[Stralen kan ook mis gaan]

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Kheb vandaag een telefoontje gekregen van de straler en ik mag em zaterdag ophalen... maaaaaaaaaarrr....

In de zijflank en het dak waren deuken gesprongen toen ie het probeerde te stralen... :( :( :(

Good news is echter: hij heeft een professionele autorestorateur er bij gehad en die heeft beide deuken er uit gehaalt.... :|

Hij zei tegen mij dat de auto nu eigenlijk weer beter dan nieuw is.
Ik ben erg benieuwd of de prijs nu nog gewoon 850 euro is, of dat die omhoog is gegaan door de kosten van de restorateur.
Als dat zo is, is het natuurlijk de laatste keer dat ik daar kom, gezien het feit dat ik duidelijk heb gezegd dat (bijna) iedereen het afraad om de zijflanken en dak te stralen.

to be continued (zaterdag ophalen...)

default

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Je poot stijf houden.

Je hebt een duidelijke prijsafspraak gemaakt en precies wat er moest gebeuren.

Als je niet meer betaald dan 850 euro en hij drijgt je auto niet vrij te geven, dan heeft hij een probleem. De auto is namelijk jou eigendom en hij mag die niet houden.

Ik heb dit zelf ooit meegemaakt en uiteindelijk zonder meer te betalen alles weer meegekregen. Ik heb dan ook wel lopen dreigen dat ik redelijk bekend was met het nederlandse rechtsysteem.

Maar goed, ga ermaar vanuit dat het geen probleem is. Succes met het vervolg van je restauratie.

mvg

Joris

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Nou, hij is terug.... :|











De foto's spreken redelijk voor zich. Zijn er in het dak deuken gesprongen, deze zijn er redelijk uitgehaalt. De restaurateur heeft er extra dwarsbalkjes ingelast onder het dak, omdat deze zei dat 'er spanning in zat'. Dat dak is nog mijn grootste zorg. (Óf ik het strak krijg is nog maar de vraag, ik zal als de tijd daar is een nieuw topic aanmaken over het strak krijgen)

Verder wist ik natuurlijk wel dat die voorschermen zo krokant als een tosti waren, maar dat zie je nu nog meer.

Ik wil iedereen op het hart drukken: Laat nooit je dak stralen!
De zijflanken gaat nog, maar dan moet je het laten doen door een echte professional (niet beunhaas of een industriële straler).

Bij de weg: Ik heb niets extra hoeven betalen...

default

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Dit is weer een heel mooi geval van een straler die er totaal geen verstand van heeft.

Sorry, dat ik het zo moet zeggen. Maar dit soort bedrijven moeten weten dat dergelijk dun plaatmateriaal niet gestraald mag worden. Of ten minste niet met het normale straalmiddel.

Heb je nog wat met de prijs kunnen regelen?

mvg

Joris

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Ziet er k*t uit dat dak, ben benieuwd of je dat nog mooi strak krijgt. Waarom heb je eerst niet je nieuwe plaatmateriaal erin gelast na de eerste keer stralen? Daarna nogmaals die plekken stralen en epoxy-en. Was je klaar geweest. Was misschien toch wel de moeite geweest naar Tilburg (Strabeko) te komen gezien de prijs en het werk er nu nog in zit.

suc-6-

default

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Maak je overigens niet al te druk om je dak. Een gode plaat werker kan dit dak helemaal strak krijgen. En dan bedoel ik niet mey plamuur, maar met het hamertje. Dat is zeer specialistisch werk en gaat in de papieren lopen. Persoonlijk zou ik er een ander dak inzetten.

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Kl*te van je dak!!!

Een dak vervangen zal best tegen vallen...
Je kan er ook een cabrio van maken... :x

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Jaben schreef:
Dit is weer een heel mooi geval van een straler die er totaal geen verstand van heeft.
...
Heb je nog wat met de prijs kunnen regelen?




Das een beetje kort door de bocht, gezien ik het resultaat van het stralen van meerdere oldtimers heb gezien daar. Onderandere een BMW, waarvan ook dak gestraalt was. Het dak daarvan was nog helemaal strak.

De prijs is dus 850 gebleven, zoals afgesproken. Ook wel sportief vond ik, want de winst die zij er op maakten is opgegaan aan de plaatwerker die er al aan heeft gewerkt om de grootste deuk eruit te halen.


EB":1u9rztsn]Waarom heb je eerst niet je nieuwe plaatmateriaal erin gelast na de eerste keer stralen? Daarna nogmaals die plekken stralen en epoxy-en. Was je klaar geweest. Was misschien toch wel de moeite geweest naar Tilburg (Strabeko) te komen gezien de prijs en het werk er nu nog in zit.
[/quote:1u9rztsn]

Nu kon ik zien waar alle rotte plekken waren, en dit was ook de manier waarop de straler en een lokale autorestaurateur het voorstelden om te doen.

Tilburg? Das 5 uur rijden (heen en terug). Dan zou ik mijn vader 4 keer moeten vragen om mijn Mini 'even' naar Tilburg te rijden.. Dus daar zijn
we dus 4 zaterdagen aan kwijt: quite impossible helaas.


@ Minipower, ik vraag me af of ik het ga vervangen. Ik zal eerst even een autorestaurateur hier in het dorp langs laten komen om te zien wat hij er van zegt. Ik voel persoonlijk het meest voor het uitkloppen van de deuken, maar dat moet ik dan wel gaan leren van iemand. Laten doen is denk ik out of the question want dat kan ik niet betalen :S.
(Arme scholier die nog krom ligt van de kosten van het stralen :P)

default

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Ik zeg ook niet dat een dak nooit gestraal mag worden. Maar de straler moet eerst kijken hoe dik het plaatwerk is. Vooral bij een mini is de contructie van het dak zodanig dat het gevoel is voor vervormin bij stralen.

Netjes dat ze de prijs hebben laten staan.

Succes met de rest

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

ik ben erachter gekomen dat als je bijv. anti-dreunplaten laat zitten en dan gaat stralen het plaatwerk daar gruwelijk gaat werken(eigenlijk wel logisch). tip: haal die dingen eruit............voor het stralen, met een fohn of zo :)

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Is ook eigenlijk wel een beetje logisch dat je die dingen eruit haalt.. :) Slecht idee is om die dingen te verwarmen met een gasbrander ofzo: gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg stinken en fikken enzo :P

Zowieso is het logisch dat je alle troep (tektiel, kit, dreunplaten en aanverwante artikelen) van de carrosserie haalt. ;)

Waar bovenstaande artikelen zit wordt tie niet gestraalt. [size=59:y04rqq3g]Fuck de d-t-spelling[/size:y04rqq3g]

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Sjoerd schreef:
Is ook eigenlijk wel een beetje logisch dat je die dingen eruit haalt.. :) Slecht idee is om die dingen te verwarmen met een gasbrander ofzo: gaat heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg stinken en fikken enzo :P



wie had het over een gasbrander :? fohn/verfstripper doet het perfect :D . als het gaat fikken en stinken sta je er te lang op te branden 8)

ps: wat voor jouw logisch is hoeft niet algemeen bekend te zijn, was alleen als tip bedoeld :D

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Wie het over een gasbrander had? Ikke :P

Laat ik het zo formuleren: ik weet uit ervaring dat het een slecht idee is om dreunplaten te verwijderen met een gasbrander. ;)

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Ik heb zaterdag bezoek gehad van een plaatwerker, en die kwam tot de conclusie dat het wel strak te maken is met plamuur.

MAAAAAARRRRRR dat wordt dan wel een dikke laag, en daar heb ik geen trek in.
Het probleem dat ik heb met dikke plamuurlagen is dat het kan gaan scheuren en dat er daarna water in loopt, en das niet leuk. :+)

Ergo: ik heb een nieuw dak nodig.... :(

3 keer vloeken, ff schreeuwen en dan diep ademhalen... tis een leuke hobby, maar het opknappen van een carrosserie zuigt als je zoiets voor het eerst doet. |:(

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Leer over het dak heen O:) Heb ik ook wel eens gezien bij een dak dat hobbels had. Moet je wel van houden natuurlijk.

RE: [Stralen kan ook mis gaan]

Jah, heb ik wel overwogen, maar ik wil een glanzend zwart dakje, en geen vinyl of leer. :)

Ook vanwege de kleur ga ik het dakje vervangen: op zwart zie je alles..

Gelukkig kan hoogstwaarschijnlijk een dakje regelen via Race Eend, dus het komt wel goed allemaal. Tis alleen ff schrikken :+)