Ik heb mijn sleep oog achter de grill gemaakt aan de linkerkant. Met een beugeltje op het subframe bevestigd
- Login of registreer om te reageren
Ik heb mijn sleep oog achter de grill gemaakt aan de linkerkant. Met een beugeltje op het subframe bevestigd
Mini Power schreef:
Neej daar past de bumper overheen...
kunde die op 1 of andere manier ook niet aan vastmaken???
grtzz
Neej...
Je kunt de bumper achter de grill en aan de wielkastverbreders vast maken dmv boutjes...
[size=75:2ackkcpm][Topics samengevoegd - Demelza][/size:2ackkcpm]
Ik weet het, als je het de titel leest denk je; 'die moet eens gaan zoeken op het forum.'. Maar dat heb ik al gedaan! Een vriend van mij heeft een zeemax lookalike kit tweedehands gekocht (via Marktplaats) en nu vragen wij ons af hoe je deze het beste kunt monteren, en in welke volgorde. Hij wil ze zowiezo aan de carroserie 'hechten' met polyester ofo. Maar heeft iemand foto's oid van de montage van de Zeemax kit?? Kan niks vinden, nocgh op het forum, noch op internet. Genoeg mini's met een zeemax kit, maar geen enkele montage-foto.
ALvast bedankt, Rob
ducktapen!!!
goed alles passen en dan pas gaten markeren..
pas als je zeker weet dan pas boren en schroeven...
ben zelf geen voorstander dan die kits vastmaken met lopyester, omdat het toch scheurt naar verloop van tijd, rubber randje is mooier...
Nooit met polyester doen in iedergeval. Plastic krimpt namelijk anders dan het ijzer van de mini. Daardoor gaat de polyester scheuren. (is te hard namelijk)
Als je een mooi egaal resultaat wilt hebben, moet je een nadenkit gebruiken die overschilderbaar is en "meewerkt" met je auto.
Dus eerst de bodykit normaal monteren met schroeven/popnagels en/of boutjes (of wat je voorkeur heeft en dan bijwerken met een mooi zwart rubber tussen de naden of met nadenkit egaliseren (en dan overspuiten).
Volgens mij moet je met de voorbumper beginnen en dan rondom doorwerken om alles passen te krijgen.
Helemaal mee eens. Denk nog eens twee keer na voordat je alles gaat polyesteren. Paar hobbeltjes hier, paar hobbeltjes daar en BARST! Kun je je scheuren weer gaan schuren, plamuren en spuiten..... Heb ook een zeemax kit en heb namelijk ook dit probleempje..... De zij-skirts en de achterbumper blijven goed zitten maar de vorige eigenaar heeft voor een keer een te hoge drempel gepakt en de rest spreekt vanzelf...... Mooi rubber randje is uiteindelijk voor de praktische kant beter inderdaad.
wat je wel kan doen is het volgende. Kijk of je een kennis hebt die in de scheepsbouw zit en probeer aan een pot epoxyplamuur te komen. Deze plamuur wordt kei hard maar blijft wel flexibel. Dus dat scheuren dat gaat niet meer op. Ik heb deze tip van iemand die mini restaureerd en die heeft al heel wat tevreden klanten dus misschien is dat een idee.
Ik ga het binnenkort, (als het schip met geld langs geweeest is) samen met hem erop zetten en we gaan die epoxy gebruiken.
WHISH ME LUCK!
greetz Roel
die epoxyplamuur kun je die alleen in de scheepsvaart
krijgen of kan je die ook nog ergens anders krijgen??
kmoet namelijk bij mij ook nog een
magjic kitje monteren dus...
grtzz
nou ik weet dat ze het daar gebruiken en dat je er als particulier moeilijk aan kan komen daarom ben ik ook blij dat ik iemand heb met die connecties. Misschien gebruiken ze het ook nog ergens anders, maar dat zou ik echt niet weten.
succes
greetz Roel
Hoe zitten de zijskirts gemonteerd?? Zijn deze er relatief makkelijk te demonteren?
Ze hangen om de rand heen en zitten op de kopse kanten vast geschroefd aan de wielkastverbreder. Ook kan hij over de lengte van de skirt met doorlopende boutjes vast zitten aan de bodem...
Zeemax is niet standaard en iedereen monteerd hem anders...
Ik ben nu bezig mijn Zeemax kit na een kleine restauratie, voordat de boel naar de spuiter gaat, wat duurzamer te monteren dan hij zat...
Mijn kit zat vast d.m.v. zelftappers. De gaten lubberden niet alleen uit, de tappers roestten zelf, maar ook ontstonden er roest-sterren onder de lak. Verder zaten de originel verbreder-gaten ook nog in de wielkasten...
Hoe ik het nu heb gedaan:
*Ik heb de gaten van de oude schroeven op geboord naar 7mm.
*Verder heb ik alle andere gaten dicht gelast en natuurlijk netjes glad geslepen.
*Daarna binnen en buitenkant van de kale delen rond de nieuwe gaten in de roestwerende menie gezet. Dit laten drogen.
*De dag erna M5 blindklinkmoeren behandeld met menie en die geplaatst.
*Na het drogen de binnenkant van de wielkasten, inclusief de moeren getectyleerd.
Nu is de kans dat of de gaten of het schroefdraad gaan roesten erg klein.
De kit kan nu d.m.v. M5 boutjes makkelijk los en vast worden gemaakt.
Ik realiseer me dat ik "geluk" heb dat mijn mini moet worden overgespoten. Als je die optie niet hebt moet je erg oppassen dat je geen zichtbare lakdelen beschadigd.
Misschien een goed idee voor anderen die een bodykit gaan monteren...
En zo ziet dat eruit:
http://www.minisevenclub.nl/forum/viewt ... 219#358219
Ingediend door jurgjan op di, 25-12-2007 22:42
[size=75:1y3bxy84][Topics samengevoegd - Demelza][/size:1y3bxy84]
hallo,
WIE HELPT MIJ UIT DE PROBLEMEN?
ik heb een immitatie bodykit liggen en die moet erop gemonteerd worden maar er schijnen geen montagehandleidingen te zijn dus zit ik met een paar vragen. ik heb al een beetje lopen zoeken op het forum maar weinig kunnen vinden. wat ik nog wil wten is
- hoe bevestig ik de voor en de achterbumper (plaats voor de schroeven e.d.)?
- hoe monteer ik de sideskirts ( plaats van de schroeven e.d.)?
- laten jullie die chromen bumpers zitten of niet?
foto's van montage zijn natuurlijk altijd welkom
Die chromen bumpers moeten weg. Ook de strip waar die op bevestigd zitten zul je op een paar plaatsen moeten verwijderen. Ik heb een originele zeemax set eronder gemaakt, maar qua monteren zal er niet veel verschil zijn. Ook bij de originele krijg je geen handleiding. Dus veel zelf proberen. Ik heb een paar foto's op mijn space staan van de uitbouw van mn mini. Ze staan bij restauratie mini.
Het makkelijkste is om met je voor- en achterbumper te beginnen. Deze kunnen maar op een manier gemonteerd worden. Daarna kun je je siteskirts monteren. En dan de spatborden. Ik heb het eerst allemaal met griptangen en tape gemonteerd, want je zult erg veel aan moeten passen.
Ingediend door jurgjan op wo, 26-12-2007 15:06
oke daar heb ik wel wat aan.
maar maak je die voorbumper alleen op dat randje vast onder de grill?
en de achterbumper?
en hoe zetten jullie de sideskirts vast? schroeven? lijm?
ik heb snel informatie nodig i.v.m half januari spuiten van de auto.
je begint met de voor en achterbumper, deze netjes strak tegen de koets monteren. de uitstekende stukjes aan de zijkant moeten aan beide zijden even breed zijn.
de wielbogen netjes rond het wiel uitlijnen en vastplakken met tape. dan de zijskirt ertussen passen. let erop dat de wielbogen er netjes op blijven zitten, als deze geklemd/ getordeerd worden blijf je dit altij zien...
dit alles is uren en dagen werk, ik hoop dus dat je het haalt voor half januari. ik zou ook overwegen om de punten waar hij andere delen van de set raakt te verstevigen met polyesther en matjes, ook bij de bevestigingspunten aan de koets goed opletten dat de kit niet scheurt/breekt.
10x passen 1x pas-maken (slijpen/ schuren)...
jurgjan schreef:
...maar maak je die voorbumper alleen op dat randje vast onder de grill?
en de achterbumper?
en hoe zetten jullie de sideskirts vast? schroeven? lijm?...
De voorbumper ligt op de carroserie en zit vast aan het lipje onder de grill. De stevigheid krijgt de spoiler van de spatbordverbreders. Ik heb onderaan ook nog 2 RVS stripjes gemaakt naar het subframe.
De achterbumper is het lastigste om te monteren. Je moet je hand in de gekste bochten wringen om de schroefjes in de bevestigingsruimte te krijgen. Ik heb deze vastgezet met 3 rvs boutjes.
De sideskirts liggen op het randje aan de zijkant waar normaal de sierstrip opzit. Onder de mini moet je de skirt vastzetten in je vloer, en verder zit die vast aan je spatbordverbreder.
Ik ben ook bang dat je het spuiten uit moet gaan stellen. Alles bij elkaar heb ik er ruim een week over heb gedaan om de set ertegenaan te krijgen. En dan moet die er weer af voor het spuiten. Heb je je vantevoren wel goed laten informeren over het werk wat het kost om zoiets te monteren?
Ingediend door jurgjan op za, 29-12-2007 16:43
ja dat van die voorbumper snap ik wel en is inderdaad handig die stripjes eronder voor extra stevigheid.
alleen snap ik niet hoe jij die achterbumper dan vastzet en WAAR? zijn die schroeven zichtbaar bij jou?
kun je mij misschien a.d.h.van een tekening of foto laten zien waar jij die schroven erin heb gedaan. omdat ik namelijk die bumper er even voor gehouden heb om een nieuw uitlaatsysteen te maken. maar zag bijna geen mogelijkheid tot schroeven.
en ik zat te denken om die spatbordranden met NUTSJES vast te maken. dat zijn die plaatjes met die dikke parkers aan de binnenzijde. goed idee of zeg je van gewoon boutje moertje door en door.?
alvast bedankt.
P.S. hoe deed jij dat met je sideskirts? gewoon een parker in je bodem ofzo?
IK ben van plan om een zeemax op mijn mini te monteren.
Maar ik ben zeer benieuwt of iemand hier foto's van heeft (hoe de bevestiging zit)
want ik heb daar totaal geen idee van.
wie kan mij helpen?
RE: Zeemax monteren/bevestigen
Ingediend door Gruttepier op zo, 24-10-2004 21:45
[size=75:13h045p7][Topics samengevoegd - Demelza][/size:13h045p7]
Ik ben bezig met m'n kitje. Ik heb alleen een probleem. Als je de voorbumper ervoor zet kun je niet meer bij het trekoog. Volgens mij is dit wel verplicht. Hoe hebben jullie dit opgelost?