Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Ik heb afgelopen jaar een flipfront van een ander forumlid overgenomen, dit was al helemaal vervormd tijdens het verstevigen. Er zitten dikke honingraatmatjes in en daardoor sluit de motorkaprand niet meer netjes op de parafaan aan. Ik heb hem al een keer ingeslepen om zo de bolling weer meer terug te krijgen. Maar hoe krijg ik het geheel weer passend, of is dit onbegonnen werk.

Foto's zeggen meer:

Zo ziet het eruit als ik de motorkaprand op de watergoot leg, er staat dan veel spanning op.










Zo ziet het eruit als ik hem gewoon probeer te sluiten, dan zie je dat hij niet bol staat maar vlak is.






Heeft iemand tips hoe ik dit weer passend krijg? Het hoeft niet de show&shine prijs te winnen als het maar enigszins aansluit.

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

is het niet mogelijk om een stalen motorkap als mal te gebruiken? of de stalen rand aan de parafan kant van een stalen motorkap er in te polyesteren?

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Betonijzer (rond 14mm dacht ik) netjes in de juiste ronding (van de paravaan) buigen en dat inlamineren.
Misschien dat 2 of 3 van zulke balijnen nodig hebt, want als je er eentje halverwege de motorkap doet dan helpt dat ook en misschien zelfs bij de grille.

BTW Betonijzer in polyester is Lotus approved! d:)b

[size=85:ify5u7a2]Jammer, alleen dat het onbehandeld na een paar jaar het polyester kapot maakt.[/size:ify5u7a2]

default

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Ik zou al je verstevigingsmatjes eruit schuren/slijpen.
Het is jammer dat je hem hebt ingezaagd want dit maakt het voor de rest moeilijker.

Dus alles eraf halen wat er niet in zat zodat de vorm weer terug komt. En dan opnieuw gaan verstevigen(maar nu nauwkeurig).

Het is de enige goede manier, waarom? Omdat als je er andere oplossingen voor gaat zoeken zoals zo`n stang in lamineren. Dan zal er spanning op blijven staan, als je dan de kap gespoten hebt is er een grote kans dat er door warmte/kou of bewegingen kleine scheurtjes ontstaan en wordt het uit eindelijk veel lelijker.

Succes!

Groeten Stefan

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Ik vrees dat dit een gebed zonder einde is.
Zelf heb ik voor rally & rallycross de kitcar versie van de Peugeot 306 gemaakt, waarbij zelf de vorm werd gemaakt, een mal getrokken en dan met kevlar/carbon een product gesmeerd.
Als de honingraat er later op is gelamineerd, blijven er spanningen optreden. Polyester heeft namelijk enorme krimp.
Makkelijkst is een pietsie meer geld uitgeven voor een vers flipfront.
Iets duurder (maar betaalt zich terug) is jezelf aanleren hoe je goed moet lamineren. Dan regel je een standaard mini waarvan je lampdelen demonteert. NAden dicht je met klei en smeer het boeltje in met wax, wax en wax. Trek je mal en produceer zelf. En.. als je mal goed is, kan je denk ik nog meer forumleden blij maken met een betaalbaar flipfrontje.

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Ziet dit er nou niet erg begaaid uit? :x

Of heb ik het nou mis??

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Gozer, echt mateloos respect dat je er nog wat van probeert te maken.

Zelf had ik de indruk dat het vooral de spatborden waren die zijn kromgetrokken. Mijns inziens had je die misschien beter kunnen inzagen, of alsnog doen?

Doordat deze teveel naar een kant gekrompen zijn, heeft het hele front een te korte overspanning gekregen.

Hoe is dit weet? Ik was de vorige eigenaar... 8)

Om toch een lesje hieraan te verbinden, als je een front verstevigd, zet m vast op de auto direct na het lamineren en laat m volledig uitharden! (hierzo te snel eraf gehaald en het resultaat heb je voor je....)

Maarre, veel succes!

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Ik zou hier gwoon afscheid van nemem. en een fatsoenlijke aanschaffen. meer werk en kosten aan volgens mij als een nieuwe.

mvg frank

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

enne, als je de motorkap nou eens voor een stalen exemplaar zou verwisselen?

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Flikker weg die troep. Is mijns inziens niet meer te redden.

Koop stalen plaatwerk en maak hier een 2-delig front van.

Groet ron

PS volgens mij ligt er bij ons nog wat spul van Hadrian, ik zal eens kijken als je interesse hebt.

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Staan nu voor 175 euro flipfronts te koop op MP.

Dennis

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

Das wel een gedrocht zeg die op MP. Kreeg al een paar tips om lekker aan de slag te gaan met staal en wat in elkaar te bakken.

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

ayla schreef:
Koop stalen plaatwerk en maak hier een 2-delig front van.






heb ik ook

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

En tevreden? (om beumert te overtuigen)

Groet ron

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

easy2 schreef:
enne, als je de motorkap nou eens voor een stalen exemplaar zou verwisselen?



En raad eens wat de oude eigenaar van dit flipfront heeft gedaan? 8)

Juist ja, een stalen flipfront en een permanente ban voor poly spul :D

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

ik bedoelde eigenlijk om je poly front te gebruiken(front + spatborden) en daar een stalen motorkap op te leggen. Op de foto's lijkt vooral de motorkap erg slecht te passen.

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

streetscreamer schreef:

Iets duurder (maar betaalt zich terug) is jezelf aanleren hoe je goed moet lamineren. Dan regel je een standaard mini waarvan je lampdelen demonteert. NAden dicht je met klei en smeer het boeltje in met wax, wax en wax. Trek je mal en produceer zelf. En.. als je mal goed is, kan je denk ik nog meer forumleden blij maken met een betaalbaar flipfrontje.



Is er nog niemand die dit al doet dan?
Want als dat zo is zal ik eens gaan kijken wat dit gaat kosten. Ik heb wel ervaring met het lamineren van polyester auto onderdelen dus dat is geen probleem. Mijn vader heeft ook het benodigde materiaal.
Dus als niemand dat al doet. Is het zeker de moeite waard voor mij om te kijken wat mij dit gaat kosten en wat en dan voor mede forum leden moet gaan kosten!
Dan worden we er allemaal beter van want volgens mij moet het stukken goedkoper kunnen dan 450euro!!

Vahisha

default

RE: Vervormd polyesther flipfront weer passend krijgen

polyester krijg je ook trouwens niet mooi gespoten.
want polyester blijft werken en op den duur ga je alles wat je doet er door heen zien.
heb zelf ook nog een corvette en dat is dus echt een ramp.

marcel