[Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

ik heb een probleem ik heb veel rotteplekken en wil die bijwerken als volgd

is er dan een probleem met het keuren??
en wat moet al in orde zijn om je wagen te keuren (belgie)
veel dank hannes


http://www.mijnalbum.nl/Album=JSUU8GPE

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

het is dringend :'(:'(

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Als volgt? Op de link zie ik wel wat foto's, o.a. van rotte plekken, maar ik haal er niet direct uit hoe je in gedachten had rotte plekken te herstellen.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Wordt wel laswerk zo te zien.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

slijp eerst het rotte plaatwerk weg ...

Zo krijg je wat meer zicht op de zaak.
Vooral zien dat alles goed ontroest is rond het deel ook. Want lassen op iets roestig gaat niet zo goed.

als je het hebt uitgeslepen ga je een plaat plooien voor het deel dat je hebt uitgeslepen. Dat pas je er in. Als je nog niet zo veel ervaring hebt met lassen zou ik die nieuwe plaat een paar cm groter nemen zodat deze overlapt. Dat last veel gemakkelijker.

Als je de plaat er dan inlegt dan las je om de 2 cm ongeveer een proplasje zodat de plaat aan de andere plaat vasthangt.

Veel succes

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Ik kan je eventueel wel helpen;
Bij mijn mini was de bodem bij de bestuurderkant ingedeukt ( vorige eigenaar had h`m verkeerd op de brug gezet :x ) en hierdoor was er een roestplek onstaan bij de overgang van de binnendorpel en de bodem.
Aangezien ik die vreemde bobbel ook uit mijn vloer wilde hebben, heb ik een nieuw stuk bodem gekocht.(hier zat de binnendorpel ook aan vast)
Het is een hels karwei, maar als je het goed doet ( aansluitingen van staal op staal moeten goed zijn, geen vervuiling waar je de las zet, etc, etc) dan is geen probleem; die van mij is gisteren namelijk met glans door de keuring gekomen! :D
En nee, het was geen vriend of kennis die h`m gekeurd heeft....

PS.Als je de mogelijkheid hebt om h`m door te lassen, dan zou ik dat doen.
Mocht dat niet lukken, dan kun je proplassen of om de twee cm een rupsje neer leggen.

default

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

als ik hier ff een vraagje mag stellen over mijn mini aub.
Ik heb de bodem van mijn mini van 85 ook eens helemaal bekeken,alle matten eruit enzo, overal eens op geduwd enzo.
Ikheb nergens gaten, nergens doorgerot, overal nog lak op, nergens afgebladerd.
Mijn mini die ik nu pas een week heb, is nog nooit gerestaureerd geweest, ik vind dat hij er vooral op die belangrijke plaatsen nog heel goed uitziet.

maar toch een punt ff.
ik heb dus wel op bepaalde plaatsen zo ongeveer scheuren zou ik maar zeggen van 6 cm lang en 3 mm diepgaand in de bodem.
vooral op plaatsen waar de zetel dus op steunt.
kan ik dat gewoon opschuren, een lasnaad leggen en dan weer glad schuren?

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

dat is gewoon je isolatie dat gescheurt is volgens mij ...

En ik zou daar geen las op leggen :D dan denk ik dat je enkel maar oneffenheden krijgt

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Hannes: Ik denk beter da je gewoon een vloerplaat ga halen en een binnen spadbord, Je hebt precies nog ni veel ervaring met mini dus denk da dit de gemakkelijkste oplossing is

default

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Ik zie dat je elk stukje eerst meet voordat je het plaatst.Als ik jou was zou ik gewoon ruim om het gat heen alles weghalen,vervolgens een stukje karton erachter houden en op die manier een mal maken.
Die vervolgens gebruiken om de maten over te zetten op het nieuwe plaatwerk en het gewoon inlassen in plaats van op-lassen.Ht wordt mooier en het is niet zo moeilijk als dat het lijkt.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Toen ik mijn 850 aan het opknappen was liep ik hier ook tegenaan. Echt grotre gaten waren het niet, maar wel meerdere naast elkaar, eigenlijk hetzelfde wat hannes heeft. Ik zat toen ook te klooien met stukjes inlassen, ook een beetje aan gebrek aan ervaringen. Toen iemand met een vloerplaatje aankwam was het eigenlijk net zo mooi, en veel makkelijker. Ik heb toen ook direct de rechterzijde een vloerplaatje in gelegd, ging perfect. Scheelt ook een hoop slijpwerk.

Maar zoals boven al aangegeven, een mooi groot gat zagen, en die overtrekken op karton gat natuurlijk ook. Je mist alleen de profielen.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

heefd iemand daar foto's van van een project of zo?

en hoeveel kost zoon nieuwe plaat

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Heb een site met veel restoratie mini's, en er staan heel veel foto's op. link

Ga naar restoratie en dan kun je kiezen welke mini.

Ik betaald mijn voetplaat ongeveer 20 euro. Is wel namaak plaatwerk

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

[size=75:2bo0mnzy][Topics samengevoegd - Evity][/size:2bo0mnzy]

Hoi hoi,

Ik ben bezig aan weerskanten nieuwe bodemplaten in de Mini te lassen.
Plaatwerk is zojuist binnen gekomen, dus ik kan aan de gang.. :P

Iemand hier nog ervaring mee, misschien dingen waar ik op moet letten.. :?
Chassisnummer is al verplaatst naar de kofferbak.

Trekt de Mini krom als het te warm wordt.. :?
En slijp ik er een iets kleiner stuk uit, en laat ik het dus een beetje overlappen.. :?

Alle tips zijn welkom, want eerlijk gezegd durf ik er eigenlijk niet goed aan te beginnen.. :o

Groetjes René.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

bodemplaten zijn niet zo'n heel groot probleem.
Waar je op moet letten is of je de binnedorpel ook mee gaat pakken of niet. Want dit is wel het geval bij je nieuwe plaatwerk.
Je zal dan de puntlassen moeten uitboren van je drempel en onderdorpel.
Verder moet je goed kijken hoe de banen van je plaatwerk lopen. Die riggels die erin zitten zijn bij immitatie meestal niet dik genoeg. Deze zul je op een eigenmanier moeten dichtmaken. Ik heb hier kleine plaatjes voor gebruikt.
Je moet je plaatwerk niet overlappen. Dit is een roest-broedplaats. Gewoon op maat snijden en de naad lassen.
Las in puntjes beetje bij beetje en verspreid over de bodem. Neem je tijd en laat het heel goed afkoelen voor je de volgende las zet.
Op deze manier voorkom je kromtrekken.
Ow ja en koppel je accu los.
Succes

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

accu eruit en tank eruit!!! het is een stalen tank in een mini, dus erg gevaarlijk om hem erin te laten zitten..

default

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

hoe zit dat precies met de chassinummer
waar zit die precies in de vloerplaat?
als ik die vloerplaat vervang mag ik die dan zelf opnieuw slagen?

mvg dennis

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

In Nederland mag je hem niet zelf slaan. In België zou ik het niet weten.

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

@René850, ik heb je vraag aan een bestaand topic over bodem lassen toegevoegd. Lees het even door.

default

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

dus dan moet ik bij een rover garage zijn?
mag ik aleen met de vloerplaat naar de garage of moet de hele auto daar heen?

mvg dennis

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

zie hier bijvoorbeeld een discussie over chassisnummers inslaan:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 901#215901

default

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

Hallo,
ik heb al zitten zoeken voor de linkse voetplaat te vervangen,maar vind er niks over.
heeft misschien iemand een plan of uitleg,hoe je dit moet doen?
ik heb al wat zitten slijpen maar kan er niet aan uit.
Mvg

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

hier staan nog wat oude foto's van mijn VAN

http://picasaweb.google.com/jaapio1984/Vloer#

Jaapio

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

spueze schreef:
ik heb al wat zitten slijpen maar kan er niet aan uit.
Mvg



Meestal lees je je eerst ff in voordat je begint ;)

Klik maar op mijn link onderin...daar zie je de komplete resto met foto` s.

En als je vragen hebt, horen we het wel.

Succes,

Maurice

RE: [Split] Bijwerken rotte plekken en keuring

@Spueze:, ik heb je vraag aan een bestaand topic over bodem lassen toegevoegd. Lees het even door.