een 998cc tunen...
begin met een stage 1 kit, betere ademhaling voor je motortje geeft betere resultaten (deze heb je al, dat is je in en uitlaatspruitstuk).
hierna kan je eens gaan nadenken over wat je verder wilt, nog voor op de openbare weg? of een beest voor op circuit?
stage 2 een geflowde kop (niet echt een super-resultaat)
stage 3 een geflowde kop met grotere kleppen, dit geeft zeker een resultaat, maar dit moet je combineren met een andere nokkenas of high lift rockers voor de beste resultaten.
een elektronische ontsteking komt de betrouwbaarheid bij getunede motoren erg ten goede
dubbele carburateurs zorgen voor een snellere reactie op je gaspedaal
dan zijn er ook nog stage 4 en 5 cilinderkoppen, maar die zijn niet meer geschikt voor de openbare weg...
- Login of registreer om te reageren
RE: 1000 cc tunen
Ingediend door base op zo, 30-09-2007 09:44
halo allemaal . ben bezig met me 1000 blok te reviciren. en wil graag weeten wat ik precies moet vervangen om m te tunne. heb er over na gedacht om 1300 of 1275 blok er in te hangen maar tog beslooten om me 1000 tehouden om dat ik die al heb.
me blok laat ik uit boorn hoonen zo i zo .maar wil graag weten wat ik t beste voor rockers en kop en vliegwiel koppeling kan plaatsen .
heb t gele bijbel al maar staat beetje teveel invo in .
en ook de site al door gelezen .
maar kan iemand mij in een rijtje t beste inomeeren.
wat ik kan vervangen zonder dat alles kriskras door elkaar staat beschreven . heb al luchtfilter,minisport inlaat en lcb uitlaat spruitstuk ,dtm bik bore en 1275 hif4 kabaratur .
al vast bedankt