvs
Maar ik kan geen aluminium lassen en rvs dus weer wel

Dus die deurhuden wil ik zoiezo
Maar wat is er nog meer te krijgen van deze twee matriaalen

RE: Rvs en Aluminium

Wow sinds wanneer heb je een pick-up? Netjes!
Zou eerder toch kiezen voor goede waxen zoals caprotech en werken met het echte staal dan carbon-fibreglass dat altijd net niet past bij zo'n auto.

RE: Rvs en Aluminium

Die alu deurhuiden lijkt me best leuk allemaal maar hoe wil je die op je orginele deur maken? De twee soorten metaal lassen lijkt me niet kunnen?

Daarbij aluminium heeft weer last van oxidatie of je nu zoveel beter af ben dan met een gewone deurhuid. Ik ben ik nog niet van overtuigd.

RE: Rvs en Aluminium

maak hem gewoon origineel,
er zijn er al genoeg die m verkloot hebben.
beetje waardevast hou je hem dan..
al die onzin..als het bedoelt was,was ie zo uit de fabriek gekomen..
en als je een rally thema wil,ben je met een foute auto begonnen.. 8)

default

RE: Rvs en Aluminium

Het is ook de bedoeling om hem zo veel mogelijk orgineel te laten.
Daarom wil ik bijv. ook geen verbreders erop zetten

Maar de heeft erg veel roest en dat wil ik de komende jaren zeker verkomen.
Ik denk dat als ik er niet geweest was dat deze pickup nooit meer op de weg was gekomen.
En daarom ben ik daar nu oplossingen voor aan het bedenken.
Dus door het gebuik van goed en plaatwerk wat langer meegaat.
Ik ben poedercouting voor de hele auto ook aan het overwegen.

Maar een pickup is zeldzaam en aan de achterste laadvloer en het dak kan ik bijv. niet aankomen.
Dus zit ik er aan te denken om de laadvloer van rvs te laten maken.

(minijoey)

Bedankt ik heb hem nu ongv. 2 a 3 weken
Als hij klaar is gaat mijn andere mijn weg en word dit mijn dagelijkse vevoer en voor ritten.
Dus ik hoop jij project ook nog in levende lijve te zien

RE: Rvs en Aluminium

denk dat je voor een rvs of ander soort metaal een vloertje moet laten maken,dat je duurder uit bent dan een nieuwe kopen uit de uk van m-machine..

Er zijn er zat die mits knap behandeld een leven meegaan,want je maakt er nu een nieuwe in en hij krijgt 100% zeker niet het commerciele leven wat hij hiervoor wel had..

Waarschijnlijk staat hij dan ook niet meer 24/7 365 dagen buiten..
Dus krijgt hij een mak-aan leven en LOVE! 8)

Dan zou ik niet bang zijn voor roest..

En anders begint hij precies op de aansluiting van metaal op alu/rvs..
:+) >
Dus regen/drup verhaal krijg je dan..

d:)b >
:) -->:)" title="Evil" /> >

RE: Rvs en Aluminium

Ik heb al een tijdje gezocht op internet maar kom de aluminium deurhuiden niet tegen.

Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij een PM te sturen met het adres waar ik deze kan vinden?

Mijn mini is al lang niet meer origineel ;)

RE: Rvs en Aluminium

http://www.moss-europe.co.uk/Shop/ViewP ... rtOrder=13

Czh3300al en czh3301al ....

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Rvs en Aluminium

Hoi Mini-only,

Zou, als je het plaatwerk hebt gedaan, scoperen geen optie kunnen zijn om roest zo lang mogelijk tegen te houden?

Mijn achtersubframe van mijn vanneke heb ik ook laten doen, en zou volgens de kenners niet meer mogen roesten. (en zit tot nu toe ook geen roest op)

groet,

Erwin 8)

RE: Rvs en Aluminium

Zoek ff op dit forum: www.minipickup.org daar zijn allerhande pick-up-specifieke onderdelen in carbon, zoals achterbumpers, achterklep, dak e.d. te vinden met de zoekfunctie. Het kost wel wat ;-)

RE: Rvs en Aluminium

Ben héél benieuwd hoelang dat goed gaat...
Wel eens van galvanische corrosie gehoord?
Je wilt een alu deurhuid combineren met een stalen deurframe; twee metalen van verschillende edelheid geeft een electrolytisch spanningsverschil-> ROESTEN!!
Datzelfde geldt voor de combinatie RVS met gewoon (FE3C) staal..
Reden waarom ik persoonlijk gewoon voor origineel staal zou gaan...

Just my tuppence

RE: Rvs en Aluminium

Het is goed mogelijk om rvs aan staal te lassen, maar dan wel met het goede toevoegmateriaal (AISI 309). Anders roest de las juist sneller weg als gewoon staal..! Is hetzelfde als wanneer je een rvs bout in een stalen moer draait ofzo, na een tijdje zit het helemaal vast.

RE: Rvs en Aluminium

304 of 309 is een zwakkere RVS-soort, je maakt in principe een overgang van het minder edele staal naar het edelere RVS....maar blijft een spanningsverschil -> roest..
Als je gaat combineren zul je ervoor moeten zorgen dat het zwakkere metaal het grootste oppervlak heeft, zodat de electrolyse goed kan verdelen.
RVS popnagels in een aluminium of stalen plaat gaat prima, andersom is vragen om problemen.
Een stalen bout met een RVS moer geeft daardoor minder problemen dan een RVS bout met een stalen moer...
Een RVS deurhuid op een stalen frame is vragen om problemen; in sneltreinvaart rot je frame weg.

RE: Rvs en Aluminium

Als je denkt dat 304 en 309 hetzelfde is... Dan vraag ik me af waarom er in de industrie bij overgangen van rvs naar staal (bijvoorbeeld pas geleden op mijn werk rvs bordes-platen aan een stalen onderframe)altijd verplicht 309 gebruikt moet worden...
Het is inderdaad wel zo dat het staal sneller en meer roest door het contact met rvs, dus ik zou ook voor staal op staal gaan en zo goed mogelijk beschermen.

RE: Rvs en Aluminium

Galvanische corrosie is te voorkomen door te zorgen dat het electolyt (lucht/water) geen contact maakt met een van de materialen... oftewel gewoon behandelen zoals je staal op staal zou behandelen, dan roest het net zo langzaam/snel als normaal.

RE: Rvs en Aluminium

Austin1983 schreef:
Als je denkt dat 304 en 309 hetzelfde is... Dan vraag ik me af waarom er in de industrie bij overgangen van rvs naar staal (bijvoorbeeld pas geleden op mijn werk rvs bordes-platen aan een stalen onderframe)altijd verplicht 309 gebruikt moet worden...



Je krijgt ontchrooming in de las (smeldbad wordt 'vervuilt' met staal) dus zal je kwaliteit van toevoegmateriaal omhoog moeten, zodat je las zelfde kwaliteit krijgt als je 304 basismateriaal.


Een deurskin kan je natuurlijk ook elektrisch isoleren van het frame. Monteren met montage kit is wel een optie. Lak er over en je ben ook van het probleem af.