Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Yow

Omdat ik het topic van Hi Lo niet vond, en als ik al iets vond, voldeed de uitleg niet aan m'n vraag.

Vandaar dit topic, je mag het gerust samenvoegen.


Nu: ik heb begrepen dat als je Mini ergens hoger of lager staat, het aan:

-Veerbollen (met olie)
-Schobrekers
-Knuckle Joints

kan liggen.


Ook heb ik begrepen dat je met een Hi- Lo je Mini zelf al wat kan regelen.


vragen:


Die Hi-Lo, is dat echt de moeite? Zijn er voordelen of nadelen? STUURT JE MINI BETER? Strakker wegligging?

Veerbollen vervangen, hoe het best? Zijn er alternatieven?

Knuckle Joint? Duurzaamheid?



mvg

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

ik ondervind enkel voordelen van mijn hilo-kit. Het is een aanpassing die ik bij al mijn mini's heb aangebracht, gewoon omdat het superhandig is. Je kan de mini naar eigen inzicht hoger of lager leggen, versleten veerbollen hoeven geen probleem meer te zijn.
Als je mini scheef hangt, kan je het verschil bijregelen met de hilo-kit.

Zo ligt mijn mini lekker laag, maar die van mijn vriendin eerder hoog, omdat zij het zo liever heeft.

Schokbrekers is een ander verhaal. Ik heb in mijn mini van voor Bilstein schokbrekers geplaatst, en die zijn wel prijzig, maar de wegligging, en het rijgedrag van de mini zijn ongelooflijk verbeterd.

Dus mijn tip: gewoon hilo-kit plaatsen (met smeernippel) omwille van de bijregelmogelijkheden, en niet besparen op de schokbrekers, want die bepalen voor een groot deel je rijplezier.

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

idd, maar het zou allemaal moeten zijn omdat ik bezig ben met 13" 7J Ultralites Deepdish velgen de steken met Yokohama a539 breedte 175.

Nu ben ik bezig met de voorste kassen uit te slijpen.

Maar toch, er is overal (vooral achteraan de wielkas) hoogsten een pinkdikte plaats meer.

Kan dit kwaad? is dit normaal? gaat het de kas niet raken bij een put of hobbel?

Hoe kan dat opgelost worden? door Hi Lo of door stuggere schokbrekers (heb nu MonRoe Original)


mvg

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

als je je daarover ongerust maakt kan je je mini door middel van de hilo-kit ook een stukje hoger leggen, waardoor je meer ruimte over hebt dan een pinkdikte.

13x7 wielen kunnen samen met een hilo-kit. 2 goede vrienden van me hebben die set-up ook liggen onder hun mini.

En als je je mini echt heel laag wil leggen, waardoor er een risico ontstaat dat je kas de wielen raakt wanneer je door een gat rijdt, dan heb je geen andere keuze dan instelbare schokbrekers te plaatsen en deze op de hardste stand te zetten. Daardoor is je rijcomfort zo goed als nul, en krijgt je kas veel meer spanningen te verdragen waardoor ze zelfs hier en daar kan gaan scheuren.

Mits een hilo-kit kan je je minitje zo hoog of zo laag leggen als je zelf wil, maar in jouw geval zou ik zeker voor een hilokit gaan (dan hoef je in elk geval niet in andere schokbrekers te investeren, dat kan later nog altijd)

groeten

Paddy

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Schokbrekers hebben voor zover ik gezien heb geen invloed op de hoogte, tenzij ze kapot zijn en bijvoorbeeld niet meer in/uit zakken.
Wat bedoel je met veerbollen (met olie)?

Wat ook nog wel eens invloed kan hebben is Roest. Kan soms heel handig zijn om je mini aan de achterkant te verlagen, maar helaas niet op commando.

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Bedankt voor de hulp, maar het is ondertussen in orde.

Gewoon de kassen uitgeslepen, ver genoeg, en het was in orde. M'n Monroe's zijn dus niet aan vervanging toe.

(ps: @ Guantia79, als jij roest op m'n auto kan vinden, mag je hem hebben :D )

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Fastastic schreef:
(ps: @ Guantia79, als jij roest op m'n auto kan vinden, mag je hem hebben :D )



Damn dat is wel een heel erg optimistische opmerking bij een mini :D. Zou de uitdaging aangaan :+)

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Ik zit al in de oto om deze uitdaging aan te gaan. Niet om je auto af te kraken, maar zelfs de best gerestaureerde mini's zijn na een paar jaar alweer gevoelig voor roest, misschien niet op het eerste oog, maar met een cameraatje in de dorpels vrees ik de bruine gloed.

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

mijn volgende auto word roetsbruin, dan valt het pas op als dfe onderdelen eraf vallen! :?

default

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

[size=75:6hx97o6f][Topics samengevoegd - Crispy][/size:6hx97o6f]
Hallo,
Probleem: vering is slecht, mini staat niet overal meer op de zelfde hoogte.

Als ik rij dan voel ik elk kiezeltje op de weg, ik heb zo het idee dat de veerbollen (voor) een beetje op zijn, of schokbrekers. mini staat ook niet overal meer op dezelfde hoogte (niet zo heel veel verschil hoor, klein beetje.)
Als ik een bocht naar links neem (beetje scherp) lijkt het wel of de mini een beetje wegzakt in zn vering...(achter wel te verstaan)
Wat nu te doen....
bollen vervangen ? weet iemand hoeveel deze kosten ? en waar te halen ? (pm me maar)
Hi-low set monteren ? (is toch alleen maar voor de rij hoogte ? en niet voor de vering op zich van invloed ?)
Schokbrekers vervangen ?

Als mensen een idee hebben, laat het me weten.
Hoe te werk gaan e.d.
Alsmede ook misschien een lijstje met dingen die ik van te voren zal moeten halen, alvoorens hier aan te beginnen.
Alvast bedankt.
Léon.

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Ik heb je vraag aan een vergelijkbaar topic gehangen, lees het even door. Het algemene topic voor hi-lo, waarin plaatjes staan en montage etc is deze:
link

Let wel op dat een mini zowiezo stugge vering heeft en je veel van het wegdek zult voelen. Als dit je eerste mini is, zou je misschien eens in een andere kunnen rijden om te vergelijken...

default

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

hee, bedankt voor het plakken

dit is mn 2de mini, dus denk wel door te hebben dat het niet helemaal meer klopt...

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

racing green rider schreef:
mijn volgende auto word roetsbruin, dan valt het pas op als dfe onderdelen eraf vallen! :?

Whahahahaha :P :+)

default

RE: Voordelen/Nadelen van een Hi-Lo kit?

Misschien vreemd, maar de reden dat ik hi-lo'ws geplaats heb is omdat de achterkant van mijn mini zeer hoog stond.

Zo hoog dat er tijdens evenementen verschillende mensen spontaan onder
mijn mini kropen om te kijken hoe ik dat voor elkaar gekregen had...
Helaas was het niet expres gedaan, maar het had te maken met het vervangen van het subframe. Het ding is geen hotrod ofzo.

Nadat ik het s-frame vervangen had stond hij veel hoger,
en dat verdween niet door het "zetten" van de vering.

Hi-Lo loste dat weer op, helaas een dure oplossing, maar ik had geen zin om het frame te ruilen want ik had er veel tijd in gestoken. (spuiten, textyleren enz)

Voor moet ik het ding nog iets hoger zetten zodat de 12" GB's niet meer tegen de wielkast aan komen.