[Split] Coopervelgen '91 onder 1000 '89?

RE: [Split] Coopervelgen '91 onder 1000 '89?

Even een vraag tussendoor :)

Is het waar dat coopervelgen (1991) níet onder een 1000-tje (1989) gaan? Heb eens zoiets gehoord en weet niet of het nou waar is :?

Hmmz dat zou gewoon moeten passen!

Het kan wel zijn dat de wielgaten bij de cooper net tussen de spaken zit, en bij non-cooper net op de spaken zit. Als je begrijpt wat ik bedoel... :P

Dat de bouten op een nét iets andere plek zitten? Ah, dan kan ik me er wel iets bij voorstellen. Dank je! :D Ik vond het al zo'n vaag idee dat het niet zou kunnen...

Maar de steek is psies het zelfde, zit alleen 10 graden ofzo verdraaid ten opzichte van de spaken...

ehh jongens, Ik volg julie gesprek niet helemaal maar deze velgen passen onder elke mini. dus ook onder een mini uit "89. zelfs onder 850cc mini's.

enige wat niet past is 10inch wielen op 12inch schijfremmen. dit betekend dat als je een mini van na 86 hebt en je toch 10inch wielen wil je de voorremmen moet veranderen in of trommelremmen of 10inch schijfjes.

op een mini met 10 inch passen zelfs 13inch wielen. alleen moet je je schermen uitzagen (wat bij elke mini moet als je er 13inch wielen op gooit)

Kijk eens aan, een eigen topic :)

Okey... Ik kreeg namelijk te horen dat de worstenvelgjes van de cooper die ik had dus mooi níet onder het 1000-tje zouden passen. :x Het is allebei 12" geloof ik.

Heb gelukkig nog wel het (semi- leder)stuur en de knop van de versnellingspook over laten zetten :P

Chrizz schreef:
op een mini met 10 inch passen zelfs 13inch wielen. alleen moet je je schermen uitzagen (wat bij elke mini moet als je er 13inch wielen op gooit)

Dat is niet helemaal waar, hangt er vanaf of je al dan niet brede remtrommels gemonteerd hebt en wat voor'n ET waarde je velgen hebben.

Maar waar het om gaat in dit verband: de steek is altijd hetzelfde geweest (tenminste ook voor zover ik weet). Coopervelgjes passen dus prima op een 1000-je.