Kruimelpad
Voor en nadelen minifin remtrommels
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door British open op wo, 04-03-2009 11:01
Bedankt voor je reactie. Wat bedoel je met afmeting? Zijn deze breder als de originele? Moet je langere schroeven plaatsen?
- Login of registreer om te reageren
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door jaapio1984 op wo, 04-03-2009 11:48
schroeven niet, maar je moet wel de flens eraf halen en er langere draadeinden in slaan
Jaapio
ps: er zijn ook imitatie te krijgen, maar deze zijn echt rubbish. (van horen zeggen, niet uit eigen ervaring)
- Login of registreer om te reageren
Als je al brede trommels hebt, hoef je geen langere wielbouten te plaatsen. De Minifins zijn dan een rechtstreekse vervanging.
Als je smalle trommels hebt, moet je zowel langere wielbouten als langere bevestigingsschroeven monteren als je overstapt op normale brede trommels of Minifins.
- Login of registreer om te reageren
ja ckr.. omdat de trommel dikker is.. kan je velg ook minder ver naar binnen.. en komen ze verder naar buiten
Jaapio
- Login of registreer om te reageren
jaapio1984 schreef:
ja ckr.. omdat de trommel dikker is.. kan je velg ook minder ver naar binnen.. en komen ze verder naar buiten
Jaapio
Alleen van toepassing als er nu smalle gemonteerd zijn!
Verder extra koeling geeft geen extra performance. Als het gaat om alleen achter (schijven voor) heeft het niet heel veel nut omdat de meeste remdruk op de voorwielen komt. Als het ook om de voorste trommels gaat hangt het af van het gebruik van de auto. De minifin remtrommels verkorten niet je remweg (performance), dus bij dagelijks verkeer zijn originele nog voldoende (wel goed afstellen). Als je van plan bent om op het circuit dingen te gaan doen is het wel handig (schijven nog beter), of ritten door de bergen (van de zomer zelf de remblokken voor geroken) is extra koeling top. Dit geldt voor de voorste wielen. Achter zul je niet snel last hebben van warme trommels.
[size=85:aiocchxi]Mijn idee over deze remtrommels, maar hier verder geen ervaring mee.[/size:aiocchxi]
- Login of registreer om te reageren
originele minifins zijn er ook in smalle variant, verder ben ik het met Vlassie eens dat de meerwaarde minimaal is.
http://www.infomininl.org/cpm1420/album ... s-smal.jpg
http://www.infomininl.org/cpm1420/album ... -breed.jpg
FWIW,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door wipneus op do, 05-03-2009 11:30
misschien een kleine gewichtsbesparing, maar dat zal ook wel te verwaarlozen zijn...
- Login of registreer om te reageren
dit is wel gewichtsbesparing op je onafgeveerde gewicht dus dat zou een betere wegligging mogelijk maken.
- Login of registreer om te reageren
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door wipneus op vr, 06-03-2009 16:14
daar heb je gelijk in, had ik nog niet aan gedacht
- Login of registreer om te reageren
Crispy schreef:
dit is wel gewichtsbesparing op je onafgeveerde gewicht dus dat zou een betere wegligging mogelijk maken.
Is meestal als je je spoorbreedte groter maakt dat je en betere wegligging krijgt , toch ?
- Login of registreer om te reageren
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door wipneus op zo, 10-05-2009 22:16
Meestal wel ja, maar Crispy doelt op het onafgeveerde gewicht.
Dat is het gewicht van de wielen en de ophanging tot aan het punt waar het met het frame verbonden zit (zeg ik het zo goed en ben ik dan ook nog begrijpbaar? )
Wanneer je van die delen het gewicht verlaagt is dat bevorderlijk voor de wegligging, want massa maakt traag. Oftewel hoe zwaarder je ophanging en wiel is hoe meer werk de veren en schokbrekers moeten doen om bij een hobbel jou wielen op de grond te houden.
Hoop dat ik het zo goed uit gelegd heb
- Login of registreer om te reageren
Een ieder die zichzelf en medeweggebruikers wil beschermen, gaat bij verhogen van performance zorgen voor beter remwerk. Want: het belangrijkste wat een auto kan is stilstaan wanneer jij dat wil. Daarom denk ik dat het geen discussie is om trommels voor te behouden (ook al zijn het minifins) als er meer sporty wordt gereden. Achter is een remschijf iets dat hooguit onder zware competitie omstandigheden voordeel biedt. Maar zowel in dat geval al wanneer er minifins worden gemonteerd ben ik erg benieuwd naar facts & figures als het gaat om praktische (!!) performance verbeteringen. Leuk item voor The Stig in TopGear overigens... Voor mij gaan minifins in hetzelfde rijtje gewaande verbeteringen als Splitfire bougies, vingerdikke bougiekabels, vuistdikke uitlaatsystemen, etc etc. Brede remtrommels in gietijzer zoals vanaf'84 werden gemonteerd zijn prima up to the job achter. En scheelt behoorlijk in prijs.
- Login of registreer om te reageren
Ze zijn natuurlijk ook gewoon mooier. Van die roestige gietijzeren trommeltjes staat niet echt mooi. Kan je wel spuiten natuurlijk, maar het wordt nooit echt mooi (vind ik).
- Login of registreer om te reageren
RE: Voor en nadelen minifin remtrommels
Ingediend door British open op di, 03-03-2009 18:17
Wat zijn de voor en nadelen van minifin remtrommels?