alles kan .. maar waarom zou je het willen? (is het de moeite van de investering in tijd en geld waard?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
- Login of registreer om te reageren
alles kan .. maar waarom zou je het willen? (is het de moeite van de investering in tijd en geld waard?)
groetjes,
Theo van den Bogaard
Ola ,
Hebben we al ´s gedaan min of meer ..... idd wat een tijd ....
Gooi de 1000 weg en koop voor 100 euri of zo een 1100 das veel makelijker.
Dan ff de 1100 reviseren (ongeveer 400-500 euri) ben je heel veel goedkoper uit.
Greetz from Portugal , jeroen2.
Mocht het zo zijn dat iemand er 1 kan vinden heb ik ook wel intresse.
Word mn waggie nog origineler
Ingediend door Belske op za, 19-10-2013 19:38
Ik heb nog een 1100 met bak staan die weg kan, moet echter wel gereviseerd worden.
Motortypeplaatje, 10H 791AA 13952.
Beste ,
Ik heb 2 1100dertjes staan maar die wil jij niet komen halen denk ik.
Je moet ff een gevraagd dingetje plaatsen op 't forum dan zijn er vast wel diegene die nog wat in de buurt hebben.
OF volgend jaar je zomer vakantie naar mij plannen met de auto.
Greetz , jeroen2
Als enkel de slag anders is, zul je dan ook niet een ander cilinderblok nodig hebben.
Wat blijft er dan nog over van het 1000 cc blok?
Geen idee.
In mijn vraagbaak staat dat zo in.
Diameter piston idem 1000 of 1100
Slag 76.2 bij 1000 en 83.? Bij 1100.
Blok 1000 en 1100 zijn dan toch niet zo verschillend zou ik denken.
En andere pistons en diferentieel heb ik gehoord.
Zal er nog wel achter komen.
Beste ,
Een een 1100 is tussen de 2.5mm en 3mm hoger dan een 1000tje , dan komen je zuigers ietswat te hoog.
Gewoon een 2de hansje kopen ben je bijna klaar.
Greetz , jeroen2
RE: 1000 ombouwen nr 1100
Ingediend door drommy op di, 08-10-2013 18:52
Is het mogelijk om een 1000cc om te bouwen naar een 1100?
Andere pistons en krukas of komt hier meer bij kijken?
Boring van 1000 en 1100 zijn het zelfde, enkel de slag is anders.
Of is mijn gedachtegang volledig fout.