1250gt blok in iedere mini mogelijk?

default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

Hallo,

Ik wil graag weten of het mogelijk is een 1250GT blok in iedere mini past?

Verder wat kost het in het ergste geval om een compleet blok te reviseren en waar kan je dat het besten laten doen.
Ik ben bekend met [pieperdepiep] maar die weet ook hoe geld uit iemand zijn zak kan kloppen.


alast bedankt joost

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

Welkom terug (voorlaatste bericht uit 2005), helaas kennelijk ook een beetje verleerd hoe het werkt op een forum :) Verplaatst uit "Gevraagd", bedrijf verwijderd.

Let a.u.b. op waar je post, op de voorpagina staat bij elke rubriek een omschrijving. "Gevraagd" is niet voor het stellen van vragen, maar voor advertenties als je ergens vraag [i:1fwg2s0o]naar[/i:1fwg2s0o] hebt. Wat betreft het noemen van bedrijven zijn er redelijk strikte regels op dit forum, namelijk "niet, tenzij...". Lees a.u.b. even de forumregels door voor je post.

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

Ik ken geen 1250GT blok, bedoel je misschien 1275GT (de "snelle" Clubman)?

default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

sorry,

ik heb inderdaad een tijdje geen gebruik gemaakt.
heb mijn mini moeten verkopen ivm rug klachten en onderhoud.

verder wat kost het om een motorblok compleet te revisren??


m v g jost

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

verder wat kost het om een motorblok compleet te revisren??



Sorry, maar moet je nog een keer plagen... Ik heb het topic met dezelfde vraag in NM: Vragen en Oplossingen verwijderd. Opnieuw niet het juiste forum (NM slaat op "Nieuwe Mini", zoals te zien is aan de categorie waaronder die rubriek staat) en bovendien valt het op verschillende plekken dezelfde vraag stellen onder "cross-posten".

Verder was het nog niet helemaal duidelijk wat voor blok je bedoeld:
Eelke schreef:
Ik ken geen 1250GT blok, bedoel je misschien 1275GT (de "snelle" Clubman)?


default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

de1275GT

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

ja dat kan.

en een revisie kost €500,- of 5000,- net wat jij onder revisie verstaat en hoeveel je zelf wilt doen.

voor je verdere vragen gaat stellen raad ik je aan flink wat te lezen over het a series blok (vooral vizard)en onderhoud van mini's
Anders krijg je gegarandeerd niet de antwoorden die je zoekt

default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

€5000 voor alleen de motor?


m v joost

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

als jij een super blok bouwt met een 7 poorts kop mooie krukas en passende drijfstangen enz dan kan je op nog wel meer uit komen

een revisie is niet een vast staand iets maar iets wat je zo gek (beide kanten op)kunt maken als je zelf wilt

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

Revisie is (IMHO) revisie. Alleen grijpen veel mensen de kans aan om gelijk het blok te tunen en allerlei "snelle" (en dus dure) onderdelen toe te gaan passen. In mijn optiek heb je het dan alleen niet meer over revisie, maar over tuning. En dat kan inderdaad een dure liefhebberij zijn :)

default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

oke,

ik heb een mini clubman op het ook en de eigenaar geeft aan dat de motor na gekeken moet worden.
wat is dan voor de hand. en hoe moet ik dat aanpakken?

m v g joost

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

Hoe moet je dat aanpakken... Redelijk algemene vraag :) Hangt er een beetje vanaf wat je wil. Als je de auto wilt gaan rijden en je hebt niet veel sleutelervaring (zo klinkt het), dan zou ik zeggen, kijk verder naar een betere auto.

Wil je hem aanschaffen om juist die sleutelervaring op te doen en boeit het niet hoe lang het duurt voor het rijdt, dan gewoon niet teveel betalen en kijken waar het schip strand.

Als je pech hebt, kijk je inderdaad tegen een complete motorrevisie aan, maar als je de tijd hebt zou je kunnen overwegen om veel zelf te doen. Dan komen we toch weer terug op het advies van Onno: goed boek kopen (Uitgeverij Haynes kom je dan een eind mee; Workshop Manual voor het algemene gebeuren, Restoration Manual voor een redelijk gedetailleerde overview van het meer ingrijpende werk, Tuning the A-series Engine voor het tunen van de motor) en lezen voor je begint, en ook terugzoeken als je bezig bent.

Ik denk dat dat nuttiger is dan brokjes informatie via het forum te verzamelen, forum heb je meer aan als je wat specifiekere vragen hebt.

default

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

dankje voor je advies.

ik moet eert even aan een kennis vragen of hij nog een plekje heeft i zijn garage om de clubman te stallen.

m v g joost

RE: 1250gt blok in iedere mini mogelijk?

En er zijn meerder goede revisiebedrijven in de buurt waar je terecht kunt. (waarvan ik geen namen mag noemen) Reviseren is best kostbaar, maar de enige manier om zeker te weten dat iets goed is. Iets kopen met onbekende of "volgens de verkoper" blijft een gok. Kan goed uitpakken, maar ook verkeerd en dan zit je met 2 gare blokken.