Schutboard modificatie?

RE: Schutboard modificatie?

Heb gezocht, niet gevonden.

Mijn eerste idee om de turbo (à la Janspeed) op het koppelingshuis te monteren lijkt niet te gaan lukken, de koppelingscilinder zit in de weg en die wordt dan ook veel te heet. Er heeft ooit iemand de maastvoering / tekening van de box gepost die je in het schutbord moet lassen als je een metro-turbo blok in een mini wilt. Waar o waar vind ik die informatie? Ik kan goed zoeken, maar het vinden wil niet zo lukken...
Dank,

RE: Schutboard modificatie?

Deze ?
link

RE: Schutboard modificatie?

Ik meen dat er destijds een andere site gepost was, maar deze voldoet ook zeer goed. Dank,

RE: Schutboard modificatie?

Lukt het trouwens ook niet als je een oud type cilinder neemt? Die met een lange arm?

RE: Schutboard modificatie?

Janspeed gebruikte inderdaad die oude setup, maar dan met de cilinder ergens ter hoogte van de radiateur, met een hele lange stang aan de plunjer. Kan wel, maar is lastig. Daarnaast heeft een kort uitlaatspruitstuk minder warmte (= energie) verlies onderweg van kop naar turbo, dus da's ook een pluspunt.

RE: Schutboard modificatie?

dus dan toch een klokkenspel achter het stuur? Als je nog wat nodig hebt, ik heb nog wel een 2 kloks-teller liggen.

cheers,
Wouter

default

RE: Schutboard modificatie?

Blijft toch een reactie waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten...

Grt Chris

RE: Schutboard modificatie?

Blijft toch een reactie waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten...



:P. Als Hugo een hok in zijn schutbord moet maken, kan de carbon versie van het eitje er waarschijnlijk niet in...

Wouter

RE: Schutboard modificatie?

FC schreef:
Blijft toch een reactie waar ik mijn vraagtekens bij moet zetten...

Grt Chris



Ach, Wouter wil alleen voorkomen dat ik met mijn klokkenspel te dicht op de hete turbo zit, en da's aardig van hem....

Heb inmiddens via een Engels turbo-mini forum geleerd hoe de koppelingsaansturing op de Janspeed set-up werkt. Wie weet toch die kant op!

default

RE: Schutboard modificatie?

en wat is die site?

RE: Schutboard modificatie?

Ik heb hier zo'n box liggen die aan deze maten voldoet. Hij ligt te wachten voor een inbouw maar hij moet veel geduld hebben... ;)
link

RE: Schutboard modificatie?

ik ben bezig met mijn mini opknappen, en in de toekomst komt hier waarschijnlijk wel een dubbele weber carburateur op. nu moet er dan een box in het schutbord gemaakt worden, en aangezien ik maar 1 keer de auto wil spuiten, wil ik nu al zo een box maken, nu is de vraag heeft iemand hier mischien de maten van zo een box? en waar die ongeveer moet komen te zitten?

Bij voorbaat zeer veel dank!!!!

Mike


P.S. kon bij de search weinig vinden

RE: Schutboard modificatie?

een accubox in het midden van je bulkhead ;)

RE: Schutboard modificatie?

niet wat groot? :P

RE: Schutboard modificatie?

een accubak is ietwat te diep ja, maar een prima basis...

Heb je topic even aan een bestaand topic over schutbord modificaties geplakt.

RE: Schutboard modificatie?

weet er iemand de maten om een weber in het schutbord
te bouwen er moet een bak in komen heb al gezocht maar kan er weinig over vinden alle info is welkom
gr berrie

RE: Schutboard modificatie?

Gaat dat niet met een accubak?

RE: Schutboard modificatie?

hier de maten van/voor de ERA turbo:
http://www.geocities.com/MotorCity/Down ... rbobox.jpg

HTH,
Theo van den Bogaard

default

RE: Schutboard modificatie?

Hier wat foto's

Standaard accubak, kan er maar op 1 manier in.........



http://i88.photobucket.com/albums/k198/ ... ntage9.jpg

RE: Schutboard modificatie?

Mocht je hem op een standaard A+ blok gaan bouwen, zit die van Remspoor net iets te hoog. Voor het mooie moet je de binnenzijde van de bak gelijk door laten lopen met de bovenkant van de dwarsbalk.

Groet ron

RE: Schutboard modificatie?

bedankt allemaal voor de info ben nu wat wijzer
geworden
gr berrie

RE: Schutboard modificatie?

clubbie hier via ayla account! let wel ff op mensen dat alle afmetingen voor turbobakken die je op internet vindt allemaal voor RECHTSGESTUURDE auto s zijn!!!!!!!!!!!!!!!!!! oftewel...... zij hebben een veel grotere turbobak aangezien zij niet de hoofdremcilinder en koppelingscilinder aan de zelfde kant hebben als wij!!!! je kan/moet een rembekrachtiger gebruiken. mocht je echt de route nemen van zaag in je schutbord zetten kan ik je evt wel een paar foto s mailen met maten. mijn estate heeft de turbobak en de weberbak in t schutbord zitten O:)