strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik ben, zoals sommigen van jullie allemaal wel weten bezig met een nogal custom achtige zeemax, ployester flipfront electrical HiLo`s, mini 8) . deze is op dit moment bij de straler en kan ik vrijdag weer ophalen.

Nu ga ik volgende week nieuwe plaatwerk lassen en dan opbouwen, maar ik hoorde dat het nogal een lastige pokke klus wordt om het geheel strak te krijgen vooral met betrekking tot het flipfront en zeemax gebeuren.

Wie heeft er hier ervaring met het strak maken van mini`s en is het echt zo moeilijk om alles strak te krijgen? hiermee bedoel ik mee dat ik problemen krijg met scheuren in me flipfront en mijn zeemax setje
door het sturen, en de andere krachten die mijn mini te voorduren krijgt.

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik ben mijn 1100 special aan het customizen. Ook ik heb een flipfront verstevigd met peurschuim van binnen en polyester afwerking zodat ie lekker stevig wordt dit staat nog ergens anders op het forum.

Wat het strak maken betreft moet je gewoon zelf doen, doe ik ook en ben bijna klaar en het ziet er luxe uit. Je moet gewoon lekker spuiten met een vullende primer van bijvoorveeld motip. Deze is zeer goed (en maar €7) :P .
Verder dan strak! afwerken met zeer fijn schuurpapier.

Als je dankt dat alles strak is is dat vaak niet zo :x . Test verdacht plekjes even uit met een busje metallic lak. Dan kan je zien of het strak is. Ziet het er dan strak uit schuur de kleur er weer af en spuit het even bij met vullende primer.

Voor de hele klus heb ik ongever 4 - 5 bussen primer nodig (wel binnen,buiten en onder).

Het flipfront ook gewoon bewerken met primer evt licht schuren met heel fijn schuurpapier voor een beter hechting van de primer.

8) LET WEL MAAK ALLES GOED VET VRIJ 8) !

veel suc6

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Daniel schreef:
Ik ben mijn 1100 special aan het customizen. Ook ik heb een flipfront verstevigd met peurschuim van binnen en polyester afwerking zodat ie lekker stevig wordt dit staat nog ergens anders op het forum.



Ik ga i.p.v peurschuim gewoon het ijzeren kruis gebruiken wat je normaal ook zit op de motorklepjes
die ga ik vastzetten met glasvezel matten en erg sterke lijm (ala kit)

Daniel":2m1a4fhr]
Wat het strak maken betreft moet je gewoon zelf doen, doe ik ook en ben bijna klaar en het ziet er luxe uit. Je moet gewoon lekker spuiten met een vullende primer van bijvoorveeld motip. Deze is zeer goed (en maar €7) :P .
Verder dan strak! afwerken met zeer fijn schuurpapier..[/quote:2m1a4fhr]

Dus als ik het goed begrijp heb je gewoon een motip spuitbusje gepakt en daar de mini mee gespoten? is dat niet erg druip ala vlekkerig gevoelig? heb je ook een sportspack om je mini gebouwd of heb je daar niets mee gedaan?

Daniel":2m1a4fhr]
Als je dankt dat alles strak is is dat vaak niet zo :x . Test verdacht plekjes even uit met een busje metallic lak. Dan kan je zien of het strak is. Ziet het er dan strak uit schuur de kleur er weer af en spuit het even bij met vullende primer.[/quote:2m1a4fhr]

het hele spuitgebeuren laat ik aan de echte vakman over, het gaat mij meer over de stijfheid van de mini met betrekking tot een zeemax setje dat natuurlijk ook gaat bewegen, als je alles te strak op elkaar zet en het geheel afwerkt met bv staalplamuur en matjes zodat je geen schroefen meer ziet zitten dan zou dat bij een goede flinke haakse 90 graden bocht kunnen knappen of splijten,

Daniel":2m1a4fhr]
Voor de hele klus heb ik ongever 4 - 5 bussen primer nodig (wel binnen,buiten en onder). .[/quote:2m1a4fhr]
Hebben we het dan alleen over het flipfront? ik was aleen al 2 bussen primer kwijt aan mijn benzinetankje, maar die zit er nu echt puik uit :)

Daniel":2m1a4fhr]
Het flipfront ook gewoon bewerken met primer evt licht schuren met heel fijn schuurpapier voor een beter hechting van de primer..[/quote:2m1a4fhr]
ok!

8) LET WEL MAAK ALLES GOED VET VRIJ 8) !

veel suc6

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik denk dat beweging in het flipfront zeker een probleem wordt als je er nog eens een Zeemax kit aan gaat hangen. Het gewicht neemt toe en de aansluiting op het front gaat waarschijnlijk snel scheurtjes vertonen omdat polyester flipfronts nooit zo stijf te krijgen zijn als de gewone stalen neus.

Dennis

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik ben bijna klaar maar er zijn idd meer spuitbussen opgegeaan. Het ziet er nu echt wel strak uit. Je moet er gewoon een weekend of 2 voor uittrekken als je echt alles mooi wil wegwerken en primen.
Ik heb geen sportspack maar ik wil deze week nog wel even gewone special arches of wood & pickets bestellen.
Dat met dat kruis werkt denk ik ook wel alleen ik verstevig dus ook de onderkant waar de bevesteging van de scharnieren zit.
Dat van dat gewicht weet ik niet ik heb geen zeemax.
maar vindt je het niet link om je mooie zeemax arches in 2en te zagen?
In iedergeval veel suc6

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

4-5 spuitbussen primer vind ik echt knap! Gewoon veel gebruiken, zoveel als je nodig hebt. Schuren met 800 waterproof voor het spuiten, wil je metallic lak, dan zelfs met 1200 waterproof. Een hulpje om te kijken of ie strak is, is met zwarte matte lak een dun laagje erop spuiten en dan schuren. Waar je zwarte lak blijft zien, zit dus een "dal" en moet je dus primer bij spuiten (of plamuren als het echt erg is). Wil je naden wegwerken, dan kun je PU-nadenkit gebruiken.

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik wil het dit keer echt goed hebben, en om nou met lasnadenkit van de gamma aan te komen zetten en dat tussen een zeemaxsetje te spuiten vind ik toch net iets te link als je het mij vraagt.
Ik ga denk ik toch maar even informeren bij garage`s om het te laten doen, boss classics ofzo.
ben erg benieuwd wat ze daarvoor vragen

default

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

HOI!!!

Strak maken van een mini stelt allemaal niet zo heel veel voor zal het even in het kort samenvatten.

Zorg altijd dat je op de kale plaat plamuurt. En dat je een goede overgang hebt van de oude laklaag. Maak de plamuur aan en zet deze overlappend over de kale vlek heen dus ook oude lak. Laat deze plamuur goed hard worden (2& verharder bij de plamuur). Zodra de plamuur droog is ga je er met een spuitbusje mat zwart over heen en gaat nu kruislings met een vlakke klos over heen. en blijf goed voelen. Zodra het zwarte er af is gewoon weer en weer totdat je denkt een minder grof schuurpapier. Zo kun je zien waar nog wat zit en of alle schuurkrassen weg zijn.

Nu je denkt dat je plek aardig strak hebt ga je met wat minder grof schuurpapier. je begint met P80 en gaat Na de P180. en zo bouw je dat langzaam op. Schuur stappen niet groter dan korrel 100.

Grondverf. Ga thuis nou niet lopen kl*te met spuitbusje grondverf want dat vult de schuurkrassen toch nooit. en het is na mijn weten ook veel duurder. vraag gewoon eens bij een schadeherstel bedrijf of je daar niet wat grondverf kunt krijgen. Spuit ook geen scherpe randen want die tekenen zich af.

Grondverf schuur je weer met 500 droog en 1000 nat hangt ook weer af van welke kleur je de mini gaat spuiten. schuur nooit met je handen want dan schuur je je vingers er in en die tekenen zich later altijd weer af

Maak je niet teveel zorgen bij het strak maken van een mini: Want wat niet iedereen weet is: (niet doorvertellen) ronde delen hoeven niet strak te zijn het valt niet op.

Ik hoop dat ik jullie zo een heel eind op weg heb geholpen en voor vragen kun je me mailen

(stampotzuurkool@hotmail.com)

Ik begin zelf eerdaags met het klaar maken van een mini cabrio en zal deze stap voor stap met foto's bijhouden.

Su6

M.v.g Wheels (niels)

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Ik ben het niet helemaal met je eens Niels.

Dat wat betreft die ronde vlakken die niet helemaal strak hoeven is echt onzin, dat zie je natuurlijk wel. (je mag wel even naar onze Mini komen kijken als je het niet geloofd)

Droog schuren is niks, ik kan het je echt afraden.

Verder is de overstap van 500 naar 1000 veel te groot, ik zou er nog wat tussen doen. Voor het spuiten hoef je eigenlijk trouwens maar met 800 te schuren (metallic met 1200).

Dat grondverfverhaal begrijp ik ook niet helemaal, ik vind dat het het beste gaat met primer.

Niet met je handen schuren? Wil je het met je voeten doen dan of heb jij nog andere lichaamdelen waarmee je het kunt? Of (schiet me nu opeens te binnen) bedoel je dat je het met een blokje met doen?

Dit is trouwens mijn mening en mijn ervaring, je hoeft het er natuurlijk niet mee eens te zijn.

default

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

coopy schreef:
Ik ben het niet helemaal met je eens Niels.

Droog schuren is niks, ik kan het je echt afraden.





500 droog staat gelijk aan 1000 nat met de huidige materialen.

coopy":3f545trk]
Niet met je handen schuren? Wil je het met je voeten doen dan of heb jij nog andere lichaamdelen waarmee je het kunt? Of (schiet me nu opeens te binnen) bedoel je dat je het met een blokje met doen?
[/quote:3f545trk]

weet niet waar jij aan denkt (waar het hart vol van is stroomt de mond van over) maar ik schuur altijd met een klos. Vingers tekenen zich altijd af en getuigd van amteuristisch werk.


Ik ben in het dagelijks leven schade hersteller, ik weet waar ik het over heb.

default

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

als je een body kit monteerd, zorg dan dat je een goede carrosseriekit neemt, die elastisch blijft, kitnaden scheuren door het torderen van de auto, mar ook door de wisseling van temperaturen. kijk uit met pur schuim, daar zit altijd lucht in, die uitzet bij hoge temperaturen. als je je mini strakmaakt, doe dat dan in een droge schuur,zorg dat er verwarming is,plamuur is namelijk poreus en trekt vocht aan,ga je later je mini spuiten krijg je grote problemen!!!!
Wat ik altijd doe als ik een auto stakmaak, is tussendoor de plamuur zwart maken, met een spuitbus of met grafietpoeder, dan zie je altijd wat je aan het doen bent.

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

Jullie hebben het wel de hele tijd over nat en droog schuren maar ikke heel dom zijn en dus niet echt weet wat jullie hier mee bedoelen. En zijn er nog verschillende soorten schuurpapier speciaal voor auto's en dergelijke? :+)

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

nat en droog??? als je nu schuurt gaat alles wat je srurrt stof worden(droog). daarom kan je met water erbij (nat) schuren. dit voorkomt veel stof en schuurt vaak beter.

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

je moet gewoon de fijnste nemen,
alles wordt uitgedrukt Pxxxx
hoe hoger het getal wat na de "p" komt,des te fijner is het.
Natschuurpapier gebruik je in combinatie met water
droog schuren maakt alleen meer stof.

Natschuren geeft meestal het mooiste resultaat,
Vind ik

RE: strak maken van een mini, laten doen of zelf doen?

hallo

ikzelf denk dat als je een mini echt strak wilt hebben dat je iemand moet zoeken die dat als beroep doet. ik ben leerlingschadehersteller en met alle spullen die ik op werk heb is en blijft het een vak om een auto echt strak te krijgen. dat jij je front demontabel maakt moet voor de montage van het zeemax setje niet veel uitmaken, alleen moet je je spatbordverbreders doorzagen. als het front erop zit en dan op een paar punten goed vast zit moet het volgens mij allemaal wel goed komen. gewoon monteren zoals ze bij zeemax adviseren. en gaat er iets fout het is polyester is zonder lasapparaat te maken, matje erbij en schuren maar. een mini met een vaste neus en zeemax-kit beweegt ook wel een beetje en als het met goed materiaal is gedaan scheurt dat ook niet. gewoon je tijd ervoor nemen en rondneuzen wat anderen hebben gedaan (weet je meteen wat wel en niet werkt)