RE: sportspack naadloos vastzetten
Ingediend door Minatsu op zo, 31-10-2010 20:51
bijvoorbeeld:
dus zonder dat rubbertje ertussen
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Minatsu op zo, 31-10-2010 20:51
bijvoorbeeld:
dus zonder dat rubbertje ertussen
Ingediend door Minatsu op zo, 31-10-2010 21:02
lassen gaat denk ik moeilijk met kunstof op staal, ik zit idd te denken aan vastkitten/lijmen/polyesteren. Maar ik wil graag weten van iemand die hier ervaring mee heeft waar dit het beste mee kan.
heb je er ervaring mee?
het belangrijkste is dat het niet kei en keihard wordt.. anders krijg je erg snel scheuren.. bij Blinky zijn mini hebben we group2 er zo opgemaakt.. met kit van 3M die wel overspuitbaar is, maar ook werkzaam blijft zodat de boel niet scheurt
Jaapio
Ingediend door Minatsu op zo, 31-10-2010 21:25
en weet je welke kit het exact was? er zijn zoveel soorten kit van 3M
Ik vind het zelf persoonlijk niet zo een goed idee om het te doen, om heel veel redenen, maargoed ik help niet echt.
Ingediend door Minatsu op ma, 01-11-2010 07:15
Idd, ik vroeg niet om je mening, haha
Geen ervaring met het zelf aanbrengen, maar bij mijn Mini is door de vorige eigenaar ook een flexibele kit tussen de paravaan en de zijschermen gesmeerd. Dit is daarna overgespoten maar vertoont scheurtjes onder de blanke lak. Als je rijdt dan komt er beweging in en je krijgt denk ik vroeg of laat altijd wel haarscheurtjes in je lak.. Zeker omdat ze vastzitten op zowel je a-paneel als je zijscherm.
[size=85:2ooqbsc4]
Is het geen idee om het rubber mee te spuiten in de juiste kleur?[/size:2ooqbsc4]
Minatsu schreef:
Sjoerd24":3k9otx61]Ik vind het zelf persoonlijk niet zo een goed idee om het te doen, om heel veel redenen, maargoed ik help niet echt.
Idd, ik vroeg niet om je mening, haha[/quote:3k9otx61]
Niet zozeer mijn mening, maar ik nam eigenlijk gewoon aan dat je redenen om het niet te doen zoals dennisvdh omschrijft al kent (en dat zijn er best veel).
dennisvdh":3k9otx61]Als je rijdt dan komt er beweging in en je krijgt denk ik vroeg of laat altijd wel haarscheurtjes in je lak..[/quote:3k9otx61]
Kijk eens bij het project 'Project Franky vs Eleanor' in mini showcase. Die heeft het ook naadloos afgewerkt.
Ingediend door Minatsu op ma, 01-11-2010 16:59
goeie tip! dankjewel
Sikaflex is ook wel een aanrader,
word ook gebruikt om vrachtwagen trailers te dichten en het is overspuitbaar.
ik heb op mijn cabrio 6 jaar geleden ook kit gebruikt van sika flex en heeft nooit scheuren vertoont koste wel 32 euro per tube en je moet hem eerst een paar uur op de kachel leggen anders krijg je hem er niet uit met een simpele kitspuit
ik weet alleen niet zo snel welke het precies was van sikaflex
succes
Ingediend door Minatsu op ma, 01-11-2010 18:51
hmmm, oke dat kende ik niet. Maar iemand een idee welk type sikaflex ik dan zou moeten hebben?
Ik heb inmiddels ook contact gehad met mijn polyesther leverancier en die adviseerde voor een blijvend elastische lijm/kit Simson 7002.
sikaflex kun je halen bij een goede bouwzaak/ handel.
gewoon even kijken welke ze hebben, dan vind je vanzelf de goede.
even op google intypen levert ook een hoop resultaat
Ingediend door Minatsu op ma, 01-11-2010 19:04
vaak te veel resultaat waardoor je niet weet wat je nu moet hebben:P
Ingediend door Belske op ma, 01-11-2010 20:00
Sikaflex 221 of 225 en let dan op de houdbaarheidsdatum op de sticker op de koker want als hij te oud is wordt het spul heel stug en moet dan verwarmd worden zoals eerder vermeld.
De kit heeft 24 uur nodig om te vulcaniseren en is dan overspuitbaar.
Verkrijgbaar in 2 kleuren, zwart en wit, en ik dacht dat er ook grijs is maar dat weet ik niet zeker.
Verkrijgbaar bij de meeste (betere) automaterialen zaken en bij de bouwmaterialen handel.
Er zijn echter meerdere merken "verlijmende overspuitbare" kit te koop die ook goed zijn.
succes.
Uit ervaring kan ik je adviseren de koker te verwarmen voor gebruik, ook als de gebruiks datum gewoon goed is. De verwerking van de verwarmde kit is gewoon veel beter dan koud. Beide delen goed ontvetten en voldoende klemmen tijdens uitharden is ook belangrijk. Voor de duidelijkheid, ik heb geen ervaring met het verlijmen van sportpack, maar wel vele dozen Sikaflex verwerkt voor andere toepassingen. Duur, maar wel goed spul. Succes
ff snel samengevat;
Heb vroeger (in mn vorig leven) vaak genoeg skirts naadloos gemaakt, die nu, na 6 jaar nog steeds rondrijden..
Waar ik allereerst oplette was of de body veel flext, is bij mini niet het geval denk ik.
Dan in de skirts,bumpers,.. inkepingen maken. En dan bedoel ik grove inkepingen! Met een dremel sleufjes inmaken 2x10mm om de 2 cm bijvoorbeeld.
Je moet nam. zorgen voor een heeel stevig draagvlak.
Voor de body hetzelfde..inkepingen maken en de rest schuren met korrel 40.
Niet te flauw ermee zijn, gewoon de boel goed ruw en oneffen maken.
Daarna skirts etc. ontvetten, vastkitten en vast bouten.. Kit mag niet te ver omhoog komen tussen kit en plaatwerk, dit ivm de nog aan te brengen poly.
Dan polyester goed in de ruimte tussen kit en plaatwerk doen, en zorg dat ook je sleufjes volgezet zijn.
Daarna gewoon afwerken..
Ik verzeker je (mits goed gedaan) dat dit zo jaaaaaren blijft zitten, zonder haarscheurtes of wat dan ook
mijn oude auto die ik destijds heb gedaan;
skirts+deuren
en zo heb ik er nog een paar die ik destijds op deze manier heb gedaan.
Ingediend door Minatsu op wo, 03-11-2010 18:44
Purno schreef:
ff snel samengevat;
Heb vroeger (in mn vorig leven) vaak genoeg skirts naadloos gemaakt, die nu, na 6 jaar nog steeds rondrijden..
Waar ik allereerst oplette was of de body veel flext, is bij mini niet het geval denk ik.
Dan in de skirts,bumpers,.. inkepingen maken. En dan bedoel ik grove inkepingen! Met een dremel sleufjes inmaken 2x10mm om de 2 cm bijvoorbeeld.
Je moet nam. zorgen voor een heeel stevig draagvlak.
Voor de body hetzelfde..inkepingen maken en de rest schuren met korrel 40.
Niet te flauw ermee zijn, gewoon de boel goed ruw en oneffen maken.
Daarna skirts etc. ontvetten, vastkitten en vast bouten.. Kit mag niet te ver omhoog komen tussen kit en plaatwerk, dit ivm de nog aan te brengen poly.
Dan polyester goed in de ruimte tussen kit en plaatwerk doen, en zorg dat ook je sleufjes volgezet zijn.
Daarna gewoon afwerken..
Ik verzeker je (mits goed gedaan) dat dit zo jaaaaaren blijft zitten, zonder haarscheurtes of wat dan ook
Thnx voor de tip, duidelijke werk omschrijving.
Dit ga ik denk ik ook zo doen. Alleen klopt het dat je je polyester dus gewoon tegen het metaal aanplakt met de polyhars als het ware?
polyester plamuur, met vezels en al erin, ff verharder bij doen, en smeren maar
Ingediend door Minatsu op do, 04-11-2010 20:26
oke, ga ik doen
thnx!
RE: sportspack naadloos vastzetten
Ingediend door Minatsu op zo, 31-10-2010 20:49
Hallo,
Het is me al een aantal keer opgevallen dat er mini`s rondrijden die hun sportspack naadloos vast hebben zitten aan de carosserie, hoe is dit gedaan? En krijg je geen problemen met barsten van de lak?
hoop dat er iemand is die het uit eigen ervaring kan vertellen.