Wegwerken roest, verf nodig

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Over een week of 3 ga ik op een zaterdag met een plaatwerker de roestplekjes onder mijn koplampen wegwerken. En daarnaast her en der wat aantippen. Ik moet alleen voor verf zorgen.

Hoe kan ik erachter komen welk kleurnummer ik heb? Als het goed is moet er toch een plaatje ergens bij het blok zitten met o.a. de kleurgegevens? En waar kan ik dit het beste aanschaffen?

Daarnaast heb ik nog een vraag. Gisteren na werktijd zag ik dat iemand tegen mijn Mini had gezeten. Resultaat, beschadigd mistlicht en een deukje links achter op mijn bumper. En niemand laat z'n naam achter hé?, lekker is dat. Maar waar kan ik zo'n rood mistlamp-kapje kopen?, Halfords ofzo?

RE: Wegwerken roest, verf nodig

mijn kleurcode hebben ze bepaald met een waaier en dan daarna kijken of hij overeenkwam met de code onder de motorkap.
ik had gelukkig nog de originele lak erop.
dan kan bij jou ook gedaan worden en anders doen ze het met een scanner.
zo gebeurt en is goed

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Is je auto british racing green metallic? Ik heb daar een stift van, daar staat de kleur op.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Mister_Tank schreef:
Hoe kan ik erachter komen welk kleurnummer ik heb? Als het goed is moet er toch een plaatje ergens bij het blok zitten met o.a. de kleurgegevens? En waar kan ik dit het beste aanschaffen?



Ok, het antwoord op deze vragen kan je dus gewoon op het forum vinden door bij de zoekfunctie kleurcode in te voeren.

Dan vind je dus dit:
link (zoals je ziet is precies dezelfde vraag 3 dagen geleden al langs gekomen...)

Mister Tank":16xgglc0]Maar waar kan ik zo'n rood mistlamp-kapje kopen?[/quote:16xgglc0]
Ik zou het eens proberen bij een Mini Centre. Lijkt me toch een typisch mini onderdeel en niet een standaard achter mistlamp, maar dat weet ik niet zeker.

Succes. :)

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Offtopic: Demelza, inprincipe kan je alles terug vinden met de zoek-functie. Maar als je zo redeneert kan je nooit meer wat posten wat al eerder een keer aan bod is gekomen.

Weet zeker dat het te koop is bij een Mini centre, had gehoopt het dichter bij huis te zoeken. Gewoon even de stad in en klaar.

Wouter hij is inderdaad Britisch Racing Green. Ik zat dus ook te denken aan een stift, vrij handig lijkt mij.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

De mijne is een 1991 Cooper, dus zou weleens dezelfde kleur als de jouwe kunnen zijn, ik weet het niet zeker.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

He, waarom niet gewoon en spuitbus met de goede kleur...even polijsten met commandant en het ziet er dan vaak echt gelikt uit! en dan zie je niet van die lelijke dikke verfstipjes van een stift.

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Dat zit er dik in dat het dezelfde kleur is. Waar heb je die stift gekocht?

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Mister_Tank schreef:
Offtopic: Demelza, inprincipe kan je alles terug vinden met de zoek-functie. Maar als je zo redeneert kan je nooit meer wat posten wat al eerder een keer aan bod is gekomen.


Mr_Tank, je doet de opmerking van Demelza wel erg makkelijk van de hand. Idealiter zou het inderdaad het geval zijn dat als de vraag ooit al eens gesteld is op het forum, iedereen deze terug zou vinden en de vraag niet nog eens post. Als je een vraag hebt zou het proces moeten beginnen met research op het forum via de zoekfunctie en eventueel eindigen met een nieuw topic, als je het niet kunt vinden. Niet andersom.

Nou is de praktijk natuurlijk een beetje anders; de zoekfunctie is nou ook weer niet zo toegankelijk dat je er met 100% garantie uit krijgt wat je eruit zou willen hebben, ook al is het ooit aan bod gekomen. Daarom is het ook fijn als andere forummers, die misschien op een andere manier iets weten te vinden, een link plaatsen. Echter, dat excuus gaat hier niet op, bij invullen van de meest voor de hand liggende zoekfuntie, "kleurcode" je meteen het antwoord op je vraag gevonden zou hebben.

Ik quote even uit de forumregels:
3. Post geen onderwerpen of reacties die:

* over een onderwerp gaan dat al aan bod is gekomen (zie vorige punt); [...]


Het vorige punt gaat over zoeken, en de mogelijkheid om verduidelijking in een bestaand topic te vragen als daar aanleiding toe is.

Het is niet zo erg dat je vergeet te zoeken, maar de opmerking van Demelza is zeker wel terecht. Neem het mee en doe het de volgende keer anders.

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Wederom offtopic (laatste keer).
Grappig, precies het antwoord wat ik van Eelke had verwacht, altijd een tikkie corrigerend.

Punt 3, regel 1 van de forumregels kan nooit echt helemaal 100% nageleefd worden, enige textuele aanpassing in het regelement is daar wellicht op zijn plaats (in mijn opthiek).

Ben het eens dat ik eerst had moeten zoeken, echter had ik daarna naar alle waarschijnlijkheid toch een post gemaakt, period.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Zie je PM, Mister_Tank.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Dat zit er dik in dat het dezelfde kleur is. Waar heb je die stift gekocht?



.. er zijn (helaas voor jouw) nogal wat varianten van British Racing Green ..
(zie ook: http://www.geocities.com/tb13cp/standox-rover.html )

lakstiften zijn bij de rover-dealer te koop of te bestellen; of ook bij de betere automaterialenzaak.

HTH,
Theo van den Bogaard

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Ik heb een Cooper uit '91 (ook British Racing Green) en ben gewoon naar een autoschadebedrijf gegaan. ff de kleurcode meebrengen, een onderdeel van je auto (zodat ze de tint kunnen bepalen)en laten mengen maar.. Ik heb evt nog wel wat over

Tis alleen wel jammer dat je het in een potje krijgt zodat je het wel met de compressor moet verwerken! Heeft iemand toevallig nog een andere manier om de lak uit het potje in een spuitbus o.i.d. te krijgen?

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Thijs, dat is, naar mijn mening, één van de twee mogelijkheden die ik heb.
De andere behelst de aankoop van een spuitbus in de juiste kleur bij de betere automaterialen zaak; ik zal i.i.g. daar kijken voor een mistlampkapje.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

er zijn idd meer soorten racing green. bij mij staat de code in het motor compartiment links.uit '95 (als de auto niet over gespoten is).
ik had de keuze uit een lakstift of spuitbus.kleine lakstiften moeten ze vaak bestellen , spuitbussen kunnen ze vaak meteen aanmaken.vergeet niet om dan ook blanke lak te kopen.Mijn code racing green is H.A.M. rover.
suc6
stijn

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Vaak kunnen ze bij zo'n verfmenger de verf ook in een spuitbus doen voor je. Dus "best of both worlds", en de juiste kleur, en in een spuitbus.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Daniel schreef:
He, waarom niet gewoon en spuitbus met de goede kleur...even polijsten met commandant en het ziet er dan vaak echt gelikt uit! en dan zie je niet van die lelijke dikke verfstipjes van een stift.



BRG is Metallic, dat word 99% lelijk met de spuitbus.
Uni lakken kunnen natuurlijk wel behandeld worden met een spuitbus.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

met brg geen ervaring, tahiti blauw was echt mooi gelukt. Maar idd kan je ook gewoon een spuitbus laten mengen.

default

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Na een grondige inspectie heb ik nog wat roestvorming gevonden n.l. een paar blaasjes bij het voorruit, dus deze moet er dan ook uit omdat er dan waarschijnlijk wat vocht van onder het voorruitrubber komt.

Maar hoe verwijder je het raam zonder deze meteen te slopen? Weet wel dat je met een Kever het raam er makkelijk, zeg maar, "uit trapt". Kan dit ook bij de Mini of moet je wat voorzichtiger te werk?

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Hangt er van of je het heel wilt houden!

Heb je de zoekfunctie al geprobeerd :)" title="Evil" /> ?

Maar zonder dollen, de ruit zit in een soort rubberen manchet. Er zijn speciale gereedschappen verkrijgbaar (soort kromme schroevendraaier) waarmee je de raam er mee kan uit en inwippen.

Groetjes.

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Je kan toch gewoon die raampees eruit trekken bij dat stukje waar die aan elkaar zit? volgens mij kun je dan het raam er al ''voorzichtig'' :P uitdrukken! alleen het erin krijgen lijkt me wat moeilijker

Greetz..

RE: Wegwerken roest, verf nodig

Yep, de raampees eruit en dan voorzichtig de ruit eruit drukken. Er kan alleen tegenwerking zijn als je raamrubber oud en verhard is. Dan kun je beter de boel doorsnijden en gelijk een nieuw raamrubber nemen. Reken wel op extra uitgave voor de ruitkit. Ook bij het oude rubber is dat een aanrader. Lekker veel kit aan de ruit en de metaal zijde. Zodra het droog is veeg je alle resten weg. De ruit erin is met zeepwater te bespoedigen. :P Alleen... het speciale gereedschap voor het terug leggen van de pees is wel een must. Dat wordt kopen of lenen.

Oja, metallic lak uit de spuitbus is niet vaak een succes.

Erwin 8)