ik zou zeggen ooi eens wat foto's online
dan zijn er best mensen die wel een RUWE schatting kunnen maken voor herstel
grt
- Login of registreer om te reageren
ik zou zeggen ooi eens wat foto's online
dan zijn er best mensen die wel een RUWE schatting kunnen maken voor herstel
grt
doe maar eens wat fotookes, veel dingen kunnen door handige forummers gemaakt worden, houd je kosten laag, houd je geld over voor het spuitwerk...
gewoon zorgen dat je een bedrag krijgt uitgekeerd, en doe nooit afstand van je mien...
Als je geen vertrouwen hebt in de taxateur dan kun je volgens mij altijd een second opinion laten doen door een ander beëdigd taxateur.
Beste lijkt me om contact op te nemen met je verzekeringsmaatschappij. Zij kunnen je vast op weg helpen.
Succes ermee, schade is nooit leuk...
ik zal straks eens proberen om een paar foto's er bij te zetten
maar ik doe zeker geen afstand van de mini.
maar heeft niemand ervaring of ooit gehoord hoe snel een mini wel of niet
total loss word verklaard?
Of de Mini total loss wordt verklaard hangt helemaal af van de grootte van de schade en de geschatte waarde vlak voor het ongeval.
Voor dat laatste is een taxatierapport niet noodzakelijk zolang aan het 'wrak' nog goed te zien is in welke staat hij was. Dit is dus het geval bij kleinere schades. In zo'n geval is een taxatierapport slechts een handig hulpmiddel. Pas als de auto echt helemaal in elkaar zit, gejat wordt of is uitgebrand dan kom je zonder taxatierapport echt niet snel.
Ga er wel van uit dat de verzekering van de tegenpartij in eerste instantie moeilijk zal doen en zal zeggen dat je Mini een hele lage dagwaarde heeft. Feitelijk heb je echter niets met de dagwaarde te maken, maar met de marktwaarde. De marktwaarde is immers de werkelijke waarde van een object en de verzekeringsmaatschappij moet aan jou de werkelijke schade uitkeren (= herstelkosten of marktwaarde voor het ongeval min de restwaarde). Helaas blijven veel verzekeringsmaatschappijen zich verschuilen achter de dagwaarde op basis van afschrijving, die vrijwel alle auto's lager is als de marktwaarde.
De marktwaarde achteraf aantonen is helaas wel lastiger. Verzamel advertenties van min of meer vergelijkbare Mini's waar de vraagprijs bij staat. Ook is het handig om je Mini voor de taxatie naar een bedrijf te brengen wat weet hoe duur een Mini is (dus een Mini-garage, of andere klassieker-garage o.i.d.). Dan kunnen de mensen van dat bedrijf ook nog even tegen de schade-expert zeggen wat jouw Mini ongeveer waard zou zijn zonder de schade.
Maar misschien heb je wel gewoon geluk en doet de verzekeringsmaatschappij helemaal niet moeilijk als het schadebedrag niet al te groot is.
Neem dit eens door voor het plaatsen van foto's bij berichten.
viewtopic.php?f=9&t=5631#afbeeldingen
hier een foto
[url][URL=http://fotopocket.nl/view.php?friendly=0625121455][/url][/url]
Ik ben geen schade expert, maar op basis van de foto zou in zeggen dat alleen het vervangen van de portier voldoende is. Mits er verder niks krom is door de impact.
Kost dan alleen een 'nieuwe' deur (x 100/150 euro). Het deurbeslag/glas/spiegel etc kan overgezet worden zo te zien...
jaa een nieuwe deur
en hij moet weer gespoten worde met strepen mja
eerst eens kijke wat de verzekering zegt.
koenclaassen schreef:
hallo
gister heeft iemand mijn deur, aan de bestuurders kant van de mini ineen geploft.
Wat is geploft??
Ziet eruit alsof het erin geschopt is....
tis er toch echt in gerede
met een uitrit uit rijden met 5 meter weg ertussen :S
RE: schade :((
Ingediend door koenclaassen op vr, 24-06-2011 21:06
hallo
gister heeft iemand mijn deur, aan de bestuurders kant van de mini ineen geploft.
gelukkig kreeg ik een paar uur later telefoon. de ''dader'' had zich gemeld.
maar waar ik nu mee zit. de auto is niet getaxeert. word je mini dan meteen total loss verklaard? of kijkt een schade expert ook naar de verkoop waarde, of de staat van de auto?
ik zit er best mee in mijn maag, want de dag waarde zal niet veel zijn, en daar krijg ik mijn mini niet mee gemaakt denk ik.
b.v.d.