1000tje reviseren of gelijk een 1300?

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

Ik heb een beetje veel problemen met mijn motortje.

Oke hij loopt wel en zo, maar ja ... je kent het misschien wel ik hoor overal gerammel.

-Zo vind ik dat mijn kleppen nogal veel lawaai maken (staan toch goed afgesteld volgens mij).

-hij verbruikt nogal wat olie (ook zwarte puntjes op mijn achterklep en hij stinkt heel er hard als je erachter rijdt)

-hij lekt olie, als er een plaats is waar die nog niet gelekt heeft dan hoor ik het graag :D

-dan heb ik al wat problemen gehad met mijn koppeling en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn krukas eigenlijk een klein beetje beschadigt was maar nog wel rijdbaar.


Dus nu zat ik te denken om dit blok te vervangen door een ander blok.

Of zouden jullie dit blok maken? Ik heb weinig zin om hem weer helemaal te moeten demonteren ...
Als iemand iets weer waarmee ik hem kan maken hoor ik het graag. Alle hulp is welkom.


Moest ik hem eruit gooien en vervangen voor een ander heb ik ook nog wel wat.

Ik heb namelijk nog een 1000cc blokje achteraan staan. Het is een iets ouder blok (kmstand onbekend) maar zit wel los. Hij draait mooi rond. Mist wel heel de koppeling en dergelijke maar die heb ik nog liggen. Zou ik dat blok een beetje kunnen nakijken? Zoja welke puntjes dan? En dan zou ik gelijk heel men cilinderkop laten vlakken en klaarstomen voor ongelode benzine of een cilinderkop laten maken (iemand interesse om tegen betaling een mooie cilinderkop te maken voor een 1000cc?). Dan nog een andere nokkenas (sw5) en ja uitlaatsysteem heb ik al. Maar je kent het wel he een beetje gekietelde 1000cc voor weinig geld.

Mijn 2de optie is ergens een goed 1300 blok kopen dat voor hetzelfde geld dan dat ik normaal in dat gekietelde 1000cc blok zou steken mag kosten. En die dan gewoon inbouwen en daarmee rondrijden?

Je zegt je gedacht maar. Ik wacht het allemaal af maar ik ben het een beetje beu dat er telkens weer wat mis mee gaat.

grtz wouter

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

Je kan uiteraard ook wel voor een 1300 blokje gaan, uit een Metro of anderszins. Maar wil je een beetje zekerheid, ben je nog steeds niet klaar. Ik ben bang dat je nog steeds alles aan het blok tip-top wilt maken, of het nou een 1000 of 1300 is. Zoals je zegt, anders is het wellicht wéér 'alijd wat'. Maar échte 'garantie' dat er niets misgaat heb je uiteraard nooit.

Ik denk dat het eerder de vraag is, of het de moeite waard is om zoveel moeite te steken in een 1000tje, of dat je beter 'als je toch bezig bent', niet net zo goed een 1300 kan nemen, als je ook meer vermogen wilt... Dat is denk ik een persoonlijke afweging. :)

Just my 2 cents...

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

tsja, ikzelf ben een 998cc aanhanger, en zou dus niet snel een 1300 inhangen.

als je gaat reviseren en voor snel gaat binnen de meest gebruikte paden, neem dan metteen een 1300.

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

Ik ben zelf ook een 998 aanhanger, maar ik ben het oneens met de stelling dat het goed maken van een 998 hetzelfde kost als van een 1275. Natuurlijk wel als je echt gaat reviseren, niet als je de boel wat sneller wilt maken.

Een complete goedlopende 998 kost veel minder dan een "slechte" 1275. Met wat simpele aanpassingen is een 998 best snel te krijgen. Ik ben nu met een blok bezig dat in totaal minder kost dan een standaard 1275 en wellicht net zo snel is en in ieder geval een stuk zuiniger en betrouwbaarder.

Dennis

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

ja kijk dat wil ik ook wel maar ja ...

wat zouden jullie dan doen ? Dit blok dat hierin ligt gewoon wat aanpassen ?

Want dat olieverbruik kan misschien gewoon de kleppen zijn zeker ? En die lek die valt ook nog wel te maken.

Wat denken jullie ?

Wat voor kop zou ik dan plaatsen ? Als die er toch af moet en worden bijgewerkt ?

grtz

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

Gewoon 1000cc houden en tunen! :D
Vind ik veel specialer dan de zoveelste 1275 met wat bolt-on tuning erop. :P :9

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

hier duidelijk weer een 998 aanhanger!!!!

en als ik morgen me'n koppeling gefixed krijg kan ik je nog vertellen hoe een 1000 met sw5 en leuke kop rijd :P

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

en bij deze hou die 1000
ik heb eindelijk m'n koppeling weer aan de praat en het is een feest!!!!

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

hoezo een 998 betrouwbaarder als een 1275? Ik heb met de mijne in 1,5 jaar tijd dat ik hem heb nog nooit problemen gehad

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

Voor mij kan er qua gemak en dagelijks gebruik niet zo veel op tegen m'n goed onderhouden 1300 MPI. Zelfs mijn mini-hatende vrouw rijdt er zo mee weg. Ook fijn als je een keer wat verder weg moet.
Echte lol heb ik echter meer in m'n "vlugge" 1000-tje. een 72 coopertje (OEPS een inno dus voor de puristen zal het wel weer geen cooper genoemd mogen worden ;) ) maar qua motor een heerlijk scheurijzertje hoor. Verder rij ik ook regelmatig met de avator mini, een ongetunede 1000. Ook geining. Wordt je weer wat nederig in het verkeer van en lekker rustig. Kortom motorkeuze lijkt me afhangen van gebruik, en stemming. Maar als ik er maar 1 mag kiezen werd het toch de 1000 cooper. Dan maar wat minder makkelijk in de omgang.

default

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

hey, ik weet niet of je nog steeds bezig bent met dat blok.

Je kunt eens kijken naar de olieringen, deze zit onder de compressiering(2stuks) in je zuiger geklemd,
deze zorgt ervoor dat je cylinder gesmeerd wordt. Kan zijn dat deze versleten zijn.

ze zijn eigenlijk 'heel eenvoudig' te vervangen.
hoop niet dat dit een onterechte kick is...

RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?

hoi wouter!

een 1000 is een prima blok op zich :)
je kan ook een goed 2ehands 1000 blok kopen en daarmee verder.
die zijn er voldoende en goedkoop :)

persoonlijke keuze natuurlijk, maar een 1300 is gewoon sneller van zichzelf...