RE: Wie gebruikt welk spul op de bodem? binnenzijde auto.
Ingediend door Carlien op za, 13-11-2010 19:11
- Login of registreer om te reageren
Ingediend door Carlien op za, 13-11-2010 19:11
Ingediend door clubbie op za, 13-11-2010 19:25
Merk van het spul en waar te koop ,Carlien?
Mag met pm.
thanx.
Ingediend door Carlien op za, 13-11-2010 19:32
Is onder diverse merken en toepassingen te koop. Voornamelijk bekend onder "ontdreuningsplaat".
Wij hebben ze van een vriend in de apparatenbouw. Deze worden bebruikt om een compressorruimte te isoleren (geluid).
Maar is is de bootindustrie, en caraudio wereld ook te koop. Allemaal met eigen merken en verkooppunten
Het blijft wel relatief zacht. JE drukt het niet in met de vinger in kamertemperatuur, maar de afdruk van de stoelpoten gaan er wel inzitten...
Ingediend door Minatsu op za, 13-11-2010 19:37
Ik heb ook al even rondgekeken bij een bouwmarkt maar daar kun je alleen grote rollen kopen.
Ook op internet zie ik zelfplakkende platen maar die zijn uiteraard ook een stuk duurder(i.v.m gewicht/verzendkosten).
groeten,
Stefan
Ingediend door Ton op za, 13-11-2010 19:40
Ik heb die bituum matten ook al eens geplakt, ben er zelf niet echt tevreden over. Ik vind het nogal een gedoe om het echt netjes te krijgen. De laatste keer heb ik gewoon een laag vloeibare bituum erop gesmeert. Het resultaat is vrijwel gelijk, maar een stuk éénvoudiger verwerken.
Ingediend door Bart op za, 13-11-2010 19:41
Ik heb mijn binnenkant gespoten met overspuitbare bodyschutz.
En daarna de gewone verflaag erover heen!
Mvg Bart
Ingediend door cybertjuh op ma, 15-11-2010 17:13
Ik zou gewoon dreunplaten gebruiken! Deze zijn in verschillende diktes te verkrijgen.
Doel ervan is het blikke geluid en trillings geluiden te dempen.
Het is bij elke universele onderdelen boer tekoop.
Vind het persoonlijk niet lelijk, hoord er gewoon in en het zit onder je vloerbedekking.
Wel opletten dat je het Goed in de naden drukt zodat er geen vocht tussen kan komen
Ingediend door Minatsu op ma, 15-11-2010 20:46
Ik heb zojuist toch maar platen besteld bij een winkel, dit ga ik eerst in de kofferbak leggen om te kijken of ik er tevrede mee ben. Dan pas ga ik het ook voor in de auto gebruiken.
Ingediend door cybertjuh op ma, 15-11-2010 21:37
Daar heb ik ze ook vandaan top spul!
ff goed insnijden met
Een scherp stanlymes als je het opmaat wil maken.
En je hoeft ook niet alles 100% vol te plakken want dat heeft geen nut.
1,5 à 2 platen in de koffer (bodemplaat) is genoeg
Zelf gebruik in altijd een verf afbrand föhn om het te verwerken
Suc6
Ingediend door timgubbels op di, 16-11-2010 13:41
Loodmenie aan de binnenzijde, daarna industrielak in de juiste kleur.
Bituummatten geven een goede geluidsbescherming, maar onder het bituum komt vocht/condens met als gevolg roest!
Gr,
Tim
Ingediend door Peter op di, 16-11-2010 13:58
je moet het ook niet op het kale metaal plakken, maar over een laag epoxyprimer o.i.d.
Ingediend door Minatsu op di, 16-11-2010 17:12
Dat was ik ook zowiezo van plan, er zit nog een oude laklaag die ik op ga ruwen, dan een primer en dan een laklaag met daarop de platen bitume. Met daaroverheen nog weer een primerlaag en laklaag omdat ik er geen vloerbedekking over doe in de koffer.
Misschien dat er nog iets van een alu plaat overheen komt voor het praktische dat het bitume niet beschadigd.
groeten, Stefan
Ingediend door clubbie op di, 16-11-2010 18:39
timgubbels schreef:
Loodmenie aan de binnenzijde, daarna industrielak in de juiste kleur.
Bituummatten geven een goede geluidsbescherming, maar onder het bituum komt vocht/condens met als gevolg roest!
Gr,
Tim
Mijn idee..
Mijn body's huidige staat is : epoxy primer,loodmenie {de echte},primer en eerdaags nog de body kleur alvorens ik de matten of andere meuk erin maak/lig/plak.
Sterker nog..voor dat de body-bodem-afdicht-doppen erin gaan wordt de bodem gespoten of gekwast.Onder de bituum kwast ik er lekker op los.
Epoxy primer is ook "open" structuur..en zal op den duur vocht opnemen..al is het maar condens bijvoorbeeld.
Ingediend door clubbie op zo, 02-01-2011 17:09
Bodem aan binnenzijde van de auto is als volgt bewerkt:
-Alle oude zooi eruit
-Body gestraalt
-In de epoxy gezet
-Naden afgekit van de bodemplaten
-Primer [4x of zo ]
-Kleur van de auto
-Blanke lak [3x]
-Rubberen bodem doppen erin met kit afgesmeerd
-Bituum/dreun platen erin gefhont / gerold.
-Naden rondom en tussen de dreunplaten afgekit.
Bij de volgende resto van deze auto in {de hopenlijk verre verre} toekomst weten we of dit voldoende was/is..
Ingediend door rover mini bassie op zo, 06-03-2011 01:22
bodem kaal gemaakt
zinkprimer erover
armaflex 10 mm erin geplakt
daar overheen bitume platen
even de werking van armaflex tussen de body en de bitume:
de body vibreert(geluid)armaflex vangt dit grotendeels op maar niet genoeg zo'n 40% daaroverheen de bitume platen,dit vangt ook nog zo'n 25% op dus totaal zo'n 65% geluidsreductie terwil je met bitume platen(afhankelijk van de dikte)zo'n 35 tot 45% geluidsreductie haalt.
armaflex is niet goedkoop maar werkt wel en is te koop bij isolatiebedrijven
de prijzen varieren tussen 17 en 80 euro per vierkante meter afhankelijk van de dikte en de kwaliteit.
greetz bas
ps de mindere werking van de bitume platen komt omdat er armaflex tussen zit
RE: Wie gebruikt welk spul op de bodem? binnenzijde auto.
Ingediend door clubbie op za, 13-11-2010 19:00
Ik ben nieuwsgierig naar welk spul men op de bodem gebruikt/plakt/smeert nadat de harde zwarte onderlaag eruit is geweest.
De originele laag lijkt wel een soort van "matje's" geweest te zijn,die erin zijn gelegd en met een brander/vlam zijn verhit en in vorm gerold/geduwd/geplakt en naderhand zijn afgekoeld.
Deze meuk breekt snel bij droogte en wordt week en smurrie-achtig als je benzine tank lekt.. ahum..
wie plakt er wat in?
hoe heet het?
wat is de beste?
en waar haal ik het?
Alvast bedankt.