Een of andere europese auto. 101,6mm is 4 inch, dus een engelse maat.
- Login of registreer om te reageren
Een of andere europese auto. 101,6mm is 4 inch, dus een engelse maat.
Ingediend door Gijsch op di, 29-08-2006 09:54
Dit is um / zijn ze.
Alles al gezocht, renault 5, fiat 600, lancia, Mazda RX-7... alleen Toyota Corolla komt in de buurt geloof ik, maar dat kan ik me niet voorstellen.
Dus dacht ik, misschien dat een Inno met Europese maten gebouwd is, en dus ook andere velgen. Ook niet !
Hm, volgens mij Autobianchi A112?
http://www.a112.de/foto/forumstreffen2004-8.jpg
Op de foto is dat type velg weliswaar niet te zien, maar het zou me niets verbazen dat dit A112 velgen zijn.
Ingediend door Gijsch op di, 29-08-2006 12:04
zo iets had ik me bedacht, een klein licht sportief autootje. Alleen was ik hier nog niet opgekomen, bedankt !
Ingediend door Gijsch op di, 29-08-2006 12:21
...En toch niet Autobianchi heeft Fiat maten,
4 x 98 mm.
Kun je meer gegevens geven?
Zoals wat er op velg staat, alle cijfers en letters, zowel buiten- en binnenkant van de velg.
Ingediend door Gijsch op di, 29-08-2006 20:51
OP de buitenkant van de velg staat
5.50 x 12 (maat)
JLL (Japans keurmerk)
2r (Merk ?)
Op de binnenkant
110 (=steek wielbouten)
Italy
9/77 (productie datum)
2r
Mijn broer heeft zich ooit GB stijl wielen laten verkopen als zijnde voor een Mini, maar bleken onder een oude Honda Civic vandaan te komen. Veel wat oudere kleine Jappen staan op 12".
Dennis
Inno velgen zijn het niet. Uit het boek "[i:2nh3ljb8]Original mini cooper and cooper S[/i:2nh3ljb8]": 'in standard production form, the MK1 Innocenti was fitted with 4,5 in Cooper S rims with the failiar nine ventilation holes. ... In place of 4,5 in Cooper S rims, MK2 and MK3 Innocentis were fitted with special 4,5 in Rostyle wheels'.
Ook is het uiterlijk van de Innocenti velgen duidelijk anders dan die op de foto.
Waar die velgen van jou dan wel vandaan komen weet ik niet.
Ingediend door Gijsch op ma, 04-09-2006 10:52
Topic mag op slot, heb de velgen teruggebracht naar de verkoper.
En toch baal ik er van dat ik de oorsprong van de velgen niet heb kunnen vinden !
RE: velgen met steek 4x110, innocenti ?
Ingediend door Gijsch op ma, 28-08-2006 22:55
Hallo,
tis een typisch geval van jammer. Had een mooi setje velgen gevonden voor de cooper van mn lief, blijken ze niet te passen.
Steek van de velgen is 4 x 110, ipv. 4 x 101.6
Nou breek ik mn hersens over de vraag waar deze velgen dan wel vanaf komen, maar kan niks vinden.
Zouden het velgen van een innocenti kunnen zijn ?
Gemaakt in Italie, in 1977.
Wielmaat 5.5J x 12
ik ben heel benieuwd !