neus eraf, brace bars!
Je moet het gewoon maken, het is ook voor je eigen veiligheid. Als je die er niet op zet zal de wegligging 'stukken' minder zijn!
- Login of registreer om te reageren
neus eraf, brace bars!
Je moet het gewoon maken, het is ook voor je eigen veiligheid. Als je die er niet op zet zal de wegligging 'stukken' minder zijn!
Nou dan ga ik die bars maar eens bestellen. Zijn nog best prijzig ; 32pond per stuk en je hebt er dus 2 nodig.
Maar bedankt voor de tip
Ik zou ze voor dat geld dus lekker zelf maken (wat ik dus ook gedaan heb), tenminste als je de mogelijkheid hebt om te lassen. Ik vind het veel geld voor een twee brokken ijzer met een hoekje eraan gelast. Mijn totale kosten, een euro of tien en wat tijd.
Dennis
Ingediend door stijn op zo, 06-04-2003 10:18
hoi,
ben ook geintereseert in een mini op te maken met een flipfront maar ik heb geen idee van wa ik dan zou moeten veranderen. kan iemand mij een beetje uitleg geven? dank u
Ik ben gaan zoeken op internet en vond deze site van Hein Jonkers. Is zeer duidelijk en geeft een goede indruk hoe de zaken aan te pakken. Hij gebruikt uiteindelijk een stalen GT front, maar de procedure voor een polyester front is hetzelfde. http://www1.tip.nl/~t241862/hle2gt2.htm
Dennis
PS tik te combinatie flipfront en mini in in een goede zoekmachine.
Deze site http://www.mibv.com/Mini/Friends/FlipFront/ heeft ook wel grappige plaatjes met beetje uitleg erbij
maar als ik kijk op die andere site met die blauwe mini zie ik dat hij maar 2 dikke pijpen gelast heeft maar zal 2 dikke pijpen genoeg zijn om voldoende stabiliteit te krijgen? lijkt me nogal weinig namelijk
Als je kijkt naar de bracebars die ze verkopen bij de minicentra dan stelt dat helemaal weinig voor, zeker als je ziet waar ze gemonteerd worden. Ik heb ze zelf gemaakt en gemonteerd op de dwarsbalk die onder je schutbord loopt en dat zit als een huis, dus niet waar hij ze heeft gemonteerd. Maar ik geef toe dat het nooit meer wordt zoals het was met de hele neus erop.
Dennis
Zal eens kijken of ik een foto kan plaatsen van mijn oplossing.
[size=75:10pdb1ym][topics samengevoegd - Crispy][/size:10pdb1ym]
Nu mijn restauratie halverwege is en ik over enkele maanden op het punt sta om een stalen flip front te gaan bouwen leek het mij handig om alvast informatie in te winnen met betrekking tot het fabriceren en uitleinen van de brace bars.
Daar mijn binnenschermen al in verre staat van ontbinding waren heb ik deze destijds verwijderd, evenals de zij-schermen, A panelen en het voorfront. Hierdoor ben ik dus al mijn mogelijke uitleinings mogelijkheden van het subframe ten opzichte de carrosorie kwijt. Achteraf had ik beter eerst mijn brace-bars op lengte kunnen maken alvorens ik de binnenschermen had verwijderd. Helaas is dit destijds niet gebeurd.
Nu is mijn vraag hoe ga ik over enkele maanden het zaakje goed uitlijnen. Is dit mogelijk met 'met huis tuin en keuken middelen'? Hopelijk heeft iemand een oplossing, ik hoop niet dat mijn restauratie door een dergelijk stupiede probleem ten einde loopt.
Alvast bedankt Hillebrand
het kan wel maar het zal zekker niet makelijk worden
de koets eerst achter goed waterpas zeten en het liefst aan de vloer vast maken dan voor de vloer waterpas maken en vast zeten subframe er voor aan zetten waterpas hangen en dan de wiel bassis op meten en deze links en rechts even groot maken weet zo de maat effe niet maar moet hier vast ergens te vinden zijn dan het sub frame ook op de goedemaat aan de vloer vast zetten. hierna heel rustig beginnen om er weer een neus voor te zeten eerst met enkele hechtjes hier en daar en als alles mooi past en recht is dan pas het geheel aflassen ook bij het pas maken van het front zeker niet vergeten de motor kap te passen en voor het aflassen ook zeker de deuren er nog een keer in hangen.
het kan dus wel maar het is zeker niet heel erg een voudig ik heb het hier al twee keer zo gedaan en die rijden alebijde weer zeer goed en recht
groet hilbert
Volgens mij gaat de vraag alleen over het monteren van bracebars, niet over het flipfront zelf.
Ik zou het niet moeilijker maken dan het is. Als je solid mounts gebruikt, reduceer je al heel wat bewegingvrijheid van het subframe. Hang het frame er gewoon zo onder tot het recht lijkt te zitten. Je kunt het nameten door bijvoorbeeld de afstand van de bovenste draagarm (die op het frame zit) tot de hoek van de deur van de auto te meten. Neem een paar vand dit soort puntjes, dan krijg je een goed beeld. Het hoeft niet op exact op de mm nauwkeurig, want zo is het origneel ook niet.
Zeker met verstelbare trekstangen ed, kun je achteraf fouten goed herstellen....
Bedankt voor de tips, hier heb ik zeker wat aan. Als het zo ver is horen jullie van mij. Mochten er nog anderen zijn met tips, dan houd ik mij aanbevolen.
Groeten Hillebrand
Hillebrand ik heb je vraag aan een bestaand topic toegevoegd, dan blijft de informatie beter bijelkaar
RE: [Split] Bracebars vereist voor flipfront?
Ingediend door Daniel op vr, 04-04-2003 18:07
Ik heb ook een flipfront mini, ben um aan het bouwen Maar nu was mijn vraag: die voorschermen er ook afgehaald tot hetzelfde punt. Moet je nu brace bars hebben voor de apk? Want ik hoor hier in mijn omgeving veel mensen die zeggen dat het niet hoeft. Maar dat geloof ik niet helemaal . Weet iemand dit?
alvast bedankt,
Daniel