Spuiten radiateur

default

RE: Spuiten radiateur

Hallo allemaal,
even de volgende vraag;
heb recent mijn motorblokje gespoten, erg netjes geworden al zeg ikzelf...
Maar nu....
Hoe zorg ik ervoor dat mijn " vale" radiateur ook zo mooi gaat worden.
Heb de motor volledig gedaan met hittebestendig zwart(MOTIP) met daarna nog een dikke laag hittebestendige blanke (glans) lak ook van hetzelfde merk.
Ben uiteraard al aan het testen geweest met een oude radiateur, de zwarte laag pakt hier veel minder aan en de blanke lakt hecht zeer slecht....
Iemand tips??

RE: Spuiten radiateur

Ontzettend goed ontvetten en schoonmakem, dat sowieso. Preparatie is alles. Ik denk dat het lastig is om heel goed tussen de lamellen te komen, met een spuitbus zou het moeten lukken, als het al kan. Volgens mij wordt het in de fabriek ook gespoten (of gedompeld wellicht)?

RE: Spuiten radiateur

Ik heb hem hittebestendig zilver gespoten. Goed ontvetten, sopje/ontvetter enzo, wel voorzichtig!!! voor de lammellen. Daarna goed drogen en spuiten. Moet wel zeggen dat ik niet diep in de lammellen heb gespoten, maar ben best tevreden met het resultaat.

RE: Spuiten radiateur

Even opletten welke temperatuur het te spuiten onderdeel heeft, maar ook de lak en omgeving!
Bij "fris"weer, zeg maar 10 graden en lager, heb ik met hoogglanslakken van Motip meegemaakt dat ze dof opdrogen. Oplossing was niet spuiten in de koude garage, maar op een warme zolder, nadat alles een dagje geacclimatiseerd was...

wie weet is dit de golden hint voor jou!

RE: Spuiten radiateur

Inderdaad te koud oppervlak is niet goed, ook heb je bij koud weer buiten meer last van vocht.

Ik heb enkele jaren geleden met autolak in de regen onder een afdakje een PC kast van een vriend snaarstrak gespoten met Motip lak. Hoe ik het flikte weet ik ook niet. :P

default

RE: Spuiten radiateur

Bedankt voor de tips zover!!!
Wist inderdaad niet dat de temperatuur de glansgraad beïnvloedde, was wel bekend dat de dekking dan minder is.
Nu daar nog even een oplossing voor vinden....

RE: Spuiten radiateur

Zwarte verf wil ook wel eens grijs uitslaan, Dit komt ook door tempeatuur en luchtvochtigheid.
Als je onderdeel warm is scheelt ook wel,
Laatst nog een cilinderkop gespoten. Eérste keer was hij gewoon 'koud' en gespoten in de schuur. Toen leek het wel waterverf.
Later kop op de verwarming samen met de spuitbus. vervolgens alles mee genomen naar de schuur en gespoten.
Je kan dan veel dikker spuiten en trekt het een stuk strakker omdat je er meer verf op kan spuiten voor het gaat druipen.