Klinkt smakelijk. En ziet er ook goed uit. Was die oliekoeler op aanraden van Longbridge of wilde je dat zelf graag?
- Login of registreer om te reageren
Klinkt smakelijk. En ziet er ook goed uit. Was die oliekoeler op aanraden van Longbridge of wilde je dat zelf graag?
Hierbij enkel foto's van de mini.
http://groups.msn.com/minispeed2004/mini.msnw?Page=1
Tom
doe jij de restauratie zelf of laat je het doen?
Als je het zelf doet dan zeker respect!!!
als je het laat doen, dan doen ze het aardig netjes
Vincent schreef:
doe jij de restauratie zelf of laat je het doen?
Ik laat het doen bij de zelfde mini specialist als waar de mini van Eelke is gerestaureerd.
mooi vakwerk
mischien dat ik daar dan maar de mini naar toe breng om het echt strak te laten maken.
Eelke schreef:
Was die oliekoeler op aanraden van Longbridge of wilde je dat zelf graag?
De koeler heb ik zelf bedacht.
Dit is nodig i.v.m. de dikke/grote "works" carterbeschermer.
Door dat hij doorloopt tot onder het kenteken komt er geen rijwind onderlangs het carter dus weinig tot geen koeling
zie foto's
http://groups.msn.com/minispeed2004/min ... PhotoID=38
Ingediend door Mini Martin op do, 15-01-2004 18:10
Ziet er strak uit.
Ik zou toch meteen een aantal andere aanpassingen maken.
* de bedrading wegwerken.
* zekeringkastje vervangen door een met steekzekeringen. (vaak last van bloemkool verschijnsel)
grtzz Martin
Mini Martin. bedankt voor je opmerkingen.
- bedrading moet nog goed vast gezet worden en aangesloten worden op de motor en op de kabelboom naar achteren.
- zekeringkastje vervangen door een met steekzekeringen. kan altijd nog.
mv. gr. Tom
whoowh, wat ziet mijn oog daar: Spax Coilover vering! en Minifin alloy drums!!
hallo ,
zoals eerder gezegd ziet er mooi uit!!!!!!
wat is de planning dat je weer rijd??? mijn planning loopt steeds verder van me vandaan
en heel brutaal maar oh zo nederlands: wat kost dat nou zo ongeveer? als je het kwijt wil hoor
Paneermeel
Het antwoord geven kan ik maar half.
De materialen kun je op internet terug rekenen (want ik heb alles nieuw gekocht over vijf jaar verdeeld)en wil zelf niet weten wat het gekost heeft, wat dat zijn zoveel €.€€€,-
en voor het demonteren,spuiten en monteren zit er ca.
200 uur werk in.
dus alles bij elkaar een [size=150:1o3t18y2]BERG[/size:1o3t18y2] geld.
Tom t.K. schreef:
dus alles bij elkaar een [size=150:1mkt7nxk]BERG[/size:1mkt7nxk] geld.
met het aantal uren weet ik al genoeg. trouwens hij lijkt wel iets op de mijne, ander kleurtje maar dash, rolkooi, verbreders. we hebben de zelfde smaak.
maar iedereen met een mini heeft smaak, toch?
Je vergeet de diff pin. Dit is een zwakke schakel in een mini en als die breekt heb je heel wat schade. Je hebt uprated diff pins, maar nog beter is een twin cross pin diff (X-pin diff).
Twin cross-pin diffs are the only real solution to long-term reliability for an 'open' diff. As the title infers, the unit has two diff-pins. Consequently it also has four planet-wheels. These two factors combined with proper, exact machining during manufacture make them practically indestructible - assuming tightly controlled tolerances, material spec, and heat treatments are adhered to as is the case for the superlative 'Trannex' unit. An absolute must for any Mini with anything like a whiff of increased power output, or/and where spirited driving is envisaged. Not particularly cheap, but a sight cheaper than an exploded diff and the consequent damage it’ll inflict!!
marc26 schreef:
Je vergeet de diff pin. Dit is een zwakke schakel in een mini en als die breekt heb je heel wat schade. Je hebt uprated diff pins, maar nog beter is een twin cross pin diff (X-pin diff).
Wat is de schade die aangericht kan worden aan de diff./versnellingsbak????
Mocht dit extreem zijn kan er makelijk een andere diff worden ondergezet? of moet dan de hele motor er uit om bij diff. te komen?
Als je diff pin explodeerd, dan heb je een nieuwe versnellingsbak (de buitenkant)nodig. Dan heb je nog geluk. Ik las dat bij iemand zelfs zijn drijfstang was gebroken. Zal ook niet best voor de rest van je motor zijn.
Je motor moet eruit om hem te vervangen.
Ik heb het bij mijn EX-metro 1000 gehad!
Schade:
-Diff
-Carter
-Deksel v.h. diff...
Oftewel je hele versnellingsbak vervangen!
Zou het vermogen van de 1000 teveel zijn geweest???
No Way!!!
Ik weet zo nog niet of ik er nu gelijk wat aan laat doen i.v.m. dat de motor er al in zit.
Deze moet er weer uit en dan kan diff pin pas vervangen worden. Dat kost dus weer behoorlijk wat geld.
Misschien scheelt het iets dat ik een 3.1 diff er onder heb zitten.(volgens mij minder kracht als een 3.44 op de aandrijfas)
(De mini is nog niet klaar of er staat weer wat nieuw op mijn verlanglijstje.)
Ik heb ook nog de standaard diff pin. De eerst volgende keer dat de motor eruit moet, ga ik die ook vevangen. Staat boven aan de lijst samen met een nieuwe keerring.
marc26 schreef:
Ik heb ook nog de standaard diff pin. De eerst volgende keer dat de motor eruit moet, ga ik die ook vevangen.
Als ik goed geïnformeerd ben heb jij een MPI 1330 cc stage3 met programeerbare ECU, 276 nokkenas en 3.44 diff.
Dat geeft toch meervermogen als mijn motor??
Dan versnellingsbak/diff heeft dan toch meer te lijden???
Ik weet niet hoe jouw rijstijl is en hoeveel je rijd maar het toch nog heel??
Dat klopt en rustig rijden doe ik ook niet. Bij de laatste beurt hebben ze de speling gecontroleerd op mijn diff pin en die was nog goed met 24000 km op de teller.
Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon wachten totdat je weer eens wat moet sleutelen en de motor eruit moet. Ik wilde alleen zeggen dat het een zwakke schakel is, wat niet meteen inhoud dat het ook snel stuk hoeft te gaan. Maar hoe meer vermogen hoe risicovoller het wordt. Maar als je pech hebt lukt het ook meet een 1000 cc (zie voorbeeld hiervoor).
De mini is bijnaaaaa klaar.
Nog een paar kleine dingen a.o. APK, taxeren en wachten tot de pekel weg is.
vr.gr. Tom
Bekijk deze foto maar en de rest.
http://groups.msn.com/minispeed2004/min ... PhotoID=50
ik vind jouw mini persoonlijk echt super stoer. Zou er ook wel zo 1tje willen, maar ja kost zo veel.
maar echt proficiat. nu nog een hele goede muziekinstallatie en jouw mini is gewoon bangelijk.
bye
echt stoer
VEHEEEEEEEEEEEEEEET niet normaal! Echt een HEEL cool ding!!!!!! Echt vet dat je zo'n ding hebt
HEEL veel plezier ermee! En houd hem lang zo!
vergeet je je chrome deurveger niet! die ontbreekt nog zag ik!
tis een mooi bakkie geworden, maar ja alles wat mooi gespoten is en mooi in de lak zit ziet er mooi uit.
wat koste die kooi?
Vette Mini joh, waar doet 'ie dat van... ik zoek ook nog steeds een rijke schoonvader!!...
Bijou schreef:
waar doet 'ie dat van...
Ik heb ca. 1,5 banen door de weeks ben ik werkzaam bij een wegenbouwbedrijf als calculator en avonds en in het weekend werk ik in de horeca als barman.(ca 16uur per week)
Doordat ik veel werk hierdoor geen tijd voor andere hobby's en een geëmancipeerde vriendin heb (alles zelf willen betalen) dan hou je geld over voor de mini.
paneermeel schreef:
en hoe liggen de plannen ???? rij je al????
Als ik alles goedkeur dan kan ik zaterdag rijden.
(hoe hij rijd en de eindafrekening)
Hij is al getaxeerd en de verzekering is al rond.
mv.gr. Tom
Tom,
in 1 woord:[size=150:33m8iutr]Prachtige Auto[/size:33m8iutr]
Hoe laat ga je zaterdag rijden?
Eelke en ik moeten ook nog in Zutphen zijn misschien kunnen we hem, nu hij klaar is, ook nog even zien
Mart One schreef:
Hoe laat ga je zaterdag rijden?
Eelke en ik moeten ook nog in Zutphen zijn misschien kunnen we hem, nu hij klaar is, ook nog even zien
Ik weet het nog niet precies.
Denk 10uur in Zutphen en dan alles nog afhandelen
Ik denk zelf dat ik 11.30/12.00 weg ben.
Jullie zijn toch meestal ca. 11.00 in Zutphen als ik het goed heb, dus dan kunnen jullie hem nog zien.
Ik heb 'm nog niet zien rijden, maar in stand is tie geweldig mooi.
Succes Tom
Hij rijd geweldiiiiiiiiiiiiig.
Maar ik moet hem nog inrijden. dus alles gaat nog rustig aan.
Mv.gr. Tom
Foto's komen er nog aan (kom niet goed ivm slecht weer)
Ingediend door dieseltje op zo, 08-02-2004 19:00
das dan altijd moeilijk he inrijden :D
Ingediend door miggel op ma, 09-02-2004 20:21
Tom,
Had jij nou ook zo'n aangepast subframe voor je achtervering? Ik bedoel dus het balkje wat bij Huddersfield aangeboden wordt...
miggel schreef:
Tom,
Had jij nou ook zo'n aangepast subframe voor je achtervering? Ik bedoel dus het balkje wat bij Huddersfield aangeboden wordt...
Nee, ik heb nog het orginele subframe achter.
Dit heb ik er ondergezet omdat hij nieuw was.
Had ik al gekocht voordat ik de vering kocht.
mv.gr. Tom,
Ik ben dom geweest.
Ik heb mijn vriendin in mijn mini laten rijden.
Nu krijg ik hem niet meer terug.
Ze vind het een leuke/mooie/sportieve/grappige auto(mini).
Een mooie, bijzondere auto heb je gebouwd.
Goed gedaan.
Veel rijplezier.
Dag mini vrienden,
Ik had het beloofd dat ik nog foto's online zou zetten. dus hierbij de foto's
link
mv gr. Tom
nogmaals
vraagje: wat voor kleur is het? En zou het staan met een zwart dak?
ps. ruilen? http://groups.msn.com/Sjoerdsgroep/shoebox.msnw
RE: [Split] Tom's Mini
Ingediend door Tom t.K. op wo, 14-01-2004 10:08
Dit word mijn mini.
Motor:
Kleur: Donkergroen met zwart gemoffelde kleppendeksel
1293cc gereviseerde motor (Mini Cooper 1275)
Stage 3 cilinderkop
Minisport Fast-Road nokkenas
Mini Sport Lightened Duplex Timing Gear Set
Enkele gemodificeerde HIF44 carburateur
Facet Fast Road Solid State Fuel Pump Kit
K&N inleg luchtfilter (i.v.m. betrouwbaarheid)
Road/Rally 'A'+ Aldon distributor
Competition diaphragm clutch spring (orange)
Gemodificeerde inlaatspruitstuk. (verwarmt op kachel kraan cilinderkop)(kachel word verwarmt op injectie manier)
Gemodificeerde LCB uitlaatspruitstuk
RVS middenpijp en zijuitlaat met uiteinde van 58mm.
Extra elektrische koelventilator in spatscherm.
10 rijen oliekoeler
Motorsteun dubbel (onder kant versnellingsbak naar achter)
Versnellingsbak:
Standaard gereviseerde versnellingsbak (toekomst 5 bak ?????)
Eindoverbrenging 3.1:1
Central oil pickup
Remmen:
Voorzijde: 8,4 inch gegroefde Ferodo remschijven. met Ferodo remblokken
Achterzijde: MiniSport Super Fins met keflar remblokken
Ophanging/vering:
Vering: SPAX instelbare schokbrekers met veer rondom.
Ophanging: voorzijde 1,5 gr negatieve.
achterzijde verstelbaar negatieve
Velgen/banden:
Velgen: Superlite 13x7
Banden: Bridgestone 175/50x13
Exterieur
Kleur: Nightfire Red (Kleurcode = AWZ 100800)
Sportpack spatbord verbreder
Chrome spiegels
Chrome Cooper gril
Chrome deurgrepen
Chrome ruiterwissels en armen
"Works"carterbeschermer
dakantenne voor op het dak
Interieur:
Safety devices rolkooi met diagonaal kleur: grijs gepoedercoat en gelakt
Aluminium dashboard met wittemeters met oranje wijzers (km-teller, toerenteller, koelvloeistoftemperatuurmeter, brandstofmeter, olie drukmeter, voltmeter en klok.)
Zwarte Sparco Sprint kuipstoelen met zwarte vierpuntsgordels.
Stuur 3 Spoke 12" + naaf
Zwart zonder rode bies Cooper '92 interieur
Chrome deurgrepen.