1000cc vragen

RE: 1000cc vragen

Goeden dag alles,

het is al weer even een tijdje geleden dat ik op het forum ben geweest.
Dit door omstandigheden thuis met de familie enzo en heel erg druk met mebedrijf gehad.
Maar inmiddels weer meer tijd dus gaan we weer lekker beginnen aan me minitje d:)b d:)b
ik heb een mini 1000 origineel automaat nou heb ik deze er uit gehaald omdat de motor veel olie lekte door de karter en de motor gewoon verder op was.
Nou heb ik alles los dus heb gellijk alles vernieuwd : gegroevde remschijven fuse's stuurkogels lagers ass hoesen motorsteun rubbers schokbrekertjes enzo...
nou had ik een aantal vraagjes omtrent het nieuwe motortje (1000cc schakel).
ik heb me een beetje zitten inlezen op het forum maar heb nou niet niet echt gevonden wat ik zocht maar goed hoop dat jullie me misschien verder kunnen helpen.

De opzet die ik nu heb is als volgd :

mini 1000 uit 1974 ( orgineel automaat maar is nu schakel geworden )
Motor 1000 cc ( staat nu buiten de auto )
met stage 1 kit (inlaat , uitlaat & openluchtfilter )
hiff 44 carb
12'' velgjes met gegroefde remschijven


mijn vragen waren nu :


Wat kan ik hier nog meer mee.

Ik heb op het forum gelezen over 1.5 en 1.3 rokkers en een sw5 nockass.
Maar ik kon er nou niet wijs uit worden of dit nou veel nut had of niet.
Op dit moment is de motor uit de mini dus kan er alles mee doen.
ik kan alles zelf doen want heb een mooie garage waar ik in klus \\:)/ :)\\_ d:)b .
Ik hoef geen 200 te reiden met me mini maar wil gewoon dat die lekker weg knalt als ik bij het stoplicht sta en dat die een beetje mee kan komen in het verkeer.

Nou heb ik ook nog een 1300 spi kop staan is dit wat om deze op het 1000 blokje te zetten en zo ja wat zou je er dan nog aan moeten aanpassen of past dit 1 op 1 ?


Hoop dat jullie me wat verder kunnen helpen.
Ben echt lekker bezig zal van de week ook wat foto's plaatsen.



Alvast super bedankt voor de reacties.
M.V.G. Stefan Marris

RE: 1000cc vragen

1,5 rockers schijnen op een 1000 juist averechts te werken. Vizard was er iig niet positief over.

Ik zou het bij een andere nokkenas houden. Niet al te wild, dat wil ook niet erg in een 1000.

RE: 1000cc vragen

Ga nooit voor een 1.5 in een 1000 als hij niet überhard getuned is. 1.3 rollertips kunnen wel gunstig zijn.
Met een sw5 ga je wel vermogenswinst hebben, maar je bent niets met een heel goede nokkenas als je kop niet beter geflowed is en andersom.

Grtz

RE: 1000cc vragen

ik neem aan dat je rekening gehouden hebt met het feit dat een subframe van een automaat anders is dan van een schakel?
Anders is het zo vervelend dat je er achter komt met monteren.

Groeten. Marco

RE: 1000cc vragen

Dusky schreef:
Ga nooit voor een 1.5 in een 1000 als hij niet überhard getuned is. 1.3 rollertips kunnen wel gunstig zijn.
Met een sw5 ga je wel vermogenswinst hebben, maar je bent niets met een heel goede nokkenas als je kop niet beter geflowed is en andersom.

Grtz





1.3 rollers is gerommel in de marge en vooral duur tov de tuimelaars die je al hebt.
Alleen nokkenas is niet niets, zal je best merken. Gecombineerd met een gflowde kop gaat natuurlijk weer beter etc etc. Logisch

RE: 1000cc vragen

de pizzaman schreef:
ik neem aan dat je rekening gehouden hebt met het feit dat een subframe van een automaat anders is dan van een schakel?
Anders is het zo vervelend dat je er achter komt met monteren.




mocht je het subframe wegdoen (die van de automaat) dan weet ik wel iemand (paar straten verder) die wel interesse heeft.

Mvg classic-freydis

RE: 1000cc vragen

Voor een andersins redelijk standaard 1000je is een Hif44 ook wel een beetje overkill hoor !

De meeste winst behaal je met een goede geflowde kop met grotere kleppen. De 12G940 SPi kop is ook een optie maar daarvoor moet je wel pockets in het blok laten frezen.
Vervolgens een betere nokkenas, waarbij een SW5 een uitstekende allround optie is, Pas na dergelijke aanpassingen zou je kunnen overwegen een Hif44 te monteren, maar zelfs dan werkt een Hif38 naar mijn mening nog steeds prima.

Zoals met zoveel zaken: de keuze van de juiste materialen, de juiste combinaties en vooral je budget is bepalend.

RE: 1000cc vragen

goeden avond,


Nou de plannen zijn toch anders geworden als verwacht.
Ik heb nu een a+ 1275 motor \\:)/ d:)b :9~
daar op komt een afgevlakte spi kop met nieuwe kleppen en siels en setels en alles.
sw5 nockass
en een hiff 44 carb
stage 1 kit met open luchtfilter + mainflow pijp en demper van voor tot achter.


nou heb ik me vliegwiel er af om de nockas er in te zetten nou was me vraag of het zal helpen om een afgesraaid vliegwiel er op terug te plaatsen? en zo ja wat is de winst daar van?

ben wel benieuwd op hoeveel pk ik ongeveer uit zou gaan komen.
p.s. verdere tunings tips heel graag welkom ik kan er nu alles aan doen.
aangezien de motor nu toch helemaal uit elkaar is want alles komt er nieuw op en aan.

ben benieuwd naar de reacties.
alvast bedankt voor de gene die een reactie hebben geplaats.

p.s. subframe is al verkocht sorry.

mini groet stefan marris

RE: 1000cc vragen

ben wel benieuwd op hoeveel pk ik ongeveer uit zou gaan komen.
p.s. verdere tunings tips heel graag welkom ik kan er nu alles aan doen.




als alles in elkaar zit: een bezoekje aan de rollenbank, weet je wat je hebt en een goede operator kan alles goed voor je afstellen ...

succes,
Theo van den Bogaard

RE: 1000cc vragen

Hallo,

Ja dat ga ik zeker doen heb al wat adresjes gevonden waar ik langs kan.
ben ook echt benieuwd wat we er uit kunnen halen.

mini groet stefan