de bekende miniplekken...
op zich is alles goed te maken, en plaatdelen zijn zo duur niet, dan heb je wel je eigen minike nog...
bijna alle koetsen zijn hetzelfde, waar je wel rekening mee moet houden is dat iedere koets laswerk nodig heeft (bijna iedere), een harde koets kost ook al snel meer dan 1000 euro (volledig gelast en dan is het spuiten nog maar de vraag) plus dat je bij het overbouwen nog eens een hoop gaat vervangen als het toch uit elkaar ligt.
bijvoorbeeld ruitrubbers, nu ze in je oude mini zitten zijn ze nog goed, haal je je ruit eruit dan valt op dat het rubber droog is en dat je hem niet meer in de andere koets kan zetten, ik noem een los voorbeeld maar zo zijn er veel van.
als laatste het kenteken verhaal, om laten slaan bij de rdw? zelf omkatten?
ik zou heel goed bedenken wat haalbaar is en wat niet, ik denk zelf een beunhaas zoeken die alles voor je wilt lassen, dan heb je je eigen mini...
- Login of registreer om te reageren
RE: verschillende body's?
Ingediend door MARS op wo, 13-12-2006 19:02
hooi!
Ik heb vandaag zeer slecht nieuws gehad. mijn autootje schijnt behoorlijk rot te zijn. dwz, rechtervoorkant, bodem, dorpels, achter subframe.
Deze 3 weken geleden gekocht. Ik blij, ik wist dat er wat laswerk aan was. maar niet zo gek veel. Nu blijkt hij dus behoorlijk vergaan te zijn, terwijl hij een half jaar zonder ook maar één probleem door de keuring te zijn gekomen dus daar ga ik nog even flink herrie voor maken bij het RDW en het keuringsstation.
Maar mijn vraag is eigenlijk. Is er veel verschil tussen de body's? Kan ik dus in principe een gave body van bv 77 kopen en het hele soeppie van die van mij overzetten (1990 1000 cc)?
Of zitten er toch teveel verschillen in? Als de body hetzelfde is zal de klus om toch weer een toffe mini te maken niet al te ingewikkeld zijn
Ik wou nog even kijken bij de informatie op de site maar daarvoor moet je inloggen, en zit nu 2 weekjes op mijn lidmaatsschapsdingetjes te wachten dus ik kan daar nog niet in!
Alvast bedankt!
Groetjes! Marcel.[/i]