Je kan uiteraard ook wel voor een 1300 blokje gaan, uit een Metro of anderszins. Maar wil je een beetje zekerheid, ben je nog steeds niet klaar. Ik ben bang dat je nog steeds alles aan het blok tip-top wilt maken, of het nou een 1000 of 1300 is. Zoals je zegt, anders is het wellicht wéér 'alijd wat'. Maar échte 'garantie' dat er niets misgaat heb je uiteraard nooit.
Ik denk dat het eerder de vraag is, of het de moeite waard is om zoveel moeite te steken in een 1000tje, of dat je beter 'als je toch bezig bent', niet net zo goed een 1300 kan nemen, als je ook meer vermogen wilt... Dat is denk ik een persoonlijke afweging.
Just my 2 cents...
- Login of registreer om te reageren
RE: 1000tje reviseren of gelijk een 1300?
Ingediend door wouterke op ma, 15-01-2007 19:06
Ik heb een beetje veel problemen met mijn motortje.
Oke hij loopt wel en zo, maar ja ... je kent het misschien wel ik hoor overal gerammel.
-Zo vind ik dat mijn kleppen nogal veel lawaai maken (staan toch goed afgesteld volgens mij).
-hij verbruikt nogal wat olie (ook zwarte puntjes op mijn achterklep en hij stinkt heel er hard als je erachter rijdt)
-hij lekt olie, als er een plaats is waar die nog niet gelekt heeft dan hoor ik het graag
-dan heb ik al wat problemen gehad met mijn koppeling en ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn krukas eigenlijk een klein beetje beschadigt was maar nog wel rijdbaar.
Dus nu zat ik te denken om dit blok te vervangen door een ander blok.
Of zouden jullie dit blok maken? Ik heb weinig zin om hem weer helemaal te moeten demonteren ...
Als iemand iets weer waarmee ik hem kan maken hoor ik het graag. Alle hulp is welkom.
Moest ik hem eruit gooien en vervangen voor een ander heb ik ook nog wel wat.
Ik heb namelijk nog een 1000cc blokje achteraan staan. Het is een iets ouder blok (kmstand onbekend) maar zit wel los. Hij draait mooi rond. Mist wel heel de koppeling en dergelijke maar die heb ik nog liggen. Zou ik dat blok een beetje kunnen nakijken? Zoja welke puntjes dan? En dan zou ik gelijk heel men cilinderkop laten vlakken en klaarstomen voor ongelode benzine of een cilinderkop laten maken (iemand interesse om tegen betaling een mooie cilinderkop te maken voor een 1000cc?). Dan nog een andere nokkenas (sw5) en ja uitlaatsysteem heb ik al. Maar je kent het wel he een beetje gekietelde 1000cc voor weinig geld.
Mijn 2de optie is ergens een goed 1300 blok kopen dat voor hetzelfde geld dan dat ik normaal in dat gekietelde 1000cc blok zou steken mag kosten. En die dan gewoon inbouwen en daarmee rondrijden?
Je zegt je gedacht maar. Ik wacht het allemaal af maar ik ben het een beetje beu dat er telkens weer wat mis mee gaat.
grtz wouter