tapijt in een mini mkII uit 1968

RE: tapijt in een mini mkII uit 1968

Wij zijn de trotse bezitters van een mini mkII uit 1968 waarvan het interieur nog geheel in originele staat is, met uitzondering van het tapijt. Het is vrij grof en donkergrijs, heeft een gat waar in nieuwere mini's de versnellingspook zit terwijl wij een lange pook hebben (de versnellingsbak zit ergens onder moter), en bovendien past het niet erg bij de licht-blauwe kunstleren bekleding van de stoelen. Nu vragen wij ons af, wat voor tapijt zat er oorspronkelijk in dit type, en is dit nog ergens te koop? We hebben de originele verkoopfolder maar hier kunnen we niet echt iets uit opmaken.

>Zoiets< ? For: Mini Cooper/Saloons Mk.II 1967-70

Ook verkrijgbaar in powder blue.

Ik denk dat dit wel te krijgen is bij Newton Commercial.

Wij hebben een MKII Countryman met ook een zo'n bak

OVerzicht tapijt
http://www.newtoncomm.co.uk/cars/mini/p ... &series=18

De set die je volgens mij moet hebben
http://www.newtoncomm.co.uk/cars/mini/p ... =18&type=3

kleur: powder blue

Lol @ Bart ;)

2 zielen 1 gedachte is het toch ;)

Jaapio

Zelfs allebei met melding van de kleur. Griezelig 8)

Volgens mij helemaal goed! Heel erg bedankt voor jullie (supersnelle :D ) tips!

Idd nogal scary ja ;)

Suc6 met bestellen

Jaapio

Let wel dat er in deze set delen zitten die niet op een MKII horen te zitten. Zoals de bekleding van de binnen dorpels en die van de dwarsbalk onder de stoelen door.
Edit: [size=85:223psqgo]En voor de puristen onder ons: deze mattenset is 'Moulded' ofwel voor gevormt aan de bodem plaat. Past mooier, maar voor die tijd niet origineel.[/size:223psqgo]

Van de dwarsbalk heb je wel twee stukjes aan de uiteinden nodig voor de meeste Mini varianten. Die knip ik altijd zelf even uit het aangeleverde stuk. De bekleding van de binnendorpels in wel origineel op de meeste Mini varianten. Wat er zeker niet op hoort is de 'cover' voor de handrem.

En voor de echte puristen als toevoeging op de opmerking van vlassie: het is niet alleen niet origineel dat ze moulded zijn, de onderlaag hoort er helemaal niet op te zitten en het soort stof is eigenlijk ook niet juist. Maar dat dit allemaal nu wel zo is vergroot de kwaliteit behoorlijk ten opzichte van originele bekleding.