Eerst maar eens even kijken of je idd met te lage oliedruk gereden hebt.
Een waas in je olie zegt me niet veel, je blok weer uit elkaar trekken is niet direct nodig lijkt me, nader onderzoek is nodig.
Don't panic iig
- Login of registreer om te reageren
RE: 100 km met te lage oliedruk ! [update 24/02]
Ingediend door Superrob op zo, 12-02-2006 18:51
Zoals sommigen weten is mijn blok grotendeels opgebouwd en liep prima.
Het volgende probleem. De mini is van 77, met schijfremmen van een latere en het dash van een nog modernere mini, en een behoorlijk gekluste kabelboom
Bij de eerste keer starten pompte de olie goed rond. Bij het inrijden ging het lampje van de laadstroom branden. Het is winter, slechte accu misschien, snaar te slap dacht ik...
Alles gecheckt en lampje bleef branden. Ik dacht nou ja zal wel ergens in de kabelboom zitten...komt later wel.
Inmiddels 100 km gereden, blijkt dat lampje van de oliedruk te zijn!!!!! Dus best veel gereden met te lage oliedruk...........
Maar goed, vandaag de olie afgetapt en daar zit een wittige waas overheen....lagerschalen naar de hemel?
Het vage is dat het blok nog start en loopt en ik hoor er ook niet echt iets aparts aan, wel een klein tikken af en toe maar dat zullen de tuimelaars zijn, waar ik er nog een paar van wil vervangen.
Je snapt het, ik baal enorm, maar wat te doen? Gelijk alles eruittrekken, of proberen het te verhelpen en kijken hoe het gaat? Wat is wijsheid om naar te kijken?