Vernieuwen interieur mini cooper 1000 s

RE: Vernieuwen interieur mini cooper 1000 s

Vraagje: is het voor een beginnend mini sleutlaar haalbaar om het interieur opnieuw te stofferen en het dashboard te vervangen. Alle tips welkom

Links naar site waar het eea uitgelegd staat ook.

Mini uit 1987. :9

Ehmm... Om wat voor Mini gaat het precies? Een Cooper S uit 1987 bestaat niet...

Sorry voor mijn onkunde. Deze info heb ik van het kenteken bewijs. Deze geeft aan:

type [u:2u93bxwn]1000 E S6[/u:2u93bxwn]

Je moet weten dat ik deze mini ten eerste had gekocht om op een leuke manier van A naar B te komen maar nu ik haar heb er toch stiekum al verliefd op geworden ben.

Ik ben voor mezelf al een kluslijst aan het maken maar wordt nog getergd :D door onwetendheid, vandaar. :?

Ik denk dat het wel te doen is. Je moet voor je iets doet toch effe kijken of er wat over geschreven is op het net, boeken, ed.
Zelf heb ik mijn Mini pas zes maanden en ik doe er best veel zelf aan.
In ieder geval: Vraag eerst en dan gewoon doen (denk ik).

Ryan schreef:
Sorry voor mijn onkunde. Deze info heb ik van het kenteken bewijs. Deze geeft aan:

type [u:3og9qha9]1000 E S6[/u:3og9qha9]

Aha. OK, dan loop je in de valstrik om te denken dat iedere Mini een Cooper is :) Cooper is de "sportieve" uitvoering, extra snel enzo. Je hebt dan een "gewone" Mini 1000. De E is dan nog een of andere uitvoering, S6 slaat meen ik op uitlaatgasnormen e.d.

Maar goed, dan ois het in elk geval duidelijk.

Je moet weten dat ik deze mini ten eerste had gekocht om op een leuke manier van A naar B te komen maar nu ik haar heb er toch stiekum al verliefd op geworden ben.

Ja, dat krijg je :)

Ik ben voor mezelf al een kluslijst aan het maken maar wordt nog getergd :D door onwetendheid, vandaar. :?

Not hindered by any knowledge, was de uitdrukking toch? :)

Anyway, terug naar je vraag. Het hangt er helemaal vanaf wat je wil en hoe handig je bent met de naaimachine. Er zijn ook kant- en klare hoezen te koop, maar die zijn vrij prijzig (hoewel het dan altijd de vraag is of je het zelf goedkoper kan).

Dashboard vervangen is niet zo heel erg moeilijk, je moet alleen even weten hoe alles vastzit. En dat is weer afhankelijk van het type dashboard. Maar afgaande op de leeftijd zul je een los "kastje" met twee klokken achter je stuur hebben, met verder over de hele breedte van de auto een legplank. Klopt dat?

Yep helemaal gelijk. Gewoon een mooie teller console van de hoogste kwaliteit plastic en een legplank over de hele breedte.

Zij vervangende onderdelen voor het Dashboard zo verkrijgbaar of moet je van tellers, triplex en handigheid zelf wat maken.

Ik heb de banken nog eens goed bekeken. Voorstoelen moet ik gewoon 'nieuwe' voor kopen en de achterbank is van schuimrubber dus daar wil ik ook wel wat aan veranderen.

In de links sectie heb ik alleen nergens een link gevonden naar een site die allerlei onderdelen aanbiedt. Zal wel gewoon weer goed zoeken op internet worden. :)

Houten dashboards zijn zowiezo geen probleem qua verkrijgbaarheid. Ik vermoed dat ook origineel geen probleem hoeft te zijn, maar daar kan ik me in vergissen.

Kijk eens op de site van Newton Commercial (ook te vinden bij de links) als het je om interieurs gaat. Niet goedkoop, wel goed.

'k Heb net een houten dashboardje voorbij zien gaan op de list. Als je interesse hebt hoor ik t wel, dan krijg je het berichtje ff van me..

Eerder ging ik de fout in met wat voor type mini ik heb. Ik heb dus een mini 1000 maar ik zie op die Newton Commercial site allerlei andere aanduidingen. Hoe kom ik daar achter?

...en er staan nog enkele voorstoeltjes / interieurtjes op Marktplaats Mini onderdelen

Ik heb dus een mini 1000 maar ik zie op die Newton Commercial site allerlei andere aanduidingen. Hoe kom ik daar achter?

Zeker qua interieur is er weinig verschil. De belangrijkste richtlijn is het bouwjaar. Als het erop lijkt is het waarschijnlijk hetzelfde :)

Ik heb even naar de site gekeken. Belangrijke pointers voor die site:
[list:3tyjf7jg]
[*:3tyjf7jg]Je rijdt in een Mini Saloon (Engels voor "sedan")[/*:m:3tyjf7jg]
[*:3tyjf7jg]Om onderscheid te maken met de nieuwe Mini wordt de "gewone" Mini door de Engelse "classic" genoemd. [/*:m:3tyjf7jg][/list:u:3tyjf7jg]