Het is eenvoudig om het flipfront te verstevigen. Wat je nodig hebt is glasvezelmat, polyester hars en harder en wat schuimplastic of pur-schuim.
Eenvoudige methode:
Snij het schuimplastic in repen, 3 cm hoog en 4 cm breed (o.i.d.)
Lijm met een beetje hars en harder de strips als ribben in het flipfront.
Plaats tijdelijk het flipfront om te kijken of je ribben niets raken.
Bekleed de ribben met glasvezelmat met hars en harder.
Laat het flipfront op de auto drogen, zodat alles in het juiste model droogt.
Lastiger methode, wel mooier:
Spuit een laag pur-schuim aan de binnenzijde van het flipfront en schuur deze tot er een egale laag van ongeveer 8 mm ontstaan is.
Bekleed de hele binnenkant van het flipfront met glasvezel en hars met harder.
Voordeel: het front wordt een stuk stijver en blijft mooier zitten.
Nadeel: het front wordt een stuk stijver en zal bij een aanrijding eerder barsten dan buigen.
- Login of registreer om te reageren
RE: Zeemax en flipfronts.
Ingediend door Vincent op ma, 10-02-2003 18:01
Ik zit met mijn mini met een klein probleempje en dat is.

Ik heb nu een polyester flipfront voor mijn custom mini, de eigenschap van zo`n polyester flipfront is hellaas dat het nogal slap is. (flexibel)
Het is zo meteen de bedoeling dat er rondom een zeemax uitbouwset op de mini komt en dus ook op het flipfront, maar gaat dit wel?
Heeft er iemand ervaring met deze combinatie? Of is er iemand die ook een ander uitbouw soort op zijn polyester mini heeft geplakt?
Is er makkelijk versteviging op een flipfront te monteren zonder dat je het van buitenaf ziet?
uh ja dat was het volgens mij wel weer